





Nastavu fizike učiniti zanimljivom, projektnom, interaktivnom,...
U tri dana trajanja Simpozija održat će se preko 30 stručnih predavanja, 20-tak postera i isto toliko radionica
Trodnevni 17. hrvatski simpozij o nastavi fizike u srijedu je započeo s radom u Osijeku okupivši preko 200 sudionika cijele vertikale nastave fizike, od učitelja osnovnih škola do sveučilišnih profesora iz cijele Hrvatske.
Simpoziji o nastavi fizike održavaju se svake dvije godine od 1993. godine a ovo je prvi puta da je domaćin Osijek odnosno Odjel za fiziku Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku.
Predsjednik Organizacijskog odbora simpozija i docent na osječkom Odjelu za fiziku Denis Stanić je rekao da se na jednom mjestu razgovara o aktualnim temama, problemima i izazovima u nastavi fizike od osnovne škole do sveučilišta.
U tri dana trajanja Simpozija održat će se preko 30 stručnih predavanja, 20-tak postera i isto toliko radionica koje će se odvijati na Odjelu za fiziku.
-Cilj nam je, ali i uvijek je to želja predavača, napraviti nastavu zanimljivom, interaktivnom, projektnom, da se učenici što više uključe u fiziku i da to ne bude predavanje ex catedra nego da zaista osjete fiziku u svojim rukama. Bilo bi dobro da svaki nastavni sat fizike u sebi sadrži demonstracijski pokus kako bi učenici mogli puno bolje razumjeti fiziku, poručio je Stanić.
Među predavačima je i izvanredni profesor Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu Ana Sušac koja se bavi istraživanjima iz edukacijske fizike i koja je na Simpoziju iznijela rezultate istraživanja rađenih u zadnjih 10 godina.
-Osim onih tradicionalnih metoda koje se koriste u edukacijskim istraživanjima kao što su testiranja mi koristimo i nešto inovativnije metode kao što je mjerenje pokreta očiju, odnosno mjerenje pažnje učenika dok nešto rade, rješavaju zadatke ili obavljaju nekakve aktivnosti tijekom nastave i slično. Pokreti očiju pokazuju gdje je pažnja učenika usmjerena dok nešto rade. Znači možemo točno pratiti kako oni dok sve više i više nešto uče u tome postaju sve bolji eksperti, i kako im možemo pomoći u tome. Temeljem tih parametara koje možemo izmjeriti, kao što je duljina fiksacije na mjesto gdje usredotoče svoju pažnju, možemo pomoći drugim učenicima u što boljem i što efikasnijem učenju, pojašnjava Sušac, dodajući kako neki rezultati njihovih istraživanja ukazuju na to da se pojedini učenici teže usredotoče ali s druge strane isto tako vidljivo je da kada se učenici osjećaju negdje bolje, kada su na neki način već stekli neke vještine da se oni i te kako mogu usredotočiti i raditi to što bi smo profesori htjeli da oni rade.
Zamjenik župana Osječko-baranjske županije Josip Miletić je pozdravio sudionike Simpozija napominjući kako ima puno toga novoga što se razvija na području fizike a značajni su i novi, inovativni, pristupi obrazovanju kako bi djeca mogla bolje i kvalitetnije usvojiti sva potrebna znanja iz područja fizike.
-Uvjeren sam da će svi sudionici steći nove vještine i nova znanja da naša djeca budu bolje obrazovana nego što je to danas te da će se ovako značajna događanja događati i ubuduće upravo u Osijeku i OBŽ, zaključio je Miletić.
Simpozij o nastavi fizike održava se do 28. veljače 2025. godine u Osijeku u organizaciji Hrvatskog fizičkog društva te uz suorganizaciju Odjela za fiziku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Udrugu fizičara Osijek, Fizikalno društvo ‒ Split te Agenciju za odgoj i obrazovanje. Uz nastavu fizike u osnovnim i srednjim školama, Simpozij obuhvaća i teme sveučilišne nastave fizike te pruža priliku da se na jednom mjestu nađe cijela vertikala obrazovanja u fizici te razmijene iskustva, razumijevanje nastavne problematike, diskutiraju aktualni problemi i ponude moguća rješenja.
Stoga je Simpozij i ovoga puta usmjeren svim temama koje mogu tome doprinijeti a to su - Nastava fizike kroz primjere dobre prakse, Ostvarivanje obrazovnih ishoda i vrednovanje u nastavi fizike, Inovativni pristupi i suvremene tehnologije u nastavi fizike, Istraživački pristup i suvremene spoznaje u nastavi fizike, Fizika u interdisciplinarnom kontekstu: od STEM-a do društvenih i okolišnih pitanja, Profesionalni razvoj nastavnika i Učeničko konceptualno razumijevanje fizike, njihove vještine i stavovi.