Platforma za povezivanje istraživača i promicanje znanstvene izvrsnosti
U organizaciji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti (FOOZOS) Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku prošlog je tjedna održan peti po redu znanstveni skup Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja – Dani doktoranada 2025. Okupio je brojne doktorande, mentore i istraživače iz područja obrazovnih, društvenih i humanističkih znanosti, s ciljem poticanja dijaloga, razmjene teorijskih i praktičnih spoznaja te predstavljanja aktualnih istraživanja o kompetencijama odgojno-obrazovnih djelatnika.
- Doktorski je studij Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja rezultat višegodišnjeg promišljanja i zajedničkog rada brojnih nastavnika i suradnika našeg fakulteta. Njegovim se pokretanjem stvorio akademski prostor u kojem će mladi istraživači moći razvijati svoje znanstvene interese, kritičko mišljenje i kreativnost te pridonositi unaprjeđenju odgojno-obrazovne prakse. Dani doktoranada dokaz su da doktorski studij postaje važan čimbenik razvoja obrazovnih znanosti u Hrvatskoj - rekla je prof. dr. sc. Emina Berbić Kolar, dekanica FOOZOS-a.
Pozvana su predavanja održale dr. sc. Natalija Bošnjaković i dr. sc. Mia Mucić, znanstvenica koje su prve obranile doktorske disertacije u sklopu doktorskog studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti. U nastavku su dvodnevnog programa 43 sudionika predstavila svoja istraživanja kroz tematske sekcije koje su obuhvatile širok raspon tema – od razvoja učiteljskih i liderskih kompetencija, digitalne pismenosti i inkluzivnog obrazovanja, do umjetne inteligencije u obrazovanju, očuvanja kulturne baštine i socijalno-emocionalnog razvoja djece i mladih.
- Sekcijski su radovi ukazali na bogatstvo istraživačkih pristupa, kao i na važnost interdisciplinarnog povezivanja znanstvenika različitih profila. Tijekom dvodnevnog rada sudionici su razmijenili iskustva, ideje i uspostavili nove suradnje, čime je skup još jednom potvrdio svoju ulogu platforme za povezivanje istraživača i promicanje znanstvene izvrsnosti. Interdisciplinarni je pristup temama obrazovanja omogućio dublji uvid u različite metodološke i teorijske perspektive koje pridonose razvoju suvremenog odgojno-obrazovnog sustava - kaže izv. prof. dr. sc. Maja Brust Nemet, prodekanica za znanost.