Mirjana Rajić, prof.Nagrađevna profesorica njemačkog iz NašicaUstupljena fotografija
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
24.7.2025., 6:44
Nagrada za izvrsnost

Profesorica iz Našica dobitnica nagrade za doprinos obrazovanju: Današnji su učenici drukčiji, na nama je da im se prilagodimo

Osim u redovitoj nastavi njemački jezik približava svojim učenicima i kroz dramsku skupinu, projekte i natjecanja

Našice su ponosan i poseban grad, pun znamenitosti i događaja kakvih nema u ostatku Hrvatske, a posebna su priča njegovi ljudi koji ga čine još posebnijim. Među njima je i profesorica engleskog i njemačkog jezika u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga Našice, Mirjana Rajić. Nedavno je primila godišnju nagradu ''Ivan Filipović'', koju dodjeljuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih.

Napredovanje i priznanja

Kontinuirano napreduje u zvanju te je sada izvrsna savjetnica. Tijekom 27 godina rada dobila je brojna priznanja, a posljednje je tri uzastopne godine bila nagrađena nagradom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih kao najbolja nastavnica. Tijekom 2024. sudjelovala je u nekoliko međunarodnih projekata te je vrlo aktivna na razini škole. U Našicama i okolici, a zasigurno sada već i u cijeloj Hrvatskoj, znaju za profesoricu Rajić, čija je ljubav prema stranim jezicima potekla iz osnovne škole.

- Pohađala sam jezičnu gimnaziju u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga u Našicama. Nakon završetka studija njemačkog i engleskog jezika na Pedagoškom fakultetu u Osijeku, od 1998. godine radim u istoj školi. Maksimalno se trudim približiti strane jezike učenicima jer oni su budućnost – započela je profesorica Rajić. Zvanje profesora mentora stekla je 2013. godine, zvanje profesora savjetnika 2018., a od 2023. u zvanju je izvrsnog savjetnika.

- Zvanje izvrsnog savjetnika nosi određene zahtjeve, primjerice kontinuirano dijeljenje primjera dobre prakse, tako da mi je obaveza nekoliko puta godišnje održavati predavanja i radionice za nastavnike. Isto tako, obveza mi je raditi na unaprjeđenju rada i škole i na unaprjeđenju sustava obrazovanja. Posljednjih sam nekoliko godina koordinatorica samovrednovanja u školi te posljednje dvije članica stručne radne skupine za izradu zadataka na ispitima državne mature iz njemačkog jezika. Prije toga 12 sam godina bila ocjenjivač eseja na maturi iz njemačkog jezika. Od ove sam školske godine voditeljica Županijskog stručnog vijeća za srednje škole Osječko-baranjske županije. Volontiram u udruzi Društvo Naša djeca. Puno je toga, ali u tome uživam jer time još više mogu dati svojim učenicima – nastavlja.

Profesorica Rajić dobitnica je niza nagrada za svoj predani rad, a kao nastavniku najveća joj je nagrada pomoći učenicima u usavršavanju.

U fokusu uvijek učenici

- Nažalost, predan rad nije baš uvijek prepoznat. Lijepo je od Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih da ga je u mom slučaju prepoznalo, jer sam u to uložila puno truda i odricanja. U mom su fokusu uvijek moji učenici. Nastava je uvijek prioritet, kao i kontinuirano praćenje i vrednovanje učenika. Od mojih 27 školskih godina, čak 23 bila sam razrednica. To je jedan aspekt mog posla koji je vrlo zahtjevan, ali mi je donio puno veselja, jer je predivan osjećaj kad znaš da si nekom pomogao. Svojim sam učenicima uvijek na raspolaganju. Razdoblje srednjoškolskog obrazovanja nije uvijek lako za mlade ljude, i sretna sam što im mogu biti potpora. Tijekom svih tih godina ostvarila sam odličnu suradnju s roditeljima – kaže ova svestrana profesorica, koja je, osim izvrsnosti u svom redovnom nastavnom programu, iznimno aktivna u izvannastavnim aktivnostima, kojima dodatno usavršava učenike i čini ih uspješnijima.

Mirjana Rajić, prof.Nagrađevna profesorica njemačkog iz NašicaUstupljena fotografija
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

- Smatram da je i taj segment iznimno važan. Već niz godina vodim dramsku skupinu na njemačkom jeziku. Svake godine nastupamo na međunarodnim festivalima, koji traju i po nekoliko dana, na kojima učenici također pohađaju i dramske radionice na njemačkom jeziku. Izborna je nastava dodatno usavršavanje učenika i pametno korištenje njihovog slobodnog vremena tako da je poseban osjećaj biti dio te priče – tvrdi Rajić, koja je poznata po brojnim provedenim školskim projektima za koje kaže da je tijekom nastavnog procesa nužno učenike poticati na aktivno učenje, a jedna je od metoda aktivnog učenja uvođenje projektne nastave.

- Primjerice, eTwinning projekt je dobar alat za provedbu projektne nastave. Može se uklopiti u nastavu njemačkog jezika i kod nastavljača u učenju njemačkog jezika, i kod početnika. Kroz aktivnosti u eTwinning projektu učenici jačaju jezične i digitalne kompetencije, rade u multikulturalnom okruženju i jačaju svoje samopouzdanje primjenom naučenog gradiva, pogotovo u ranim fazama učenja. Svake godine provedem bar jedan veći eTwinning projekt, koji traje cijelu školsku godinu. Ove sam školske godine provela dva projekta s maturantima opće gimnazije, jedan s početnicima, a drugi s nastavljačima u učenju njemačkog jezika. Prošle sam školske godine provela eTwinning projekt iz engleskog jezika s prvim razredom agrotehničara o nasilju, jer smatram da je to tema o kojoj treba razgovarati – kaže profesorica, koja je aktivna i u Erasmus projektima, u kojima je bila koordinatorica prvog projekta u našičkoj srednjoj školi u području općeg obrazovanja pod nazivom "Lernen mit Spass – Unterrichten mit modernenLernmethoden" i zamjenica koordinatora u projektu "Sailingtheseaof time – European history as our (hi)story" kroz koji je bio cilj učenike osvijestili o važnosti mira u Europi. Kroz oba je projekta škola ostvarila brojne mobilnosti učenika diljem Europe. Ti su se projekti razvijali i tijekom 2024., u kojoj je profesorica Mirjana organizirala nekoliko događanja u kojima su aktivno sudjelovali i učenici.

- Protekle smo školske godine sudjelovali u nekoliko događanja koja su bila organizirana u školi, kao što je Europski dan jezika, Festival znanosti ili Dan otvorenih vrata. Također smo organizirali događanje u povodu Dana hrvatske glagoljice. Predavanje naziva "Glagoljica u hrvatskoj povijesti i kulturi" održala je izvanredna profesorica s Fakulteta hrvatskih studija Ivana Kresnik, koja je prisutnima približila značenje glagoljice i njezin utjecaj na hrvatsku povijest i kulturu. Moje su učenice predstavile izložbu "Glagoljička ruta", koja prikazuje bogatstvo i raznolikost kulturnih tragova vezanih uz glagoljicu – kaže.

Mirjana Rajić, prof.Nagrađevna profesorica njemačkog iz NašicaUstupljena fotografija
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Kako približiti njemački

Mirjana Rajić u karijeri je prošla nastavu u nekoliko oblika, danas pak ništa ne ide bez moderne tehnologije. Sama naglašava kako su promjene velike iz godine u godinu, a kamoli u 27 godina.

- Ne može se usporediti nastava prije tridesetak godina kada sam ja počela raditi i danas. U prvoj godini mog rada nismo imali računala ni mobitele. Danas je sve drukčije. Sve su učionice dobro opremljene. Svakodnevno koristimo različite digitalne alate. Učenici koriste umjetnu inteligenciju pri rješavanju zadataka. I svakako treba naglasiti, današnje se generacije učenika jako razlikuju od generacija s početka mog rada. Na nama je da im se prilagodimo – samouvjerena je profesorica Rajić, koju smo za kraj pitali kako uspijeva njemački jezik, koji nije ni blizu zastupljen kao engleski, približiti učenicima da ga prihvate i zavole.

- Upravo kroz izvannastavne aktivnosti, kao što je dramska skupina na njemačkom jeziku, ili projekte koji su također na njemačkom jeziku privlačimo učenike tome jeziku. U mnogim eTwinning projektima učenici primjenjuju naučeno i aktivno koriste njemački jezik, primjerice na videokonferencijama. Proveli smo i jedan dvogodišnji Erasmus projekt na njemačkom jeziku, a prošle smo godine sudjelovali na državnom natjecanju CLILigRobotikMeisterschaft, gdje smo povezali učenje njemačkog jezika i robotiku – zaključuje profesorica Rajić.