
Remiza prilagođena novim tramvajima, prvi će uskoro biti pušten u promet
Iz GPP-a poručuju kako su sve izvanredne situacije na tramvajskoj mreži koje su se dogodile prilikom testiranja novog Končarevog tramvaja otklonjene o trošku izvođača radova
Nešto manje od mjesec dana od predstavljanja prvog od deset novih Končarevih tramvaja, iz tvrtke GPP stiglo je priopćenje s osvrtom na testiranje novog tramvaja i njegovu tehničku prilagodbu prijevoznim rutama, kao i na dvije izvanredne situacije koje su se dogodile tijekom razdoblja testiranja vozila, pruge, naponske mreže i ispravljačkog sustava, a koje su, kako stoji u pripoćenju, zbog različite interpretacije u javnim medijima, moguće među građanima Osijeka stvorile potrebu za dodatnim pojašnjenjima.
"Najprije je na križanju Europske avenije i Radićeve ulice došlo do popuštanja i djelomičnog pada naponske mreže uslijed čega je oštećen pantograf (trola) novog tramvaja. Mreža je vrlo brzo zategnuta i vraćena u upotrebu, a vozilo je upućeno na početnu postaju zahvaljujući ugrađenom alternativnom baterijskom napajanju, pa nije ometalo redoviti promet drugih tramvaja. Utvrđena je greška prilikom izgradnje naponske mreže te je izvođač radova na naponskoj mreži u najkraćem roku nabavio i isporučio novi pantograf, koji je onda o njegovom trošku ugrađen na naš novi tramvaj. Novi pantograf stajao je 15.000 eura, svi su troškovi odmah podmireni tako da to građane Osijeka nije koštalo ništa, a zbog neugodnosti smo primili i ispriku izvođača radova na izgradnji naponske mreže. Dodatno, također o trošku izvođača, mreža će na tom potezu biti posebno projektirana i učvršćena na još dva stupa kako ne bi došlo do ponavljanja problema. Nedugo nakon toga dogodio se i požar u novoj ispravljačkoj stanici u Vrtu Jagode Truhelke zbog kojega je tramvajski promet za kratko zaustavljen. Utvrđena je tvornička greška na novom transformatoru i sve troškove njegovog popravka, odnosno zamjene prihvatio je platiti izvođač radova, tako da ni u ovom slučaju nije bilo nikakvog troška za naše gradsko poduzeće", stoji u priopćenju GPP-a koje potpisuje direktor Darijan Rudan.
Prilikom predstavljanja prvog osječkog novog niskopodnog tramvaja, 7. ožujka, istaknuto je kako se očekuje da će novo vozilo u redoviti prijevoz putnika biti uključeno nakon pet tjedana. To je razdoblje, kako ističu u GPP-u, planirano za testiranje novih tramvajskih kola, testiranje naponske mreže i novih ispravljačkih stanica te za izvođenje svih potrebnih tehničkih prilagodbi na prijevoznim rutama, a navedeni je vremenski rok uobičajen, s obzirom na to da nije riječ o serijski proizvedenom prijevoznom sredstvu, nego je novi osječki tramvaj projektiran, razvijen i izgrađen na temelju posebnih tehničkih specifikacija.
"To je prvo od deset vozila naručenih za našu flotu i značajno se razlikuje čak i od prvog zagrebačkog tramvaja koji je proizveden prema drukčijim tehničkim specifikacijama. Stoga ga je potrebno testirati u realnim okolnostima. Tri tjedna nakon prve tehničke vožnje novi je tramvaj uspješno prošao kompletnom aktualnom prijevoznom rutom, odnosno novim i starim dionicama pruge na tramvajskoj liniji broj 1 (T1) u dijelu koji je trenutno u upotrebi i dionicama na tramvajskoj liniji broj 2 (T2). Također, poslije tehničke prilagodbe kolosijeka i potrebnih statičkih mjerenja novo je vozilo uspješno parkirano u tramvajsku remizu, gdje ćemo smještati i sve nove tramvaje kako budu pristizali", navodi se u priopćenju GPP-a.
Zaključno iz ove tvrtke poručuju kako će u narednom razdoblju nastavit s testiranjem vozila u realnim prometnim uvjetima i predano kontrolirati sustav i opremu, a paralelno će se provoditi obuka vozača za upravljanje novim tramvajem kako bi on u predviđenom roku bio pušten u redovitu vožnju.