Zagreb,07.03.2008 (zagreb) - Instruktori Autoskola u prosvjednoj voznji gradom. foto Davor Kovacevic
davor kovacevic
27.3.2025., 07:00
VOZAČKE MUKE

Svaki drugi vozač pada na ispitu: Budućim vozačima problem znaju stvarati i takozvani turbo kružni tokovi

Dolaskom toplijeg vremena na osječkim ulicama možemo primijetiti veći broj vozila autoškola. Da je upravo proljeće popularno razdoblje za upis, potvrđuje nam i voditelj autoškole Legos, Benedikt Stjepanović. "Upis kandidata u autoškolu varira tijekom godine, najviše se upisuje tijekom jeseni, jer tada počinje i nastava u školama, a onda dolazi do stagnacije pred Božić i Novu godinu. Zatišje je sve do travnja, kada se opet povećava broj zainteresiranih kandidata, a dolaskom ljepšeg vremena povećava se i broj zainteresiranih za polaganje kategorija za motocikle", kaže Stjepanović.

Promet u Osijeku složen

Prema podacima Hrvatskog autokluba, s danom 31. prosinca 2024. u Osječko-baranjskoj županiji 33 autoškole obavljale su djelatnost osposobljavanja kandidata za vozače, što je četiri manje u odnosu prema 2023. godini. Prosječna ukupna prolaznost na vozačkim ispitima na području županije prošle godine iz nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila iznosila je 45,50 posto, a iz predmeta Upravljanja vozilom bila je 48,75 posto.

U autoškoli Legos, govori nam njezin voditelj, nisu opterećeni prolaznošću kandidata niti pretjerano pridaju važnost tom podatku. "Važno nam je da smo dali sve od sebe da naučimo kandidata što je bolje moguće, ali, nažalost, svatko na ispitu može pogriješiti. Promet u Osijeku je vrlo složen i ne mogu se proći sve moguće situacije. Može se prolaziti ukrug jednim kvartom i svaki put će biti drukčija situacija, a kod kandidata je veliki problem kada se nađu u situaciji u kojoj nisu bili i teško se snalaze", objašnjava Stjepanović.

OSIJEK- 05.09.2019., Zrinjevac, autoskole, skole za polaganje vozačkog ispita, vozačka dozvola, dozvola za upravljanje automobilom.Foto: Andrea Ilakovac
Andrea Ilakovac

Pogreške su uglavnom, ističe, u krivo donesenoj odluci što učiniti u danoj situaciji. To je uglavnom nezaustavljanje na znak stop, prestrojavanje na punoj crti te nepravilno parkiranje, a ono što naglašava jest da kandidati imaju velik problem s prolascima kroz "turbo kružne tokove". "Teško se u njima snalaze jer su im jako zbunjujući. Uz kružne tokove najzahtjevnije im je naučiti kretanje na uzbrdici i parkiranja".

Bezobrazne kritike

HAK nam je ustupio podatke s najčešćim pogreškama na vozačkom ispitu. Na vrhu popisa nalazi se nepoštovanje pravila propuštanja, odnosno oduzimanje prednosti prolaska. Slijede nepoštovanje prometnih znakova izričitih naredbi te nepoštovanje uzdužnih i poprečnih oznaka na kolniku. Tu je i nedovoljan oprez prema drugim sudionicima u prometu te reagiranje instruktora vožnje na ponašanje kandidata za vozače tijekom provedbe vozačkog ispita.

Nakon što polaznici, najčešće mladi ljudi, polože vozački ispit, nerijetko postanu meta kritika iskusnijih vozača koji govore da ne znaju voziti, da ništa nisu naučili u autoškoli, da su nesigurni. Voditelja Legosa upitali smo za mišljenje i o toj temi, a on je ustvrdio da su takvi komentari iskusnih vozača upućeni mladim vozačima nerealni, nepotrebni, pa čak i bezobrazni. Većina njih zaboravlja, smatra, da su i oni bili mladi vozači.

- Tražiti i očekivati od mladih vozača da voze jednako dobro i brzo kao iskusni vozači isto je kao i očekivati kod frizera da frizer naučnik jednako brzo i jednako kvalitetno ošiša mušteriju. Svi bi trebali imati tolerancije, ali, nažalost, svima se nekamo žuri i uglavnom im smetaju vozači koji su sporiji.