Voditelj marketinga Muzeja vučedolske kulture Darko Bilandžić sa suprugom

Darko Bilandžić sa suprugom

USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
25.11.2024., 16:05
NAGRADA DARKU BILANDŽIĆU

Nove tehnologije prikazuju dosege kulture Vučedola

Za Muzej je kreirao društvene mreže te uveo prezentaciju rada preko virtualne stvarnosti

VUKOVAR

Na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma nagrada "Čovjek - ključ uspjeha" za djelatnika godine u kategoriji prodaje i marketinga u turizmu pripala je Darku Bilandžiću, voditelju marketinga Muzeja vučedolske kulture.

Bilandžić je u tom vukovarskom muzeju zaposlen devet godina i, kako nam je kroz smijeh rekao, voditelj je sam sebi, jer je jedini koji radi marketing za Muzej.

- Kada su me obavijestili da sam dobio priznanje, bio sam oduševljen i ponosan, jer znam koliko truda ulažem u posao u Muzeju. Puno ljudi u Hrvatskoj i ne zna što smo sve napravili. Umjetnom inteligencijom bavim se dvije godine, a prije godinu i pol na našem sam Facebook profilu pomoću AI napravio Vučedolce, prezentirajući preko posebnog programa kako su mogli izgledati - naveo je i dodao kako je to u Hrvatskoj prošlo ispod radara, no o tomu je izvijestio najpoznatiji kulturni magazin u Beču držeći kako je riječ o značajnom postignuću.

Ako sumnjate, radite, učite i ne odustajte

Nakon što je primio vrijednu nagradu Bilandžić je zahvalio svima koji su proteklih godina prepoznavali vrijednost njegova rada te istaknuo kako je ponosan što je predstavljao istočnu Hrvatsku.

- Ovo je dokaz da se kvalitetan rad i strpljenje uvijek isplate. Prisjećam se kako sam prije nekoliko godina, unatoč svim preprekama, nastavio vjerovati u svoju viziju i kako sam se gotovo svakodnevno suočavao s raznim izazovima, koji su me na kraju učinili još boljim. Svima koji sumnjaju u sebe poručujem: radite, učite i ne odustajte. Nema veće nagrade od spoznaje kako me svaki korak, koliko god težak bio, doveo do ovakvog uspjeha - naveo je Bilandžić i dodao kako će na novim projektima raditi s još više energije i entuzijazma.

Za Muzej vučedolske kulture kreirao je web-stranicu i društvene mreže, a još 2016. godine uveo je mogućnost prezentacije preko virtualne stvarnosti.

- Autor sam interaktivne izložbe s tehnologijom proširene stvarnosti "Vučedolac izvan okvira", kao i knjige "MIT - Marketing/Muzeji i Tehnologija" koja je što se tiče Muzeja prva interaktivna knjiga u Hrvatskoj - pojasnio je Bilandžić, koji daleku povijest vezanu za Vučedol prikazuje kroz moderne tehnologije.

Na upit kakvi su mu planovi za budući rad odgovorio je kako mu ideja ne nedostaje, no umjetna inteligencija se toliko brzo razvija da ozbiljne tvrtke i pojedinci mogu govoriti o tomu što će raditi za tri mjeseca, ali ne i za godinu-dvije, jer nitko ne zna koliko će tehnološki procesi u tom razdoblju napredovati.

- Posjetitelji Muzeja oduševljeni su onim što im nudimo, tim prije što nitko ne očekuje da neki muzej ima ono što bi tehnološke tvrtke trebale imati. Kao i većina muzeja, nemamo velik budžet za marketing, međutim, prepoznati smo u polju digitalizacije, posebice među muzejima. Mnogo vremena ulažem u učenje i testiranje, pa usvojeno znanje implementiram i rezultati u konačnici budu dobri - naglasio je.

Taj rođeni Vukovarac posljednjih 13 godina živi u Osijeku i redovito ističe kako mu je veliko zadovoljstvo predstavljati svoj grad kroz rad, što mu je sada donijelo i lijepo priznanje.

- Naše je da radimo i kreiramo i ne sumnjam kako će se rezultati prepoznati - zaključio je.