
I dalje nerazdvojni partneri: Grad i GPP zajednički k budućim projektima
Gradski vijećnici odobrili su financijsku injekciju iz gradskog proračuna u iznosu od dva milijuna eura
Na ovotjednoj sjednici Gradskog vijeća, uz činjenicu da je to bila posljednja sjednica u ovom sazivu, najzastupljenija tema bila je tvrtka Gradski prijevoz putnika. U to osječko javno društvo, naime, ova godina donijela je velike promjene, gotovo najveće od njegova osnutka. Kako je uz GPP uvijek kao potpora bio Grad Osijek, tako je bilo i ovom prigodom.
Samo ćemo podsjetiti kao je po isteku koncesijskog ugovora GPP-u dodijeljeno upravljanje parkiralištima koja će biti u sustavu naplate. Kako bi se u GPP-ušto bolje pripremili za tu aktivnost, gradski vijećnici odobrili su na sjednici financijsku injekciju iz gradskog proračuna u iznosu od dva milijuna eura, ali tako da će to biti dokapitalizacija, odnosno za taj iznos povećat će se temeljni kapital društva.
Dokapitalizacija
Do jučer temeljni kapital GPP-a iznosio je 5.592.060 eura, pri čemu je Grad Osijek imao 99,51 udjela, a ostale osam susjednih općina: Antunovac (0,06), Čepin (0,17), Erdut (0,14), Ernestinovo (0,06), Vuka (0,02), Bilje (0,01), Vladislavci (0,02) i Darda (0,01). Prema novoj odluci, uplatom dva milijuna eura temeljni kapital GPP-a povećat će se tako da će član društva Grad Osijek sada imati dva poslovna udjela, i to jedan poslovni udjel nominalne vrijednosti 5.592.060 eura i jedan poslovni udjel nominalne vrijednosti dva milijuna eura. Time se udjel Grada povećava na 99,63 udjela, a udjel ostalih recipročno se nešto smanjuje.
- Prvi put u povijesti stavili smo parking pod Grad Osijek. Do sada je bio pod koncesionarom, zbog čega je Grad Osijek gubio znatnu dobit, možemo reći, desetke milijuna eura. Sada će taj prihod ići Gradu Osijeku. GPP preuzima upravljanje parkingom, s obzirom na to da je to velik zalogaj, odlučili smo dokapitalizirati GPP s dva milijuna eura kako bismo mu olakšali funkcioniranje i poslovanje - naglasio je u ovoj prigodi gradonačelnik Ivan Radić.
Prema njegovoj odluci od 1. svibnja, za sve osječke umirovljenike i one starije od 65 godina (također s adresom stanovanja u našem gradu) prijevoz tramvajima i autobusima bit će besplatan.
- Ta će odluka biti na snazi sve dok sam ja gradonačelnik - podsjetio je gradonačelnik. Prema dosadašnjim podatcima, uslugom GPP-ova prijevoza koristi se nešto manje od trećine osječkih umirovljenika, namjera je, jasno, da se taj broj poveća. No za to će biti potrebno da oni i dalje svaki mjesec dopunjavaju mjesečni iskaznicu - butru, jasno, za nula kuna.
Nova lokacija remize
Kako ne bi čekali posljednje dane travnja, prijedlog je da oni koji nemaju butru, a za što je potrebno fotografirati se, to učine već sada, i to u sjedištu GPP-a, u Hadrijanovoj ulici, te u Pothodniku, u prostoru Gradske blagajne. Na tim mjestima moguće je i dopuniti butru, kao i na Gajevu trgu (ali se ondje ne izrađuju nove!).
Naposljetku, GPP završava veliki EU projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, no već se okreće novima, primjerice, premještanju i izgradnji remize na novoj lokaciji te nabavi novih, električnih autobusa. Partner u tome i dalje mu je Grad Osijek, jer su to investicije usmjerene na poboljšanje infrastrukture, vozila i usluga, a temelje se na strateškim smjernicama i potrebama grada Osijeka. Stoga će ta dva partnera, a uz upravo dobivenu suglasnost Gradskog vijeća, potpisati okvirni investicijski sporazum, koji, primjerice, uključuje i uvođenje novog sustava ticketinga, videonadzora, informiranja i IT-a, kao i proširenje tramvajske mreže izgradnjom nove infrastrukture u duljini od 14 km!
Taj se sporazum sklapa za razdoblje do 2039. godine.