
Nastavu fizike učiniti zanimljivom i interaktivnom, uvijek s pokusom
Trodnevni 17. hrvatski simpozij o nastavi fizike u srijedu je počeo rad u Osijeku okupivši više od 200 sudionika cijele vertikale nastave fizike, od učitelja osnovnih škola do sveučilišnih profesora iz cijele Hrvatske.
Simpoziji o nastavi fizike održavaju se svake dvije godine od 1993., a ovo je prvi put da je domaćin Osijek, odnosno Odjel za fiziku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Predsjednik Organizacijskog odbora simpozija i docent na osječkom Odjelu za fiziku Denis Stanić rekao je kako se na jednom mjestu razgovara o aktualnim temama, problemima i izazovima u nastavi fizike od osnovne škole do sveučilišta.
U tri dana trajanja simpozija održat će se više od 30 stručnih predavanja, 20-ak postera i isto toliko radionica, koje će se odvijati na Odjelu za fiziku.
- Cilj nam je, ali je to uvijek i želja predavača, napraviti nastavu zanimljivom, interaktivnom, projektnom, da se učenici što više uključe u fiziku i da to ne bude predavanje ex catedra, nego da uistinu osjete fiziku u svojim rukama. Bilo bi dobro da svaki nastavni sat fizike sadržava demonstracijski pokus kako bi učenici mogli puno bolje razumjeti fiziku - poručio je Stanić.
Među predavačima je i izvanredna profesorica Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu Ana Sušac, koja se bavi istraživanjima iz edukacijske fizike i koja je na simpoziju iznijela rezultate istraživanja provođenih posljednjih deset godina.
- Osim onim tradicionalnim metodama u edukacijskim istraživanjima, kao što su testiranja, koristimo se i nešto inovativnijim metodama, kao što je mjerenje pokreta očiju, odnosno mjerenje pažnje učenika dok nešto rade, rješavaju zadatke ili obavljaju nekakve aktivnosti tijekom nastave i slično. Pokreti očiju pokazuju na što je pažnja učenika usmjerena dok nešto rade. Znači, možemo točno pratiti kako oni, dok sve više i više nešto uče, u tome postaju sve bolji eksperti, i kako im možemo pomoći u tome. Na temelju tih parametara, koje možemo izmjeriti, kao što je dužina fiksacije na mjesto na koje usredotoče svoju pažnju, možemo pomoći drugim učenicima u što boljem i što efikasnijem učenja - objašnjava Sušac, dodajući kako neki rezultati njihovih istraživanja upućuju na to da se pojedini učenici teže usredotoče, ali, s druge strane, također je vidljivo da se učenici kada se osjećaju bolje, kada su na neki način već stekli neke vještine, itekako mogu usredotočiti i raditi to što bi profesori htjeli da rade.
Simpozij o nastavi fizike održava se do 28. veljače u organizaciji Hrvatskog fizičkog društva te uz suorganizaciju Odjela za fiziku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Udruge fizičara Osijek, Fizikalnog društva Split te Agencije za odgoj i obrazovanje. T. Prusina n