Spremni za poledicu i snijeg na cestama
VINKOVCI
Hrvatske ceste Poslovna jedinica Osijek, Uprava za ceste Vukovarsko-srijemske županije i Cesting održali su sastanak u vezi s održavanjem javnih cesta za područje najistočnije županije. Na sastanku u Nadcestariji Vinkovci predočeni su operativni planovi održavanja cesta u zimskom razdoblju.
- Danas je smotra Zimske službe i prezentacija izvedbenog programa zimskog održavanja državnih, županijskih i lokalnih cesta na području VSŽ-a. Na zalihama imamo više soli nego što smo prošle godine potrošili. Zasad ide sve prema planu, 15. studenoga uveli smo prvi stupanj zimske službe, a najvjerojatnije u četvrtak uvodimo i drugi stupanj jer je s četvrtka na petak najavljen snijeg, dok za vikend dolaze temperature ispod ništice - rekao je pomoćnik direktora i šef stožera Zimske službe Cestinga Nikola Ercegovac, dodajući kako na zalihama imaju oko 1350 tona soli, dok su prošle godine potrošili 950 tona. Cesting održava 717 kilometara državnih, županijskih i lokalnih cesta na području VSŽ-a, za što su osigurana 22 vozila, posipača soli, ralica i druge mehanizacije.
- Naša je osnovna zadaća prohodnost cesta, a cesta može biti prohodna i kad na njoj ima 10 cm snijega. U slučaju snijega, pozivamo vozače na oprez, da ne izlaze na ceste bez zimske opreme jer ona može spasiti život – kaže Ercegovac.
- Najvažnija je dobra priprema jer je to pola posla. Sve je sređeno i testirano. U slučaju da dođe do ekstremno niskih temperatura, na zalihi imamo 30-ak tona kalcijeva klorida – pojašnjava Ercegovac.
Iz Cestinga podsjećaju kako se prvi stupanj pripravnosti uvodi svake godine 15. studenoga, a drugi stupanj kada temperatura zraka oscilira oko 0 °C. Tada se radi na sprječavanju poledice i čišćenju snijega. Taj se stupanj pripravnosti uvodi i nakon početka padanja snijega, kada se ne predviđa njegovo dulje trajanje. Treći stupanj pripravnosti uvodi se kada se očekuje dulje razdoblje padalina. Tada se aktivira sva raspoloživa mehanizacija i radnici. Postoji i četvrti stupanj, koji se proglašava kada operativnim programom predviđen broj radnika i mehanizacije nije dovoljan za svladavanje vremenske nepogode. U takvim uvjetima u pravilu se cesta zatvara za sav promet. Zimska služba prestaje raditi u ožujku iako je, ako je potrebno, spremna i nakon toga.