









mali umjetnički laboratorij - radionica
/Galerija/ U kreativne radionice u Domu tehnike i ovih su praznika privukle brojne učenike
U tjednu školskih praznika osječki su osnovnoškolci pohrlili u Dom tehnike u Tvrđi gdje je za njih organiziran niz zanimljivih i kreativnih radionica u okviru 3. STEM tjedna u Domu tehnike.
Za sve je radionice, kako nam je otrkila voditeljica Centra tehničke kulture Osijek u Zajednici teh. kluture Grada Osijeka, Terezija Blekić, i ove godine vladao veliki interes te su vrlo brzo popunjene s maksimalnim brojem učenika osnovnih škola s područja Grada Osijeka.
U našem smo obilasku najlakše pronašli radionicu I ja sam majstor (od 1. do 6. razreda). Ondje se radilo "sve u 16", pa nam je put do nje otkrila buka pila i drugog alata.
"Vidite, ovdje imamo čaše za olovke, stalke za salvete, vaze... Super je raditi s pilama, brusiti i lijepiti, ali moraš paziti", rekao nam Petar Marjanović, učenik drugog razreda, koji bi, kaže, volio biti majstor.
Među malim majstorima bile su i dvije "majstorice".
"Super je, jedino me malo ljepilo zeza", rekla nam je Eva koja pohađa treći razred, a koja je izrađivala vazu za suho cvijeće. Na ovu se radionicu, otkrila nam je, odlučila zato što je puna kreativnosti.
"Volim raditi rukama, rezati, lijepiti. Volim i likovni", rekla je.
U ovakvoj atmosferi morao je biti zadovoljan i voditelj radionice Milan Šulovnjak.
"Prezadovoljan sam! Djeca su vrlo aktivna i zainteresirana. S obzirom na njihov uzrast, a riječ je pretežito o učenicima prvog i drugog razreda, radovi su im fantastični, vrlo kvalitetni", rekao je voditelj radionice za koju se ove godine tražilo mjesto više.
Radionica Kreativno maketarstvo (od 1. do 6. razreda) pod vodstvom Đurđice Janković oduševila je klince koji smo zatekli kako marljivo izrađuju razne opotrebne predmete.
"Izrađujemo makete poput stalaka za mobitel, okvira za slike, vješalica za ključeve i još puno toga što nam je zanimljivo", rekla je voditeljica Janković, dodavši da sve što djeca na radionicama naprave svakoga dana odnose kućama.
Roditelji učenice Natalije Ćutuk zasigurno će se obradovati uistinu lijepom privjesku za ključeve koji je izradila.
"Predobro je ovdje, stoput bolje nego biti kod kuće ili učiti matematiku!", otvoreno nam je poriznala Natalija.
Radionica Mali umjetnički laboratorij (od 1. do 8. razreda) opet je privukla mlade kreativce koji su na zabavan način usvajali razne tehnike izrade pokretne slike.
"Do sada smo često imali klasičnu likovnu umjetnost i radionice koje su samo jednim dijelom bile orijentirane na tehniku, a ove smo se godine odlučili spojiti sve što smo do sada radili u jednu cjelinu, kako bismo kod djece osvijestili proces razvoja od ideje do nekakvog tehničkog djela, učeći ih da sve kreće od mašte. Znanje proizvede neki konkretan proizvod, no prije toga postoji proces nalik igri", rekao je voditelj ove radionice Zoran Đurkić.
"Ovdje je lijepo i jako zanimljivo. Učili smo kako nacrtati priču", rekla nam je Mia (7), koja je ilustrirala kako Malac Genijalac uči.
Radionica Škola vožnje autića na daljinsko upravljanje (od 3. do 8. razreda) odvijala se ispred Doma tehnike, na Trgu Jurja Križanića, koji se pokazao kao odličan poligon. Voditelj ove radionice Josip Ševkušić kaže kako je njezin cilj upoznavanje djece s auto-modelima na električni i benzinski pogon, ali i njihovim dijelovima, kao i pravilima ponašanja u prometu. Ujedno, upravljajući automobilima na daljinski upravljač, djeca razvijaju motoriku prstiju, a nije zanemarena ni povijest auto-industrije.
"Gledali smo video-uradak o razvoju automobila od Karl Benza nadalje, kako su se kroz povijest javljale i primjenjivale različite inovacije. Danas su, recimo, saznali da su Porsche i Lamborghini prvo propizvodili traktore i motore za tenkove, pa su prešli na proizvodnju jako brzih automobila. Malo smo radili s mehanizmima, sastavljali, učili kako struja pokreće automobil, zašto sportski automobili nemaju rikverc itd.", otrkio nam je voditelj Josip Ševkušić.
Gdje su automobili na daljinsko upravljanje, tu su i fascinirani dječaci. Pogotovo kada imaju priliku provozati modele koji mogu postići brzinu do 90 (električni), pa i do 150 (benzinski) km/h.
"Najbolje je bilo kada smo vozili autiće na daljinski!", uzbuđeno je komentirao učenik 3. razreda Tin, dok je njegov prijatelj Joshua dodao da su naučili kako u prometu moraju biti vrlo oprezni. "Ne smije se juriti!", upozorio je.