Predstavljen novi broj časopisa "Vukovarsko-srijemski učitelj": Od umjetne inteligencije do mentalnoga zdravlja
VINKOVCI
U Vinkovcima je predstavljen najnoviji, 21. broj časopisa "Vukovarsko-srijemski učitelj", godišnjak za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja u izdanju Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Ogranka VSŽ i uz potporu najistočnije županije, Grada Vinkovaca te predškolskih ustanova i osnovnih i srednjih škola najistočnije županije.
Ovogodišnji broj, ponovno na velikom broju stranica (344), donosi sadržaje u kojima se promiče inovativni način rada i naglasak je na digitaliji, koja je dominantna u današnjem svijetu.
- Poprilično tekstova progovara o umjetnoj inteligenciji, kako kritički promišljati i vrednovati informacije koje nam umjetna inteligencija nudi. Potom, velik je problem mentalnog zdravlja, pa neki tekstovi progovaraju o tome na koji se način nositi s tim problemima, recimo mindfulness je metoda koja je učestala među osnovcima i srednjoškolcima kako bi se prilagodila regulacija raspoloženja i kako bi se mlađi naraštaji lakše nosili sa stresom. Također, imamo vidljiv problem prekomjernog korištenja svih oblika digitalnih sredstava, pa je jedna od tema i metoda digitalne detoksikacije, odnosno na koji način mlade naraštaje naučiti ravnoteži online i offline aktivnosti. Uvidjeli smo, naime, da se kod mladih javlja tzv. nomofobija, a to je strah mladih od isključenosti s internetske mreže i gubitka povezanosti mobilnim telefonom - rekla je glavna i odgovorna urednica "Učitelja", Ivana Petričević, prof. hrvatskoga jezika.
Dodaje kako se među različitim temama ističe i borba protiv depresije i anksioznosti kod mladih, tjelovježbom, aktivnostima na zraku, zdravom prehranom... Tu su i promišljanja o otpadu hrane kao globalnom problemu te strategijama za njegovo smanjivanje poput e-doniranja. Kako časopis ide ukorak s vremenom, između ostaloga, podsjeća urednica, progovara se i o ekonomskim i poduzetničkim vještinama na kojima današnji mladi grade svoju budućnost, a znatan je i broj tekstova koji promiču STEM područja.
- "Vukovarsko-srijemski učitelj" potvrđuje kako prosvjetni djelatnici naše županije teže boljitku školskoga sustava iznoseći ideje kojima spajaju tradicionalno i suvremeno pedagoško djelovanje s naglaskom na očuvanje vrijednosti koje promiču socijalne i emocionalne vještine mlađih naraštaja. Unatoč sveopćoj digitalnoj globalizaciji, časopis širi spoznaju o nezamjenjivosti žive riječi kojom se razvijaju empatičnost, tolerancija i kritičko promišljanje, čime se pridonosi oblikovanju pozitivne slike o drugima i o sebi, što je preduvjet svih oblika napretka i boljega prihvaćanja stalnih mijena u odgojno-obrazovnom procesu - zaključno je podsjetila Ivana Petričević.