Pri kraju gradnja većine objekata na baranjskom dijelu koridora 5C
Iz HAC-a poručuju kako će radovi biti završeni na vrijeme - do drugog kvartala 2025. godine
BELI MANASTIR
Jedna od najznačajnijih investicija na području Baranje zasigurno je završetak izgradnje autoceste A5.
Radove vrijedne gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) obavlja tvrtka Osijek-Koteks, s kojom je HAC ugovor potpisao 31. kolovoza 2023. godine. Projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C". Kako ističu u HAC-u, radovi na završetku autoceste A5 napreduju sukladno dinamičkom planu.
- Podsjećamo, dionica je dugačka pet kilometara i ima osam objekata - vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. On premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu, a predstavlja najzahtjevniji dio buduće trase - navode u HAC-u, nastavljajući kako je dosad na budućoj spojnici izvedeno 95 % nasipa, 68 % nosivog sloja od kamena, 65 % cementom stabiliziranog sloja te 65 % BNS-a i veznog sloja asfalta.
- Najveći dio objekata na trasi u visokoj je fazi gotovosti. Izvedeno stanje vijadukta Karašica je 70 %, izvedeni su svi AB piloti, potom upornjak U10, dok su stupišta od S9 do S3 gotova u potpunosti. Nadalje, montirani su predgotovljeni uzdužni nosači od upornjaka U10 do stupišta S3, a trenutačno se izvode kolničke ploče i poprečni nosači - ističu, dodajući kako je od 126 nosača napravljen 101. Sukladno s ranijim najavama, navode kako se dovršetak radova očekuje u drugom kvartalu 2025. godine. Izgradnja spojnice od Belog Manastira do mađarske granice bit će ''kruna'' povezivanja Baranje s Europom. Pri svemu valja naglasiti kako je koridor kroz susjednu Mađarsku gotov i čeka na spoj s hrvatskim dijelom.
Podsjetimo, autocesta od Osijeka do Belog Manastira u promet je puštena u prosincu 2022. godine, a na otvaranju je bio gotovo cijeli državni vrh. Riječ je o 17,5 kilometara dugoj prometnici koja se proteže od mosta na rijeci Dravi, koji nosi naziv po 3. gardijskoj brigadi Hrvatske vojske, do jedinoga baranjskog grada.