S - cesta, od Čepinske do Portanove
Grad Osijek kreće u rekonstrukciju cesta građenih bez kontrole kvalitete: Što čeka S-cestu, frezanje ili sanacija?
Prvo slijedi analiza postojećeg stanja S-ceste, koja je duga oko dva kilometara, a u dobrom dijelu puna je rupa, raspucana
Izvijestili smo početkom ljeta o potezu našeg sugrađanina koji je sprejom u boji označio kritično mjesto na S-cesti, prometnici koja spaja Svilajsku i Svetog Leopolda Bogdana Mandića. Označio je tako udarnu rupu, sve dublje ulegnuće (odmah iza zavoja nakon Gospodarskog centra u smjeru sjevera), koje kao takvo može postajati sve opasnije za sigurno odvijanje svakodnevnog prometa. No, rekao nam je tada, to ondje nije jedina opasna točka, cesta je sve raspucanija...
Svjesni stanja te prometnice svakako su i nadležni, ova je nerazvrstana prometnica u zoni odgovornosti Grada Osijeka. Grad pak namjerava izraditi analizu postojećeg stanja kolnika na temelju terenskih istražnih radova, geodetskog snimanja i laboratorijskog ispitivanja, a sve s ciljem sanacije odnosno rekonstrukcije prometnice.
Obnova i zamjena
- Zbog utvrđenih pukotina na S-cesti nekoliko puta je tvrtka Unikom d.o.o. obavila njezinu sanaciju, no s obzirom na to da su se s vremenom pukotine počele širiti, te se pojavljivati ulegnuća, potrebno je prije izrade glavnog/izvedbenog projekta izraditi analizu postojećeg stanja kolnika S-ceste, s ciljem odabira načina odnosno metode sanacije cijelog kolnika - stoji u obrazloženju poziva Grada Osijeka za dostavu ponuda za izradu analize postojećeg stanja kolnika te ceste, ukupne duljine oko 1850 metara. Podsjećaju kako je u Gradu na postojećoj dionici S-ceste planirano obnavljanje i zamjena kolničkog zastora, ojačanje kolnika u svrhu nosivosti, poboljšanje sustava odvodnje, zamjena i ugrađivanje nove vertikalne i horizontalne signalizacije, saniranje odrona, zaštita od erozije i podlokavanja, uređenje okoliša i biološku zaštitu cesta te pojedinačne korekcije geometrijskih elemenata cesta radi poboljšanja sigurnosti prometa.
Iduće godine
- S obzirom na to da radovi trebaju obuhvatiti sanaciju obnove kolnika, ovisno o oštećenju, potrebno je analizom trenutnog stanja predložiti tip sanacije, frezanje do sanacije samo habajućeg sloja ili sanaciju slabo nosivog temeljnog tla boljim materijalom, postavljanjem geomreža i mehanički stabiliziranog drobljenog kamenog materijala do ugradnje nosivog bitumeniziranog sloja AB32 i habajućeg sloja u ukupnoj debljini od 10 cm, odnosno, u ovisnosti o rezultatima analize, i moguću rekonstrukciju - stoji u pozivu.
Nešto slično će se jamačno događati i s višnjevačkom glavnom ulicom - Bana Josipa Jelačića, vještaci su utvrdili kako donji sloj nosive konstrukcije nije zadovoljavajući, da kvaliteta ugrađenog kamena također nije zadovoljavajuća te da je nosivost, odnosno model stišljivosti, ispod minimalnih vrijednosti. Ukratko, cesta je neupotrebljiva jer nije građena prema prometno-tehničkoj dokumentaciji, te je nužna sanacija svih slojeva konstrukcije. I ta je cesta u odgovornosti Grada, pa se i za nju krenulo u izradu projektne dokumentacije. Na žalost Višnjevčana, cesta će u rekonstrukciju tek iduće godine.
Ugovor o izvođenju radova na toj cesti potpisan je 2013., a 2015. godine cesta je dobila uporabnu dozvolu. Građevinska dozvola za potrebe izgradnje S-ceste ishođena je 1. prosinca 2010., a 7. prosinca 2011. ishođena je uporabna dozvola. Dakle, obje ceste nastale su prije mandata gradonačelnika Ivana Radića, koji očito za sobom ne namjerava ostavljati traljavo obavljene poslove plaćene iz gradskog proračuna.
Zato je u nekoliko navrata zatražio korekciju izvedenih radova u rekonstrukciji tramvajske pruge. S pravom, jer, kako je rekao, to su ipak investicije za buduće generacije.