Kranjčevićevom si skraćuju vožnju
IVAN ALILOVIĆ
5.11.2025., 15:03
“dar s neba”

Na trasi intrazonske ceste: Kranjčevićevom si skraćuju vožnju i izbjegavaju prometne gužve

Nakon što je u kolovozu 2023. u promet pušten podvožnjak u Ulici sv. L. B. Mandića, a nekoliko mjeseci poslije i intrazonska prometnica od podvožnjaka do autobusnog kolodvora, promet u dotad slabo prometnoj Ulici Silvija Strahimira Kranjčevića, koja se nalazi uz željezničku prugu, kao i u dijelu Dubrovačke ulice od Reisnerove do Kranjčevićeve, drastično se povećao. Naime, te su se ulice otvaranjem intrazonske ceste našle na trasi kojom se koriste vozači koji, prometujući s istoka na zapad grada i obratno, žele izbjeći kružni tok na Đakovštini i time si znatno skratiti vrijeme putovanja, kao i oni koju iz smjera juga ulaze u grad i nastavljaju dalje prema istoku.

Kranjčevićevom si skraćuju vožnju
IVAN ALILOVIĆ

Ako znamo da od raskrižja Kranjčevićeve i Dubrovačke pa sve do Istarske i Eurodoma nema ni jednog semafora, te na cijeloj toj dionici prednost prolaska imaju vozači koji se kreću Kranjčevićevom, intrazonskom cestom te u nastavku Kašićevom (u obrnutom smjeru situacije je nešto drukčija, s obziorm na to da je Kašićeva od Stepinčeve do Istarske jednosmjerna ulica), do raskrižja Trpimirove i Vukovarske dolazi se za samo nekoliko minuta.

Jasno je, dakle, zašto su intrazonsku cestu vrlo brzo kao “dar s neba” prepoznali mnogi vozači, no ona je upravo zbog te činjenice otvorila i neka pitanja vezana uz sigurnost pješaka. Naime, na raskrižju Dubrovačke i Kranjčevićeve, gdje se nalazi i željeznička postaja, nedostaju pješački prijelazi i od željezničke postaje prema sjevernoj strani Kranjčevićeve i u samoj Dubrovačkoj, kod parka Podvinje, pa pješaci ondje moraju dobro pripaziti, s obzirom na izostanak bilo kakve prometne signalizacije koja bi vozače pozvala na pojačan oprez, kao i zbog toga što se malo koji vozač pridržava maksimalne dopuštene brzine u Kranjčevićevoj, koja iznosi 30 kilometara na sat.