Na dnevnom je redu drugi rebalans proračuna za 2025.
Uvest će se naknada za članove i predsjednike vijeća GČ-a i MO-a
Novi saziv Gradskog vijeća Osijeka prije ljetne stanke na rasporedu ima sjednicu sazvanu za utorak, 8. srpnja, a na njoj će se raspravljati o prijedlogu novog, drugog rebalansa proračuna za 2025. godinu.
Proračun Grada Osijeka za ovu godinu usvojen je na sjednici u studenome 2024. i utvrđen u iznosu od 194,7 milijuna eura. Prve su njegove izmjene i dopune usvojene na sjednici u travnju 2025., pri čemu je proračun narastao na iznos od 200 milijuna eura. O svemu su navedenome odlučivali vijećnici starog saziva.
Prema prijedlogu, novi će saziv u utorak proračun Grada Osijeka za 2025. povećati za dodatnih 3,8 milijuna, odnosno utvrditi ga u iznosu od 203,8 milijuna eura.
Iako ovaj put ne primarno, jedan je od razloga ovog rebalansa i dalje pozitivan gospodarski tijek Osijeka rastom broja zaposlenih i rastom njihovih plaća. Tako se planirani porezni prihodi penju na 75,4 milijuna eura, a to je povećanje vezano uz prihode s osnova poreza na dohodak, koji rastu za 4,2 milijuna eura i utvrđuju u iznosu od 71 milijuna eura. "Iako su mjere porezne reforme usmjerene na porezno rasterećenje dohotka, vidljiv je kontinuirani rast prihoda od poreza na dohodak. On je vezan uz rast broja zaposlenih, kao i uz rast plaća u privatnom i javnom sektoru zbog povećanja minimalne plaće te gospodarskog rasta i razvoja na području grada Osijeka. Odlukom Vlade RH povećana je osnovica za obračun plaće u državnim i javnim službama tri posto za isplate od ožujka i daljnjih tri posto za isplate od listopada, zbog čega rastu prihodi s osnova pomoći iz državnog proračuna, kao i rashodi za zaposlene financirani iz tog izvora", navodi se u prijedlogu rebalansa.
Pravi je razlog rebalansa odluka o uključivanju cjelovitog prenesenog viška prihoda/primitaka za 2024. godinu, u iznosu od 27,4 milijuna eura, od čega se 26 milijuna eura odnosi na Grad Osijek, a ostatak iznosa vezan je uz poslovanje proračunskih korisnika. Dijelom su razlog za rebalans i "pretumbacije" unutar sustava gradske uprave. Tako stručne i administrativne te druge poslove u vezi s radom vijeća mjesnih odbora i gradskih četvrti, koji su trenutno u području djelovanja Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu, preuzima Upravni odjel - Ured Grada, koji u svom području već ima obavljanje istovrsnih i sličnih poslova. Slijedom toga mijenja se i naziv Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu, te je novi naziv Upravni odjel za komunalno gospodarstvo i promet. Kada smo kod mjesne samouprave - planira se uvesti i naknada za predsjednike i članove vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora.
Nadalje, poslove vezane uz fondove Europske unije koji su trenutno u području djelovanja Upravnog odjela za financije i fondove Europske unije, u svrhu daljnjeg razvoja gospodarstva i poduzetništva te suradnje gradske uprave i gospodarstvenika, preuzima Upravni odjel za gospodarstvo. Posljedično navedenom, mijenjaju se nazivi tih dvaju upravnih odjela u Upravni odjel za financije i nabavu te Upravni odjel za gospodarstvo i fondove Europske unije.
Na strani rashoda promjena su materijalni rashodi, koji su 2,5 milijuna eura veći, te iznose 41,4 milijuna eura. Najznačajnija su povećanja vezana uz Dječji vrtić, tekuće održavanje nerazvrstanih cesta, pješačkih i biciklističkih površina, materijalne rashode osnovnih škola te uz Kulturni centar - za programsku djelatnost i OLJK.