Stotine putnika gužvalo se u vlaku sa samo 68 sjedećih mjesta
Kraj je semestra, stotine studenata i ostalih putnika čeka vlak na kolodvoru. Onda ugledaju kako dolazi možda i jedan od najstarijih vlakova još u pogonu, s dva vagona i samo 68 sjedećih mjesta. Upravo se to dogodilo 24. siječnja u Osijeku, odnosno prošlog petka, kad su gužve bile ogromne, što se moglo i očekivati s obzirom na kraj semestra studentima. Javila nam se revoltirana čitateljica koja nam je opisala kako je izgledalo putovanje od Osijeka do Slavonskog Broda.
"Ide se kući na vikend, nosi se teška prtljaga i zna se da će biti velik broj putnika u svakom vlaku, znaju to i u HŽ-u jer se već godinama ponavljaju iste scene. Sestra studentica i ja, koja živim i radim u Osijeku, na OLT-u sjedamo u najstariji mogući vlak. Svi u čuđenju krećemo k ulaznim vratima, koja su samo dvoja. Unutra, u već zagušljivom vagonu, sve po dva mjesta, nekolicina sjeda i podiže kofere, a drugi pitaju je li slobodno. Ugrabimo mjesto i vidimo da ljudi već stoje na vratima između kabine vozača i vagona te nemaju gdje sjesti", započela je ispovijest čitateljica.
Kao sardine u konzervi
Onda dolaze do glavnog kolodvora, a ondje još veći 'krkljanac'. Tamo u vlak pokušava ući barem još toliko koliko ih je već na OLT-u ušlo i popunilo sva sjedeća mjesta. "I stari i mladi, kao sardine u konzervi stoje u prolazu, više se nema gdje s koferima niti se itko više može pomaknuti i ustupiti mjesto starijoj populaciji", istaknula je čitateljica. Putovanje između Osijeka i Slavonskog Broda traje oko sat i pol vremena. To je sat i pol vremena nesigurne i nepropisne vožnje vlakom, kazala je čitateljica i upitala se što će oni ljudi koji s kupljenom kartom ni ne uspiju od gužve ući u vlak.
"Nema mjesta za sve, a HŽ, slijep već godinama na ovakve situacije, i dalje šalje dva vagona na ovakve relacije i ovakve datume kada mogu očekivati preko stotinu putnika u jednom smjeru", rekla je i naglasila da ne smatra da su za ovo krivi radnici HŽ-a poput strojovođe i konduktera već oni koji donose važne odluke, a koji se vlakom vjerojatno ni ne voze. Upitala ih je, zar je toliko teško prikvačiti još jedan vagon na vlak? Da je nekome u nedostatku kisika i od stajanja pozlilo, gdje bi ga položili ili kako bi ga privukli prozoru? Odgovor smo potražili kod HŽ Putničkog prijevoza. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti.
HŽPP se ispričao
"Prije svega ispričavamo se putnicima zbog nedostatnog kapaciteta u vlaku 6301 u petak 24. siječnja. Prema planiranom sastavu vlak 6301 Erdut (14.13) – Osijek (15.30) – Slavonski Brod (16.52) vozi u sastavu dizel-motornog vlaka serije 7121 sa 144 sjedeća mjesta. Zbog redovnog održavanja navedenog vlaka u petak 24. siječnja vlak 6301 vozio je u sastavu dizel-motornog vlaka serije 7122 sa 68 sjedećih mjesta. Od 27. siječnja vlak 6301 ponovno vozi u sastavu propisanom voznim redom", rekli su iz HŽ-a. Naglasili su da će tijekom 2025. HŽPP u promet pustiti 7 novih dizel-motornih vlakova, od kojih će dio voziti i na osječkom području.
I dok čekamo na te nove vlakove, u ovim starima uvijek se treba oboružati strpljenjem jer uistinu nikad ne znate što vas čeka. Hoće li vlak kasniti, hoće li raditi grijanje ili klima, ako je ima, hoće li toalet biti u funkciji, hoćete li od gužve uopće moći ući u vlak. Naravno, radnici HŽ-a i kondukteri gotovo uvijek trude se pomoći, no većinom to nije dovoljno u odnosu na dotrajalost pruga i vlakova. Valja spomenuti i oholost pojedinih građana koji se u vlaku ponašaju kao da su oni jedini ondje, pa nije rijetkost da netko sam zauzme cijeli kupe i ne želi pustiti druge ljude unutra ili pak ne želi podići svoju prtljagu kako bi oslobodio dodatna mjesta za druge putnike.