
Tvrtke iz drugih mjesta iskorištavale besplatnu punionicu u - Đakovu
Gradska uprava, njezini komunalni redari, turisti... vrlo otežano ili nikako da dođu na red za besplatno punjenje svojih e-vozila
ĐAKOVO
Prva punionica za vozila na električnu energiju u Đakovu, na Vijencu kardinala Alojzija Stepinca, a čiju je gradnju Grad za sufinanciranje Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost prijavio 2019. godine, uz prethodnu se suglasnost Graskog vijeća daje na upravljanje gradskoj tvrtki Cito Đakovo, koja time, uz još niz aktivnosti, proširuje svoje djelatnosti.
Grupa za dogovor?!
Pojašnjavajući taj potez, gradonačelnik Marin Mandarić kaže kako Grad punionicu daje na upravljanje Citu i da će ta tvrtka početi naplaćivati električnu energiju za punjenje e-vozila po tržišnim cijenama. Jer punjenje je od početka njezina postavljanja do danas - potpuno besplatno, no Grad, njegovi komunalni redari, turisti... vrlo otežano ili nikako da dođu na red jer besplatno punjenje na ovoj punionici iskorištavaju, već je postala učestala praksa, vozila tvrtki iz drugih gradova. Na prošlotjednoj sjednici Vijeća čulo se da su to e-vozila tvrtki iz Donjeg Miholjca, Našica i drugih, a dolaze na nju i oni koji na svojim kućama imaju solare i gdje bi mogli puniti svoja e-vozila. Čuju se pritužbe kako svi ti korisnici imaju grupu u kojoj se međusobno unaprijed dogovaraju kada će se tko svojim e-vozilom spojiti na punionicu, dok ostali otežano ili nikako da dođu na red.
Stoga, Grad Đakovo odlukom da se punionica prepusti Citu i naplaćuje punjenje e-vozila želi prekinuti praksu da "Đakovčani besplatnim punjenjem financiraju korisnike iz drugih gradova".
- To više neće biti komunalna, nego tržišna usluga. Kada Cito preuzme tu punionicu, borit će se na tržištu. Jer s ovom praksom besplatnog punjenja e-vozila na njoj, pitanje je trebaju li građani Đakova plaćati punjenje svakom tko god na nju dođe, pa i korisnicima iz drugih gradova?! Kada je to Fond odlučio podržati, napravili smo da punjenje na njoj bude besplatna usluga i mi smo time odradili svoje. Sada je na redu da se ta usluga naplaćuje po tržišnim cijenama - kaže Mandairć.
Turizam trpi
Prva je to brza punionica u gradu Đakovu, snage je 50 kW, a u rad je puštena polovinom 2020. godine. Njome se Đakovo, koje je poslije dobilo još jednu punionicu, i to kod Gradske tržnice, pridružilo karti pametnih gradova koji potiču razvoj e-mobilnosti kao ključnog koncepta niskougljične mobilnosti. Punionica je postavljena i zbog unaprjeđenja turističke ponude, da posjetititelji grada ne moraju strahovati gdje je najbliža iduća punionica za e-vozila pa zbog korisnika iz drugih gradova trpe i oni, odnosno kvaliteta đakovačke turističke usluge.
U vijećničkoj raspravi oporbena vijećnica Ivana Francem (Za boje našega grada) ustvrdila je kako punionica puni e-vozila znatno smanjenom snagom pa da se ona pune višestruko duže nego što bi inače trebalo, a vijećnica iz istog kluba Mirjana Adrić rekla je kako podržava da se Citu ovime proširi djelatnost, no da bi isto to pravilo, odnosno, kako je rekla, "ta tržišna priča", trebali vrijediti i za druge gradske tvrtke poput Univerzala.
- Kako? - zapitao je HDZ-ov gradonačelnik Mandarić, ističući kako bi u toj tržišnoj utrci taj komunalac u startu odmah bio u povlaštenoj poziciji u odnosu prema drugima.