









Učenici kružili tramvajem i u kvizu znanja učili o povijesti i zakonima fizike
U Osnovnoj školi "Dobriša Cesarić" u ponedjeljak je održan 4. znanstveno-povijesni kamp HiSTEMory u organizaciji učiteljica Anite Čorak i Jelene Červenjak Kmoniček. Cilj je te zanimljive manifestacije popularizacija STEM-a u nastavi, s posebnim osvrtom na primjenu STEM-a u nastavi Povijesti za učenike osnovnih škola. Svake godine HiSTEMory ima jednu veliku temu, a ove je godine odluka pala na "Mreže".
“Uvijek nastojimo korelirati između povijesti i STEM-a, a želimo i druge potaknuti da na taj način pristupaju ovoj temi. Također, želja nam je brendirati HiSTEMory kao događaj, a našu školu kao mjesto okupljanja učenika na kampu znanja, gdje se uvijek mogu okušati u neki novim vještinama", rekla nam je učiteljica Jelena Červenjak Kmoniček.
Sadržaji i forma kampa HiSTEMory mijenjaju se svake godine, a u svom je četvrtom izdanju kamp osmišljen poput sajma na kojem su radionice vodili učitelji osnovnih škola s područja Osječko-baranjske županije, a podrška je stigla i od drugih obrazovnih institucija: Fakulteta odgojnih i obrazovnih znanosti Osijek, Muzeja Slavonije te udruga FabLab, Virtulaci, Profesor Baltazar, Zelena Oaza, Odred izviđača Suncokret, Institut za popularizaciju znanosti, STEAM centar.
Planove je malo omela kiša, no zahvaljujući dovoljno velikoj školskoj dvorani učenici nisu ostali uskraćeni za jedinstvenu zabavu, u kojoj su mogli puno toga naučiti. U izobilju zanimljivih radionica uspjeli su provozati se i u posebnom tramvaju, koji im je za potrebe kviza znanja ustupio GPP.
“Tramvaj je pokupio učenike na Mačkamami, nakon čega su, kružeći gradom, u kvizu znanja učili o povijesti tramvaja u Osijeku, a paralelno s tim i neke zakone fizike", otkrila nam je učiteljica Červenjak Kmoniček.
Radionicu o povijesti tramvaja u Osijeku osmislio je učenik 7. razreda Matej Šteko.
“Želimo učenike informirati o zanimljivim stvarima koje nisu predmet redovite nastave, a Osijek ima uistinu zanimljivu povijest kada je riječ o tramvajima. A i tramvajske su mreže također vrsta mreža, tako je ova radionica povezana s krovnom temom kampa 'Mreže'", rekao nam je Matej, koji se osvrnuo i na društvene mreže, koje su također bile u fokusu ovogodišnjeg HiSTEMoryja.
“Društvene mreže mogu biti jako štetne, no opet su korisne jer na njima možemo puno toga doznati. Mnogo je ljudi danas ovisno o njima i to nije dobro, njima se treba koristiti optimalno i onda nam neće naškoditi", smatra taj učenik.
U hodnicima škole bili su izloženi zanimljivi primjeri kriptografije i radionica u suradnji sa zagrebačkim udrugama i Krešimirom Čanićem, koji se u Hrvatskoj aktivno bavi popularizacijom prirodnih znanosti. Osnovna škola "Dobriša Cesarić" prva je koja je ugostila tu zanimljivu izložbu, a njezini su učenici od Krešimira Čanića mogli čuti i zanimljivo predavanje o umjetnoj inteligenciji.
“Želimo u učenika potaknuti vještine šifriranja i dešifriranja, što je blisko vezano s poviješću i matematikom. Trudimo se da ovo ne bude samo štrebanje nego i interaktivna zabava uz kvizove znanja, kodirane plesove, razne izazove i sl.", rekla je učiteljica Anita Čorak.