Nakon velikih ulaganja GPP planira reorganizaciju linija, voznih redova i kadrova
Kako doznajemo, evenutalni će se višak radnika iz svih radnih jedinica preraspodijeliti na poslove parkiranja
Ako se poslužimo sveprisutnom IT terminologijom, GPP je sa završetkom velikog projekta rekonstrukcije tramvajske infrastrukture dovršio hardverski dio priče. Nove tračnice, nova mreža napajanja i trafostanice, nove putničke postaje, pa i novi tramvaji - deset ih je već ovdje i deset u najavi, zalog su sigurnijeg i udobnijeg javnog prijevoza u desetljećima ispred nas. U to možemo ubrojiti i nabavu novih električno pokretanih autobusa.
Promijeniti naviku
Sljedeći je korak, logično, onaj softverski - povezati sve to da bude i učinkovito.
GPP će u tu svrhu krenuti put izrade Studije unaprjeđenja javnog prijevoza putnika Grada Osijeka, koja će "dati analizu postojećeg stanja tramvajskog i autobusnog sustava javnog prijevoza, te predložiti mjere unaprjeđenja mreže linija, voznih redova i kadrovskih resursa".
Nešto slično radi i Grad Zagreb, koji je također, ipak korak iza Osijeka, krenuo u veliku reorganizaciju svoga gradskog prijevoza, prvo nabavom novih vozila, a potom i preispitivanjem postojećih i planiranjem novih linija. Da je riječ o itekako ozbiljnom poslu, pokazuje podatak da će se zagrebačka studija izrađivati šesnaest mjeseci, a procijenjena je vrijednost nabave milijun eura (bez PDV-a). Jasno je kako su Osijek i Zagreb trenutno dva domaća grada, iz skupine najvećih, koja posljednjih godina najozbiljnije ulažu i promišljaju o poboljšanju svih segmenata usluge javnog prijevoza.
Stoga je i cilj tako postavljenog zadatka identificirati ključne nedostatke postojećeg sustava te predložiti skup mjera kojima će se postići povećanje atraktivnosti i dostupnosti javnog prijevoza za stanovnike Osijeka (i Zagreba), i to poboljšanjem prostorne i vremenske pokrivenosti javnog prijevoza, povećanjem integracije tramvajskog i autobusnog sustava, ali i povećanjem operativnosti. Posebno bi se trebala razmotriti prilagođenost voznog reda radnom vremenu najvećih poslodavaca, školskim i fakultetskim obvezama te potrebama starijih sugrađana. Njima se već pola godine izlazi u susret kao ni u jednom drugom gradu, svi umirovljenici (kao i oni stariji od 65 godina) javnim se prijevozom koriste - besplatno.
No ideja je naručitelja identificirati i one latentne korisnike, one koji se trenutno ne koriste uslugom javnog prijevoza ili to čine rijetko, jer bi se poboljšanjem usluge mogle promijeniti njihove navike. Bit će potrebno uzeti u obzir i razvoj novih stambenih i poslovnih zona, primjerice, u Dunavskoj je počela gradnja novih 200-tinjak POS stanova, a na nekoliko će im koraka biti tramvajska postaja, od koje su za pet minuta do samog gradskog središta. Hoće li zbog povećanja broja putnika ondje biti potrebno povećati broj polazaka? Tu je i bujanje poslovne zone Nemetin, kao i nova pozicija nogometnog stadiona, potom Gospodarski centar..., sve to traži prilagodbu linija. Da ne govorimo o potrebama javnog prijevoza kada bude realiziran novi KBC!
Organizacija smjena
Od Studije se istodobno očekuje i da detektira nedostatke - analiza bi trebala uputiti na mogućnosti smanjenja neproduktivnog vremena, bolje organizacije smjena i povećanja efikasnosti kadra. Na osnovi nove mreže i voznog reda izradit će se procjena optimalnog broja vozača - jer u slučaju prorjeđivanja ili određenih ukidanja nije isključena ni mogućnost reduciranja vozačkog kadra. Također, studija će analizirati kadrovsko stanje servisne službe s obzirom na novi vozni park koji zahtjeva manje održavanja, te je pod višegodišnjom garancijom. Kako doznajemo, evenutalni će se višak radnika iz svih radnih jedinica preraspodijeliti na poslove parkiranja.
Dakle, u GPP-u su odlučili “pogledati istini u oči”, jer, kao što se izvođača radova na tramvajskoj infrastrukturi natjeralo da posao odradi najbolje što može, u nastavku će se i od GPP-a, nakon svih velikih investicija, očekivati krajnje odgovorno ponašanje i poslovanje.