
Lokacija bivšeg dimnjaka na Ciglani Karanac
Na Karanačkoj ciglani prateći uslužni objekt
Na mjestu bivšeg dimnjaka parking za kamione i novi prostori za belomanastirsku Nadcestariju
BELI MANASTIR
Polovinom siječnja srušen je jedan od posljednjih baranjskih dimnjaka koje su koristile nekadašnje ciglane.
Nalazio se uz državnu cestu D7, na takozvanoj Karanačkoj (Mandić) ciglani. Približno 40- metarska građevina stršila je iznad 22.792 četvornih metara velike parcele, koja je nekoliko dana poslije i službeno postala vlasništvo Republike Hrvatske. Prijašnji vlasnik bila je tvrtka Logistika, koja je bila zadužena i za rušenje grdosije izrađene od cigle. Još prije nekoliko godina pričalo se kako će na tom mjestu biti izrađen prateći uslužni objekt (PUO) investitora Hrvatskih cesta. Informacije su govorile kako su tamo planirana parkirna mjesta za šlepere i nova benzinska postaja, kao i kružni tok koji bi omogućavao nesmetan dolazak do PUO-a. Govora je bilo čak i o gradnji motela, ali tada nije bio izgrađen baranjski dio koridora 5C, koji kamionski promet iz smjera Osijeka odvodi s dionice DC7 koja prolazi pokraj Ciglane. Iz Hrvatskih cesta još su nam 2021. godine na upit o planovima na području Baranje odgovorili kako planiraju izradu projektne dokumentacije za PUO Ciglana, ali je površina još bila u privatnom vlasništvu. Budući da dimnjaka više nema, a čestica je i službeno promijenila vlasnika, Hrvatskim smo cestama ponovno poslali upit o planovima za katastarsku česticu broj 1145/3 smještenu u k. o. Karanac. Još jednom su potvrdili da se tamo planira izgradnja pratećeg uslužnog objekta, no sve je još samo na planovima.
“Na navedenoj lokaciji uz državnu cestu DC7 planirana je izgradnja pratećeg uslužnog objekta. U ovom trenutku za isto ne posjedujemo izrađenu projektnu dokumentaciju", ističu u Hrvatskim cestama, nastavljajući kako bi tamo, osim parkirališta za teška teretna vozila, trebao biti izgrađen objekt Nadcestarije Beli Manastir, budući da trenutačna lokacija (Osječka ulica u Belom Manastiru, nap. a.) ne zadovoljava potrebe.
“Nakon što se izradi potrebna dokumentacija te ishode svi akti za gradnju, planirano je isti aplicirati u plan nabave Hrvatskih cesta za izvođenje radova", navode iz Hrvatskih cesta.
Što se ovogodišnjih investicija HC-a vezanih za Baranju tiče, kažu kako je u planu rekonstrukcija DC7, dionica 001, od Belog Manastira do Graničnog prijelaza Duboševica. A da je tu dionicu zaista potrebno obnoviti, dokaz su podaci o prosječnom godišnjem dnevnom prometu (PGDP), odnosno broju teških vozila koji njome prolaze. Podaci su, doduše, iz 2023. godine, ali se tijekom prošle godine nisu znatnije promijenili budući da je baranjska dionica koridora (do Belog Manastira) završena u prosincu 2022.