IVICA GETTO
20.8.2022., 00:00
ŽIVOT POD TEROROM BUKE, PUCAJU ZIDOVI
Osječkom ulicom prođe bar 650 kamiona dnevno
Preduvjeti za izmještanje prometa teških kamiona steći će se tek izgradnjom koridora 5C do granice s Republikom Mađarskom

BELI MANASTIR - Smanjiti na minimum promet teških kamiona Osječkom ulicom želja je belomanastirskog gradonačelnika Tomislava Roba, koji je nedavno to i javno poručio.

Slažu se s njim Belomanastirci, posebice stanovnici Osječke ulice, koja je dio državne ceste DC7, a koja spaja Osijek s graničnim prijelazom Duboševica - Udvar.

- Već smo naviknuli na danonoćnu buku kamiona. Noću ih, doduše, prolazi nešto manje, ali tijekom dana je u pravom smislu riječi katastrofa. Nije samo buka problem. Naša je kuća izgrađena prije gotovo 100 godina i imam osjećaj da svaki prolazak kamiona znači novi procijep na kući. Pogledajte samo pročelje. Od dvije mirovine silne pukotine ne mogu sanirati - priča jedan od stanara najfrekventnije belomanastirske ulice, bar kada je o međunarodnom teškom prometu riječ.

Podatke o prosječnom dnevnom prometu vozila tom ulicom zatražili smo od Hrvatskih cesta.

- Državnom cestom DC7, na obližnjem brojačkom mjestu oznake 2503 (Karanac - Beli Manastir), tijekom 2021. godine izmjeren je prosječni godišnji dnevni promet od 6552 vozila na dan, s udjelom teškog teretnog prometa (uključujući autobuse) od približno 10 posto (652 teška teretna vozila i autobusa). Na prvom idućem brojačkom mjestu oznake 2051, Duboševica, tijekom 2021. godine izmjeren je prosječni godišnji dnevni promet od 1190 vozila na dan, s udjelom teškog teretnog prometa od 39,4 posto, što je približno 469 teških teretnih vozila i autobusa - kažu u Hrvatskim cestama.

Na upit može li se, bar djelomično, spriječiti tako gust kamionski promet tim dijelom jedinog baranjskog grada, odgovaraju kako je prometnica kroz Osječku ulicu u Belom Manastiru na trasi tranzitnog koridora preko državne ceste DC7 (GP Duboševica - Beli Manastir - Osijek), propisanog na temelju Pravilnika o određivanju javnih cesta po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz Republiku Hrvatsku, koji donosi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

- Hrvatske ceste nisu nadležno javno-pravno tijelo za donošenje propisa o tranzitnim koridorima preko javnih cesta u RH, koji su vezani uz međunarodne sporazume i odnose oko tranzitnog prometa susjednih država - navode. Dodaju kako će se preduvjeti za bar djelomičnu zabranu prometa teških kamiona kroz Beli Manastir steći tek potpunom izgradnjom autoceste A5 (koridor 5C - granica Republike Mađarske - Beli Manastir - Osijek - granica BiH), najavljenom za 2024. godinu.

- Spajanjem čvora Beli Manastir/AC A5/DC517 s državnom cestom DC7 stekli bi se preduvjeti za izmještanje tranzitnog koridora teškog teretnog prometa s državne ceste DC7 iz Osječke ulice u Belom Manastiru, koji bi se preusmjeravao na autocestu AC A5 na budući granični prijelaz Branjin Vrh - poručuju iz Hrvatskih cesta.

Ivica Getto
{embed_infobox_gray}246281{/embed_infobox_gray}