Grad želi smanjiti kamionski promet središtem Belog
Predloženo je da Svačićevom i Trgom slobode mogu voziti samo kamioni lokalnih poduzetnika
BELI MANASTIR - Izgradnjom belomanastirske obilaznice i trase autoceste koja Osijek spaja s Belim Manastirom, dio kamionskog prometa kroz jedini baranjski grad djelomično se smanjio.
No Osječkom ulicom još uvijek svakodnevno prometuje velik broj teških vozila, a na udaru je i nadalje prigradsko naselje Branjin Vrh. Tako će biti sve dok u promet ne bude pušten spoj' koridora 5C. Prema informacijama koje smo dobili, krajem ovogodišnjeg ožujka dionicom državne ceste D7, od Belog Manastira do graničnog prijelaza Duboševica, dnevno je prometovalo i po 2000 teških kamiona.
- Kamiona je u posljednje vrijeme nešto manje, ali ne prođe ni pola sata da ne protutnji barem jedan, dva, ili cijeli konvoj - pričaju stanovnici Osječke ulice, podsjećajući kako je statika njihovih kuća, posebno onih izgrađenih početkom prošlog stoljeća, već poodavno narušena. Znaju to i u belomanastirskoj gradskoj upravi, koja je pak nemoćna u rješavanju tog problema.
- U tranzitu se dogodio neki novi model. Veći dio kamiona već je prešao na autocestu i obilaznicu, ali još uvijek trpi Branjin Vrh, i tako će biti sve dok se ne izgradi posljednjih pet kilometara koridora, gdje radovi jako dobro napreduju. No i nadalje je gust promet iz smjera Batine, točnije graničnog prijelaza sa Srbijom, jer puno kamiona prometuje od istoka prema sjeveru. Ti ljudi trebaju i negdje stati, pa s Hrvatskim cestama moramo vidjeti da im se izgradi odmorište na gradskoj periferiji, što smo još i ranije planirali - kaže gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob.
Zasad je kamionski promet znatno rjeđi kroz gradsko središte budući da još traju radovi na rekonstrukciji podvožnjaka kojim prolazi državna cesta DC550 što Beli Manastir spaja sa zapadnim dijelom Baranje te dalje s Belišćem. Za promet bi trebao biti otvoren 15. kolovoza, kada će Trgom slobode i Svačićevom opet prometovati teški kamioni. U Gradu su svjesni tog problema, pa su odlučili izraditi novi prometni elaborat i poslati ga Hrvatskim cestama kako bi zabranili promet teškim kamionima kroz gradsko središte i novim podvožnjakom, čija je gradnja teška četiri milijuna kuna.
- Naš je prijedlog da promet kroz taj dio grada bude dozvoljen samo kamionima u vlasništvu privrednih subjekata s područja grada, odnosno onih koji su vezani uz njihovo poslovanje - podvlači Rob.