Podvožnjak iz 1928. godine dobit će sasvim novi izgled
Osiguran adekvatan slobodni profil za promet većim vozilima, za pješake i bicikliste
BELI MANASTIR
Prema svemu sudeći rekonstruirani belomanastirski podvožnjak ''vrata će otvoriti'' kako je i najavljeno - 15. kolovoza.
Prva je najava, doduše, bila kako će prohodan biti u lipnju ove godine, ali je termin opravdano prolongiran. Laički gledano, velika većina radova na rekonstrukciji obavljena je. Ovih je dana asfaltiran kolnik koji njime prolazi, kao i dijelovi prometnice prije spuštanja s obje strane. Preostao je samo ''make up''. Podsjetimo, radovi na rekonstrukciji podvožnjaka ispod međunarodne željezničke pruge u Belom Manastiru, na dionici državne ceste DC678 (jedna od najslabijih prometnih karika u jedinom baranjskom gradu), započeli su u srpnju prošle godine. Kako ističu u Hrvatskim cestama, između ostaloga, izvedeni su radovi na uklanjanju stare konstrukcije podvožnjaka te radovi na ugradnji željezničkog provizorija koji su omogućavali neometano funkcioniranje željezničkog prometa tijekom izvođenja radova. Uklonjena je i postojeća kolnička konstrukcija te izvedeni zemljani radovi potrebni zbog proširenja kolnika i biciklističko-pješačke staze. Novi je i sustav odvodnje, kao i separator te crpna stanica koja bi trebala ''odraditi posao'' za vrijeme veće količine kiše, zbog čega je podvožnjak godinama bio poplavljivan. Osim što bi trebale biti spriječene poplave, važna je i činjenica kako će izvedbom višeg (i šireg) podvožnjaka biti osiguran adekvatan slobodni profil za promet većim vozilima. Do sada je promet bio dopušten za kamione maksimalne visine 3,6 metara, a ubuduće će njime moći proći i oni maksimalne visine 4,5 metara. Ništa manje važna nije ni nova pješačko-biciklistička staza. Već godinama, naime, stanovnici tamošnjeg dijela grada te radnici u tvrtkama u Poslovnoj zoni krše pravila i pješice prelaze nekoliko kolosijeka međunarodne željezničke pruge, izlažući se tako opasnosti. Neki su preko pruge nosili čak i svoje bicikle.