Naplate parkiranja neće biti prije proljeća, uskoro prijedlog cijene
Vulin nagovijestio kako cijena parkiranja neće biti niža od dosadašnje
Za nedavnog otvorenja novouređenog parkirališta u samom središtu grada, na Gornjogradskoj obali, gradonačelnik Ivan Radić objavio je kako se novi sustav naplate parkiranja u Osijeku uvodi u prvoj polovini iduće godine.
Nova javna nabava
Potvrdio je to, gostujući na Radiju Osijek, u emisiji "Osijek uživo", Radićev zamjenik Dragan Vulin, pojasnivši zašto je tomu tako. Javna je nabava, koju provodi GPP, i za hardversko i za softversko rješenje za kontrolu i naplatu parkiranja, bila raspisana u kolovozu, a otvaranje ponuda planirano za početak rujna. No bilo je jako puno dodatnih pitanja na koja je bilo potrebno dati obrazloženja, tako da su ponude otvorene krajem rujna. Stigle su ponude dvaju ponuditelja. Jedna ponuda nije bila ispravna, a druga je znatno premašila procijenjenu vrijednost posla od 2,5 milijuna eura (bez PDV-a), i to za 800 tisuća eura, što u tom trenutku nije bilo prihvatljivo.
“Stoga je ta javna nabava poništena, raspisana je nova krajem listopada, uz planirano otvaranje ponuda 19. studenoga, s tim da su i ovdje moguća nova pitanja, što je posve uobičajeno. Sam bi postupak pregleda prijava potrajao desetak dana, tako da bismo s izvođačem ugovor mogli potpisati do kraja godine, ako ne bude bilo žalbi. To vam detaljno govorim da biste vidjeli kako je iznimno nezahvalno govoriti o rokovima", pojasnio je Vulin.
Dalje je bio još precizniji, onog trenutka kada se potpiše ugovor s odabranim izvođačem radova, on ima četiri mjeseca za implementaciju nulte, odnosno dio prve zone, koji se odnosi na centar grada, zatim pet mjeseci za implementaciju cjelokupne prve zone te još mjesec dana dodatno za implementaciju druge zone. U takvom će razvoju situacije sustav od trenutka potpisa ugovora s izvođačem u cijelosti biti operativan u roku od šest mjeseci.
Najmoderniji sustav
Valja istaknuti kako će sustav biti tehnološki najmoderniji koji se može naći na tržištu, Radić je to objasnio na primjeru nedavno otvorenog parkirališta, a slično će biti na još pet lokacija. Na ulazu na takva parkirališta bit će postavljene kamere koje prepoznaju tablice i samim time bilježe kada je netko ušao na parkiralište. Vulin je ovom prigodom pojasnio kako će se u 70 posto kontrola naplata provoditi s pomoću vozila opremljenim kamerama koje također prepoznaju registracijske oznake. Vulin najavljuje tri takva vozila, a na njima će ujedno biti i sustav za kontrolu i evidentiranje prometnih i komunalnih prekršaja, primjerice parkiranja na zelenoj površini. Naposljetku, kontrolori pješaci nalazit će se na mjestima gdje se parkira duž ceste, gdje kamera ne može pod dobrim kutom uhvatiti registracijsku oznaku. I kontrolori će imati uređaje kojima će moći evidentirati komunalne i prometne prekršaje, tako da se u gradskoj upravi nadaju kako će se istovremeno raditi i na povećanju komunalnog reda.
Ono što je i dalje nepoznato jest cijena parkiranja. Vulin je u radijskoj emisiji tek nagovijestio kako ona neće biti niža nego do sada. GPP je kao isporučitelj usluge naručio studiju koja će analizom isplativosti cjelokupnog sustava, pa i usporedbom cijene po drugim gradovima, pokazati mogući raspon cijena po zonama.
Prijedlog će cjenika pripremiti GPP, a suglasnost će dati gradonačelnik.