Osijek, Turističko društvo, Turistička zajednica, turizam - pr marketing
Mario Đurkić_Horizont Solutions
24.2.2025., 10:39
70 GODINA OD OSNUTKA TURISTIČKOG DRUŠTVA U OSIJEKU

Osijek je destinacija njegovane kulture života

Od osnutka osječkog Turističkog društva 1955. pa sve do danas, 70 godina poslije, grad na Dravi doživio je drastične kulturno-ekonomske transformacije, a njegov turistički potencijal postajao je sve veći.

Osijek kao suvremeno turističko središte Istočne Hrvatske

Idealan položaj na rijeci Dravi samo 20-ak kilometara od ušća s Dunavom, blizina impresivne prirode poput prvog parka prirode u Hrvatskoj Kopačkog rita, bogata povijest i kulturna baština grada koja se očituje u historicističkoj, secesijskoj i baroknoj gradnji te neupitna toplina domaćina koja postaje najvrjednija valuta u turizmu, samo su neki od razloga zašto je Osijek danas sve privlačnija destinacija u Hrvatskoj. Grad se može pohvaliti cjelogodišnjom ponudom koja je iz godine u godinu sve bogatija, brojnim manifestacijama koje organiziraju i podupiru Grad Osijek i Turistička zajednica grada Osijeka, a ulaganje u (pametnu) infrastrukturu omogućava njegovu daljnju modernizaciju. U 2024. godini otvoren je rekordni broj kapaciteta, bilježi se povećanje broja turističkih dolazaka, a sve je evidentnije da grad nije privlačan samo domaćim gostima, već i stranim gostima. Strateškim planiranjem i promišljanjem, Osijek će se zasigurno još više pozicionirati na tržištu kao atraktivno turističko središte regije.

Osijek, Turističko društvo, Turistička zajednica, turizam - pr marketing
Ustupljeno

Povijesni osvrt - Prof.dr.sc. Zlata Živaković Kerže

U Osijeku je grupa ljudi osnovala 20. veljače 1955. godine Turističko društvo. Od utemeljenja Turističko društvo je, kao sva turistička društva u Hrvatskoj, bilo udruženje građana.

Glede Osijeka i Slavonije osnivanje Turističkog društva 10 godina nakon završetka Drugog svjetskog rata izazivalo je nedoumice i brojna pitanja posebice jer je u ono doba turizam bio privilegij i gospodarska grana jadranskog dijela Hrvatske, tako da je društvo postalo pionir u razvijanju turističke svijesti među građanima da turizma ima i na drugim lokacijama, odnosno i u Osijeku te njegovoj široj okolici, a ne samo na Jadranu.

Osijek, Turističko društvo, Turistička zajednica, turizam - pr marketing,
Ustupljeno

U svojim specifičnim uvjetima osječko Turističko društvo je 60–ih godina 20. stoljeća svoj rad prvenstveno temeljilo na promidžbi prigradskih i bližih slavonskih lokacija. Cilj je bio ukazati na mogućnosti ugodnog i jeftinog boravka u prirodi, a ne daleko od mjesta stanovanja i rada. Javnost je upoznavana s mogućnošću odmora na ušću Karašice, Ribičkim kolonijama na Dravi, na terenima stare Drave u Bilju te u Aljmašu, Erdutu, Slavonskoj Orahovici, Velikoj i drugim mjestima.

Pod tim utjecajem tih godina se na spomenutim lokacijama planski stvaraju rekreacijski centri s privatnim i društvenim objektima, uvodi se električna energija, a ponegdje i voda. U tom desetljeću snažnim djelovanjem Društva planski se organiziraju brojni izleti u navedene lokalitete, i to izravno preko Društva ili putem sindikalnih podružnica.

Osijek, Turističko društvo, Turistička zajednica, turizam - pr marketing,
Ustupljeno

Od 1963. je intenziviran rad u Društvu osnivanjem profesionalne službe tajnika, koji je provodio zadatke postavljene na izvršavanju od tada neformalno izabranog Upravnog odbora. Izrađena su dva color prospekta grada Osijeka, a dvije godine potom (1965.) izrađen je i Plan grada. Društvo je s Turističkim savezom Hrvatske i Turističkim savezom Slavonije radilo na izdavanju lokalnih i republičkih turističkih edicija. Putem televizije je ostvaren niz prikaza o slavonskim i baranjskim lokacijama.

U 1966. godini je u današnjoj Županijskoj ulici br. 2 otvoren Turistički biro sa zadatkom uspostavljanja šireg djelovanja. Naime, uz inicijativni izletnički turizam u svojim granicama mogućnosti djelovao je na jačanju receptivnog turizma primajući u Osijek razne grupe, i to u prvom redu učeničke ekskurzije. Te godine su postavljena četiri pozdravna panoa na prilazima grada, a u narednim godinama je takav postavljen i u Blok centru. Godine 1972. je oformljen Fond za razvoj turizma na području Općine Osijek te je na taj način stvoren temelj razvoja turizma. Uz pomoć toga fonda se uspješno organizirala, a potom i nastavila, značajna lokalna manifestacija Turistički tjedan u Osijeku.

Osijek, Turističko društvo, Turistička zajednica, turizam - pr marketing
Ustupljeno

Tajana Rogulja, direktorica TZ grada Osijeka:

Kao nositelj laskave titule najuspješnije kontinentalne destinacije gradskog turizma grad Osijek je destinacija njegovane kulture života koja je vidljiva kroz sve aspekte povijesnog nasljeđa kao i kroz suvremenost u kojoj grad danas živi. Osijek je grad koji turističku ponudu zasniva na kvaliteti i „boutique“ sadržajima, a vizija daljnjeg razvoja turizma počiva na konceptima održivosti, atmosferi kulture življenja, integriranosti s prirodom, sadržajnosti i kvaliteti ponude te povezanosti grada s okruženjem. Ponosni na ovu lijepu obljetnicu najavljujemo i prigodno obilježavanje početkom lipnja ove godine.

Osijek, Turističko društvo, Turistička zajednica, turizam - pr marketing, Tatjana Rogulja

Tajana Rogulja

Bruno Jobst