Ivica Getto
18.7.2024., 19:42
PRIJEDLOG HRVATSKIM CESTAMA

Grad želi smanjiti kamionski promet središtem Belog

Predloženo je da Svačićevom i Trgom slobode mogu voziti samo kamioni lokalnih poduzetnika

BELI MANASTIR - Izgradnjom belomanastirske obilaznice i trase autoceste koja Osijek spaja s Belim Manastirom, dio kamionskog prometa kroz jedini baranjski grad djelomično se smanjio.

No Osječkom ulicom još uvijek svakodnevno prometuje velik broj teških vozila, a na udaru je i nadalje prigradsko naselje Branjin Vrh. Tako će biti sve dok u promet ne bude pušten spoj' koridora 5C. Prema informacijama koje smo dobili, krajem ovogodišnjeg ožujka dionicom državne ceste D7, od Belog Manastira do graničnog prijelaza Duboševica, dnevno je prometovalo i po 2000 teških kamiona.

- Kamiona je u posljednje vrijeme nešto manje, ali ne prođe ni pola sata da ne protutnji barem jedan, dva, ili cijeli konvoj - pričaju stanovnici Osječke ulice, podsjećajući kako je statika njihovih kuća, posebno onih izgrađenih početkom prošlog stoljeća, već poodavno narušena. Znaju to i u belomanastirskoj gradskoj upravi, koja je pak nemoćna u rješavanju tog problema.

- U tranzitu se dogodio neki novi model. Veći dio kamiona već je prešao na autocestu i obilaznicu, ali još uvijek trpi Branjin Vrh, i tako će biti sve dok se ne izgradi posljednjih pet kilometara koridora, gdje radovi jako dobro napreduju. No i nadalje je gust promet iz smjera Batine, točnije graničnog prijelaza sa Srbijom, jer puno kamiona prometuje od istoka prema sjeveru. Ti ljudi trebaju i negdje stati, pa s Hrvatskim cestama moramo vidjeti da im se izgradi odmorište na gradskoj periferiji, što smo još i ranije planirali - kaže gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob.

Zasad je kamionski promet znatno rjeđi kroz gradsko središte budući da još traju radovi na rekonstrukciji podvožnjaka kojim prolazi državna cesta DC550 što Beli Manastir spaja sa zapadnim dijelom Baranje te dalje s Belišćem. Za promet bi trebao biti otvoren 15. kolovoza, kada će Trgom slobode i Svačićevom opet prometovati teški kamioni. U Gradu su svjesni tog problema, pa su odlučili izraditi novi prometni elaborat i poslati ga Hrvatskim cestama kako bi zabranili promet teškim kamionima kroz gradsko središte i novim podvožnjakom, čija je gradnja teška četiri milijuna kuna.

- Naš je prijedlog da promet kroz taj dio grada bude dozvoljen samo kamionima u vlasništvu privrednih subjekata s područja grada, odnosno onih koji su vezani uz njihovo poslovanje - podvlači Rob. 

U planu je odmorište za kamione?

Prošle su godine iz Hrvatskih cesta isticali kako je planirana izgradnja odmorišta kod karanačke Ciglane. ‘’Vlasnik parcele uz DC7 neposredno prije ulaska u Beli Manastir iz smjera Osijeka privatna je osoba. Hrvatske ceste parcelu planiraju otkupiti s obzirom na to da je na istoj predviđena izgradnja novog pratećeg uslužnog objekta, za koji je u izradi projektna dokumentacija’’, odgovorili su tada na naš upit. Inače, tijekom 2021. godine na brojačkom mjestu oznake 2503 (Karanac - Beli Manastir) izmjeren je prosječni godišnji dnevni promet od 6552 vozila na dan, s udjelom teškog teretnog prometa od približno 10 posto. Na prvom idućem brojačkom mjestu (Duboševica) prometovalo je 1190 vozila na dan, od čega 469 teških vozila.