U okviru projekta HEARTS: Različiti stručnjaci radili s djecom s teškoćama
VINKOVCI
U vinkovačkom Centru za pružanje usluga u zajednici Vukovarsko-srijemske županije, a u okviru projekta HEARTS – Healthcare Equity and Access for Resilient Targeted Support, koji se provodi kroz program prekogranične suradnje Interreg IPA Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2021. – 2027., održala se petodnevna edukacija za rad s djecom s teškoćama.
Kako kažu u Centru, edukacija je okupila stručnjake iz partnerskih institucija projekta, a fokusirala se na primjenu senzorne terapije u radu s djecom koja imaju teškoće u senzornoj integraciji, kao i na strategije za uspješnu regulaciju izazovnih ponašanja.
- Pružamo djeci bolju priliku da što prije započnu s rehabilitacijskim procesima i da u konačnici smanjimo broj teškoća s kojima će se kasnije u životu nositi. Htjeli smo pokazati koliko se toga u tako kratkom vremenu može napraviti, s dovoljno truda i rada - pojašnjava ravnateljica Centra Nikolina Beljo dodajući kako su u projektu sudjelovala tri predstavnika iz Crne Gore, dva predstavnika iz Doma zdravlja Žepča i terapeuti iz vinkovačkog Centra te dva voditelja.
- Fantastično je što su se susrele mnoge struke na jednom mjestu. Različiti aspekti pogleda, pristupa i modela koje mi radimo saželi smo u jedno sa zajedničkim ciljem da izvučemo od svakog djeteta maksimalno što možemo – kaže Silvija Salopek, radni terapeut u Centru za pružanje usluga u zajednici, i ističe kako je važna uključenost roditelja u cijeli proces napretka djece.
Edukacija se odvijala u novoopremljenoj senzornoj sobi Centra, čija je funkcionalnost značajno unaprijeđena nabavom specijalizirane opreme financirane u okviru projekta HEARTS. Nova oprema omogućava individualizirani pristup svakom korisniku.
Tu je i mobilni tim za roditelje koji nisu u mogućnosti dovesti dijete u ustanovu na rehabilitaciju.
- Rijetki su ljudi koji rade ovakve stvari. Potrebna nam je dosta edukacija ne samo u Hrvatskoj nego i u čitavoj Europi. Ovo je jedinstvena edukacija koja nudi multidisciplinirani pristup djeci s teškoćama u razvoju. Ono što smo mi probali ovaj tjedan je da pristupimo s više aspekata svakom djetetu. U jednom tretmanu imamo i tretman psihologa, edukatora i logopeda, radnog terapeuta, i time obuhvaćamo cjelokupan razvoj svakog djeteta. Imali smo jako dobre promjene kod djece, posebno kod one kod kojih smo smatrali da neće nikakvu aktivnost izvršiti, na kraju smo dobili 3 do 4 postignuta cilja. Djeca koja su imala izrazito agresivna ponašanja, danas fantastično slušaju i lijepo se ponašaju. Čak smo imali jednog dječaka koji nikad ništa nije pričao, a evo zadnji dan počeo je imenovati objekte i predmete – zadovoljan je Bojan Radić, doktor logopedije, sudionik edukacije.