ČITATELJICA
23.3.2025., 10:20
Građani se žale

Plin čudne boje, voda nikako da prokuha? Evo što kaže HEP Plin

Brojne su pritužbe građana Osijeka, poglavito stanovika iz središta grada i Retfale, o tome kako im je ovih dana plin čudne boje, a neki od njih su nam se izravno obratili za pomoć.
Osim toga, u internetsku raspravu na jednoj društvenoj mreži slio se niz komentara i iznošenja vlastitih iskustava s plinom. Od tvrdnji da je slab i da voda na njemu nikako da prokuha, preko toga da topla voda sporo dolazi i da je grijanje slabo, pa do uobičajenih teza kako je pun zraka i da je zato takav. "Kod mene je plin crven i nikad da voda prokuha. Strašno. Pola vječnosti čekam u kupaonici da dođe topla voda", rekla je jedna građanka.
S obzirom na razne teorije koje se mogu čuti i pročitati, odlučili smo se obratiti izravno HEP Plinu. Njegov odgovor prenosimo u cijelosti.
- Sukladno propisima, za kontrolu i osiguranje standarda kvalitete plina koji se nalazi u transportnom plinovodu zadužen je Operator transportnog sustava (Plinacro d.o.o.). Plin koji zadovoljava standarde kvalitete isporučuje se distributerima. Operator transportnog sustava provodi minimalno jednu analizu uzorka plina svakog sata te rezultate objavljuje na svojim internetskim stranicama. Podaci se pravodobno dostavljaju i operatorima distribucijskog sustava te se na temelju njih obračunavana donja ogrjevna vrijednost plina krajnjim kupcima. I HEP Plin d.o.o., kao jedan od operatora distribucijskog sustava u Hrvatskoj, redovno na svojoj internetskoj stranici objavljuje izvještaje o kvaliteti plina na ulazima u svoj distribucijski sustav. Po zaprimanju plina u distribucijski sustav, ne postoji tehnička mogućnost promjene sastava plina - poručili su iz HEP Plina.