Centar Vukovara, pješačka zona
Dragana Korpoš
11.2.2025., 17:21
KOMUNALNA INFRASTRUKTURA

U Vukovaru ceste rade po prioritetima: Potreba više nego novca u proračunu

VUKOVAR

Prvi rebalans proračuna za 2025. godinu u Vukovaru je donio i izmjene i dopune programa građenja i održavanja komunalne infrastrukture. Koliko god Vukovarci bili zadovoljni realizacijom kapitalnih projekata, koji nedvojbeno stvaraju bolje uvjete života, mnogi i danas postavljaju pitanja kada će biti riješena staza ili cesta u ulici u kojoj žive ili glasno prigovaraju kada s nekih lokacija nije odvezen otpad, kritizirajući one koji pokraj koševa i kontejnera bacaju smeće.

Prema riječima Dražena Čuliga, pročelnika Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i graditeljstvo, program gradnje komunalne infrastrukture minimalno je izmijenjen, ponajprije kako bi mogli krenuti u postupke nabave za buduće radove. Prihvaćenim izmjenama program je definiran u iznosu od 4.950.000 eura, pri čemu su kao najvažniji izvori financiranja predviđeni Fond za obnovu i razvoj grada Vukovara i Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije sa po više od 1,5 milijun eura te Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost s iznosom od 1.346.000 eura. Planirano je investirati 1,2 milijuna u izgradnju biciklističkih staza, trim-staze u Adici i pješačke površine na Novom groblju.

Kako bi nastavili s izgradnjom parkirališta, pola milijuna eura uložit će u izradu nužne projektne dokumentacije i dodatnih 300 tisuća za izgradnju parkirališta uz višestambene zgrade. Kada to stanje na terenu dopusti, nastavit će se sanacija odlagališta komunalnog otpada "Petrovačka dola", a radovi planirani u ovoj godini trebali bi stajati pola milijuna eura.

Gotovo dva milijuna bit će investirano u građenje nerazvrstanih cesta, pri čemu Vukovarci mogu očekivati radove na spoju ulica A. Cesarca i Lijeva bara, kao i SR Njemačke i Vlahe Bukovca, a najavljena je i izgradnja ceste, odnosno odvojka, na Olajnici. Program nije izostavio ni izgradnju javne rasvjete i postavljanje vertikalne prometne signalizacije.

Prema Čuligovim riječima, u programu održavanja nije došlo do izmjene financijskog dijela, već do izmjena u planu održavanja javnih površina.

- Korigirali smo određenu količinu radova, što se najviše odnosi na košnju, koja ovisi o vegetaciji. Vjerojatno ćemo nekim budućim rebalansom ići i na povećanje financijskog dijela, no zasad smo se uklopili u postojeći iznos a da bi povećali cijene izvođenja odnosno radne snage - pojasnio je pročelnik.

Asfaltiranje ulica, kako je naglasio, rade prema prioritetima, premda je zahtjeva i potreba znatno više. Prate natječaje i javne pozive na koje se mogu prijaviti za sufinanciranje kako bi maksimalno iskoristili sve raspoložive mogućnosti.

Program održavanja komunalne infrastrukture težak je nešto više od 9 milijuna eura, pri čemu je 2,5 milijuna namijenjeno za izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta na temelju projektne dokumentacije, dok je za program održavanja javnih zelenih površina zasad predviđeno nešto više od 1,2 milijuna eura, no taj će iznos do kraja godine vjerojatno rebalansom biti povećan.