Osijek, 05. 09. 2025., HGK, Panona Tour, forum, konferencija o nautičkom turizmu na kontinentu; Kopački ritSNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
25.9.2025., 15:49
međunarodni simpozij

Konferencija LOKation-Green Zone: Kopački rit - platforma za stvaranje lokalnih brendova

Bašić: Lokalni brendovi nose autentičnost, održivost i povezanost s krajolikom

U sklopu 14. međunarodnog simpozija Kopački rit – jučer, danas, sutra 2025., počela je dvodnevna konferencija LOKation – Green Zone, koja se održava na Fakultetu agrobitotehničkih znanosti (FAZOS).

Novi izazovi

Osijek,25. 09. 2025, Fakultet agrobiotehničkih znaosti Osijek, FAZOS. Međunarodni simpozij, Kopački rit, jučer, danas, sutra. Ivo Bašić, ravnatelj PP Kopački rit.snimio GOJKO MITIĆ

Ivo Bašić, ravnatelj PP Kopački rit

GOJKO MITIĆ

- Ove će godine na simpoziju biti prezentirana rekordna 94 znanstvena rada, 26 usmenih izlaganja i 69 posterskih prezentacija, čime se dodatno potvrđuje širina i relevantnost tema koje simpozij obuhvaća. Konferencijom LOKation želimo istaknuti da Kopački rit, kao jedno od najvažnijih močvarnih područja Europe, ne djeluje samo kao čuvar bioraznolikosti, već postaje platforma za stvaranje lokalnih brendova koji nose autentičnost, održivost i povezanost s krajolikom. Time želimo naglasiti važnost lokalnih proizvoda", istaknuo je Ivo Bašić, ravnatelj JU PP Kopački rit.

Simpozij je okupio znanstvenike i stručnjake iz Hrvatske i inozemstva kako bi predstavili najnovije rezultate i projekte vezane uz očuvanje prirode, upravljanje vodnim i šumskim resursima, zaštitu bioraznolikosti te prilagodbu klimatskim promjenama. Poseban je naglasak na važnosti močvarnih ekosustava, dok se na konferenciji bavimo održivim turizmom, istaknuo je Tihomir Florijančić, predstavnik Grada Osijeka i voditelj konferencije.

Osijek,25. 09. 2025, Fakultet agrobiotehničkih znaosti Osijek, FAZOS. Međunarodni simpozij, Kopački rit, jučer, danas, sutra.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

U sklopu simpozija prvi se put održava konferencija LOKation – Green Zone: Od prirode do brenda, a okupila je stručnjake iz turizma, marketinga, zaštite prirode i poduzetništva. Pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske, organizatori su JU Park prirode Kopački rit, Centar za medijsku komunikaciju i kulturu PortOs te tvrtka Maribond, specijalizirana za organizaciju evenata i poslovno savjetovanje.

- Upravo su ovakve konferencije mjesta gdje treba naći odgovore, prije svega struke, na nove izazove, od klimatskih promjena nadalje, kako taj prostor učiniti dostupan ljudima, a istovremeno ga zaštititi od devastacije - rekao je saborski zastupnik Stipan Šašlin. Naglasio je važnost brendiranja lokalnih proizvođača u zaštićenim područjima kao temelja održivog razvoja, ekonomske stabilnosti i prepoznatljivosti proizvoda, a sve u cilju razvoja kontinentalnog turizma.

Osijek,25. 09. 2025, Fakultet agrobiotehničkih znaosti Osijek, FAZOS. Međunarodni simpozij, Kopački rit, jučer, danas, sutra.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Održivi turizam

Željko Vuković, državni tajnik Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije, istaknuo je da Kopački rit nije važan samo kao stanište brojnih biljnih i životinjskih vrsta nego i zbog klimatskih promjena te dodao: "Kopački rit kao prirodna retencija jest prirodni alat za borbu protiv klimatskih promjena." Slavko Štefičar iz Ministarstva turizma i sporta istaknuo je važnost održivog turizma. "Osječko-baranjska županija u prvih šest mjeseci ima 16 posto više noćenja, što potvrđuje da kontinentalni turizam raste", rekao je Štefičar. "Hrvatska se i strateški odlučila za održivi turizam, a to će značiti jačanje predsezone i posezone, razvijanje posebnih oblika turizma, u čemu je velika šansa za kontinentalni turizam, posebice za enogastronomiju", rekao je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK-a.

Prvi dan konferencije čuli smo niz predavanja i panela s vrhunskim stručnjacima. To su: prof. dr. sc. Dragan Kovačević (HGK), Dijana Katica (Hrvatska udruga za turizam i ruralni razvoj), Slavija Jačan Obratov (HTZ), Varja Guttert (Park prirode Kopački rit) i Plamenko Cvitić (Ardento d.o.o.), a održana su i dva panela, Brendiranje kroz održivost te Regionalna suradnja i umrežavanje. n