Željeznički kolodvor Beli Manastir
Ništa od noćnog vlaka od Osijeka do Belog: Kolodvor se rano zatvara
Posljednji vlak iz Osijeka za Beli Manastir polazi u 19.28, a vraća se u 20.09 sati, što nije usklađeno s potrebama putnika
Do daljnjeg, noćnih vlakova na relaciji Osijek - Beli Manastir i obrnuto sigurno neće biti.
Radnici koji u nekom od navedenih gradova rade drugu smjenu, a na posao (i s njega) najviše bi im se isplatilo ići vlakom, studenti koji do kasno ostaju na predavanjima na nekom od osječkih fakulteta, mladi koji ''u život'' odlaze u grad na Dravi… prisiljeni će biti i nadalje to činiti autobusima ili automobilima. Posljednji vlak iz Osijeka prema Belom Manastiru, naime, s osječkog glavnog kolodvora kreće u 19.28, a s belomanastirskog se kolodvora vraća u 20.09. Tijekom dana linije su, više-manje, usklađene s potrebama putnika, što se za noćne linije sigurno ne može reći.
“Analiziramo prijedlog"
- Donekle je jasno da su još kasniji polasci iz Belog Manastira prema Osijeku kako bi se uhvatila veza s nekim ponoćnim ili jutarnjim vlakovima neisplativi, ali ne vjerujem da se ne može uvesti linija koja iz Osijeka prema Belom Manastiru polazi oko 22 sata i vraća se nazad - kaže jedan nezadovoljan putnik Hrvatskih željeznica koji svakoga drugog tjedna, kada radi drugu smjenu, na posao dolazi i s njega odlazi automobilom. Pokušao je pronaći nekoga s kim bi dijelio troškove, no sve je ostalo samo na pokušajima, jer je u tvrtki u kojoj radi jedini Belomanastirac. Tvrdi kako nije jedini kojega muči nedostatak noćnih linija, u što smo se prije nekoliko godina i osobno uvjerili prateći tijek događaja oko (uzaludnog) pisanja peticije. Na upit je li moguće uvođenje barem jednog para noćnih vlakova, iz HŽ-a Putnički prijevoz odgovaraju kako do toga, zasad, neće doći.
“Zbog uvjeta željezničke infrastrukture i ograničenog radnog vremena kolodvora Beli Manastir, što je u ingerenciji HŽ-a Infrastrukture, HŽPP trenutačno nije u mogućnosti uvesti liniju koju navodite. U tijeku je analiza prijedloga vezanog uz uvođenje noćnog vlaka sukladno raspoloživim tehničkim, tehnološkim i financijskim mogućnostima. Informacije o eventualnim promjenama u voznom redu bit će objavljene na www.hzpp.hr", pojašnjavaju u HŽPP-u, naglašavajući kako su Osijek i Beli Manastir radnim danom povezani s 18 linija, a vikendom i blagdanom s 12 linija.
Modernicazija RH3
Mogu li putnici očekivati nešto novo glede infrastrukture, upitali smo HŽ Infrastrukturu.
“HŽ Infrastruktura je 2023. završila kompletnu obnovu kolodvorske zgrade u Osijeku vrijedne oko 4 milijuna eura. Ostale zgrade kolodvora iz upita (Dravski most i baranjski kolodvori, nap. a.) uredit će se kroz tekuće održavanje sukladno prioritetima i raspoloživim sredstvima", odgovaraju. Naglašavaju kako je u pripremi projektni zadatak za izradu studijske dokumentacije za modernizaciju kompletnog RH3 koridora, odnosno željezničkih pruga državna granica (Mađarska) - Osijek - Strizivojna-Vrpolje - Slavonski Šamac - DG (BiH), duljine 104 km, u sklopu kojega je i dionica Beli Manastir - Osijek, na kojoj je u ovom trenutku najveća dopuštena brzina 100 km/h uz lokalna ograničenja.
“Napominjemo kako su prošloga tjedna počeli radovi na obnovi 33 km duge dionice Osijek - Koška (na pruzi Varaždin - Dalj). Ukupna vrijednost projekta iznosi 30 milijuna eura iz državnog proračuna, odnosno zajma Europske investicijske banke (EIB). Predviđeno trajanje radova je tri godine”, ističu u HŽ-u Infrastruktura.