Osijek, 24. 06. 2025., Strossmayerova ulica, konferencija za medije, pukotina, pukotine na asfaltu, tramvajska pruga, oštećenje kolnika SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
24.6.2025., 17:17
ŠTITE SE INTERESI GRAĐANA

Korekcija loše izvedenih radova u Strossmayerovoj ide na trošak izvođača, popravci do kraja kolovoza

Ponovno je gradonačelnik Ivan Radić reagirao prema izvođačima radova na modernizaciji tramvajske pruge, na način da ih je p(r)ozvao da poprave nedovoljno kvalitetno obavljene radove.

U Strossmayerovoj ulici, na dijelu od glavnog trga do Rokove crkve, na više mjesta uočene su i detektirane pukotine u asfaltnom sloju, a ponovno se pokazao problem (ne)otjecanja oborinske odvodnje. Ti radovi, podsjetimo, bili su druga dionica radova rekonstrukcije i modernizacije tramvajske infrastrukture, a završeni su krajem 2022. godine. Krajem prošle godine detektirana su prva oštećenje te je nadzorni inženjer naložio izvođaču radova njihovo otklanjanje. Novi će radovi ići na trošak izvođača; podsjetimo, jamstveni rok je tri godine.

Žuti Fidic

Osijek, 24. 06. 2025., Strossmayerova ulica, konferencija za medije, pukotina, pukotine na asfaltu, tramvajska pruga, oštećenje kolnika SNIMIO BRUNO JOBST

T

BRUNO JOBST

- Ova situacija me žalosti i ljuti, no dužan sam štititi interese građana Osijeka, pa sam zajedno s GPP-om i nadzornim inženjerom zatražio da se ti nedostaci otklone - rekao je gradonačelnik Ivan Radić, koji je o ovoj temi jutros održao konferenciju za novinare.

Pojašnjava kako je riječ o tome da je cjelokupni projekt rađen po tzv. žutom Fidicu, prema kojemu je izvođač odgovoran i za projektiranje i izvođenje radova, tako da je na njemu sva odgovornost i za loše isprojektirane i loše izvedene radove.

- Grad ima formiran Odbor za prometnice, u čijem sastavu su ljudi od struke i znanosti iz područja cestogradnje i koji su sudjelovali u uočavanju problema. Uočeni su nedostaci u projektiranju, osnovno je to da debljina asfalta od pet centimetara nije dovoljna. Također, asfaltna mješavina koja je postavljena nije s poboljšanim svojstvima i diletacije su rađene drukčije nego što je projektno rješenje, i to su pogreške pri projektiranju. U izvedbenom dijelu na nekim područjima nije jednaka visina armiransko-betonskih ploča i uočeni su nedovoljno dobro izvedeni radovi na oborinskoj odvodnji. U dužini od 975 metara skinut će se habajući sloj asfalta, od trga do Rokove crkve, stavit će se armaturna mreža i poboljšani sloj asfalta - izvijestio je gradonačelnik.

Osijek, 24. 06. 2025., Strossmayerova ulica, konferencija za medije, pukotina, pukotine na asfaltu, tramvajska pruga, oštećenje kolnika SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

Ti su radovi počeli jučer, što, nažalost, znači da je na tom potezu ponovno posebna regulacija prometa, pa treba biti dodatno oprezan. Radovi će, predvidljivo, potrajati do kraja kolovoza.

Bez uplate

Kako bi iskazali svoje nezadovoljstvo, GPP, kao nositelj ove investicije, ukupno vrijedne 45 milijuna eura, uskratio je izvođaču radova posljednju uplatu u visini od 450 tisuća eura.

Podsjetimo, nije ovo prvi put kako isti izvođač otklanja svoje nedostatke, i u Županijskoj ulici, na potezu od konkatedrale do križanja s Ulicom Hrvatske Republike, dodatno su radili na proširenju kapaciteta oborinske odvodnje.

- Od početka mandata govorim da ćemo voditi računa o našem proračunu. Izvođači dobiju posao kroz proces javne nabave i na to kao gradonačelnik nemam utjecaja. No ono što mogu, jest tražiti da radovi budu izvedeni kako treba i da se uočeni nedostaci otklanjaju o trošku izvođača još za jamstvenog roka - kaže Radić, te još jednom podsjeća na sada već glasovitu glavnu višnjevačku prometnicu koja je u cijelosti propala, a ranije gradske uprave propustile su učiniti ovo što sada radi gradonačelnik Radić.

Osijek, 24. 06. 2025., Strossmayerova ulica, konferencija za medije, pukotina, pukotine na asfaltu, tramvajska pruga, oštećenje kolnika, oštećenje tramvajske pruge SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

Tu višnjevačku prometnicu, koja će biti ponovno isprojektirana i izvedena, financirat će Grad Osijek, no u ovom slučaju zatražili su sudsku zadovoljštinu kod nadležnog Trgovačkog suda. I u ovom slučaju projekta modernizacije tramvajske infrastrukture gradonačelnik Radić je na dužnost ušao s naslijeđenom projektnom dokumentacijom, prema kojoj su uslijedili radovi.

Nastavno, sada će se s još većom pozornošću promatrati razvoj situacije i na ostalim dionicama koje je isti izvođač radio diljem šireg gradskog središta. 

SWIETELSKY JE IZABRANI IZVOĐAČ

Ugovor o modernizaciji javnog gradskog prijevoza u rujnu 2021. godine potpisali su GPP Osijek i tvrtka Swietelsky d.o.o. kao odabrani izvođač. Radovi uključuju rekonstrukciju 9,5 kilometara tramvajske pruge te zamjenu 23 tramvajska stajališta na dionicama gdje se rekonstruira pruga. Preduvjet je to za prometovanje niskopodnih tramvaja najnovije generacije na osječkim ulicama. Izvođač Swietelsky u proljeće 2022. godine započeo je radove demontažom tračnica u Strossmayerovoj ulici, na dionici dugoj 700 metara od Svilajske do Višnjevca. Druga dionica koja se radila bila je u ovoj prigodi spomenuta dionica Strossmayerove, od glavnog trga do Rokove crkve.