Podvožnjak Beli Manastir
Ivica Getto
16.8.2024., 12:44
ZAVRŠENA REKONSTRUKCIJA PODVOŽNJAKA

Novi je podvožnjak u Belom Manstiru širi i viši, poplava više ne bi trebalo biti

Promet ispod podvožnjaka u Belom Manastiru bit će pušten u promet u danas u prijepodnevnim satima pod privremenom regulacijom prometa do održavanja tehničkog pregleda, ističu u Hrvatskim cestama, dodajući kako su radovi izvedeni u cijelosti te kako je dokumentacija za održavanje tehničkog pregleda spremna. 

Podsjetimo, radovi na rekonstrukciji podvožnjaka ispod međunarodne željezničke pruge u Belom Manastiru, na dionici državne ceste DC678,  započeli su u srpnju prošle godine. Projektom je rekonstruiran postojeći podvožnjak ispod međunarodne željezničke pruge M301 koji sa svojom visinom slobodnog profila od 3,60 m nije zadovoljavao uvjete za prolaz većih vozila. Širina kolnika ispod postojećeg podvožnjaka iznosila je 6,5 metara.

- Rekonstrukcijom ceste i podvožnjaka u ukupnoj duljini od 300 metara osiguran je adekvatan slobodni profil za promet većim vozilima jer je sada njegova visina 4,5 metra. Izvedbom biciklističko-pješače staze u duljini od 220 metara osiguran je siguran prolaz ispod željezničke pruge pješacima i biciklistima. Izvedbom novog sustava riješen je problem oborinske odvodnje, posebno problem s plavljenjem podvožnjaka prilikom jačih oborina. Javna rasvjeta unutar podvožnjaka izvedena je uz cestu i biciklističko-pješačku stazu u LED rasvjetnim tijelima, navode u Hrvatskim cestama, podsjećajući kako su u proteklih nešto više od godinu dana obavljeni radovi na uklanjanju postojećeg podvožnjaka te kako je ugrađen provizorij kako bi promet na međunarodnoj željezničkoj pruzi M301 neometano funkcionirao tijekom izvođenja radova.

Nadalje, uklonjen je postojeći kolnik kako bi bio izgrađen širi, uz biciklističko-pješačku stazu. Uz radove na sustavu oborinske odvodnje, separatorima i crpnoj stanici, izvedeno je armiranobetonsko korito koje predstavlja kolničku konstrukciju na kojem su izvedeni asfaltni slojevi. Isto tako, izrađena je nova rasponska konstrukcija željezničkog podvožnjaka, odnosno radovi na kolosijeku i željezničkim instalacijama te postavljena nova LED rasvjeta – objašnjavaju u Hrvatskim cestama. Investicija je bila ''teška'' nešto manje od 4 milijuna eura.

Njegovim puštanjem u promet riješena je jedna od najslabijih belomanastirskih prometnih karika. Što nije ni čudo kada se zna da je prvobitni podvožnjak na današnjoj lokaciji izgrađen između dva rata, negdje 1928. godine, a djelomično obnavljan 1949. i 1961. godine, prije puštanja u promet pruge Beli Manastir - Magyarboly. Njime se, dakle, prometuje skoro 100 godina