Prvi niskopodni tramvaj dolazi u ožujku, a ostalih devet stizat će tijekom ove godine
Prvi od deset novih niskopodnih tramvaja u Osijeku se očekuje u ožujku, a ide li sve prema planiranom, provjerio je u utorak osječki gradonačelnik Ivan Radić za posjeta pogonu tvrtke Končar – Električna vozila u Zagrebu. Ondje se, naime, proizvode tramvaji za osječki Gradski prijevoz putnika (GPP), projekt je to vrijedan 25 milijuna eura, u cijelosti financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
“Zadovoljni smo što proizvodnja osječkog tramvaja ide planiranom dinamikom. Prvi na naše ulice dolazi u ožujku, a ostalih devet dolazit će tijekom ove godine. Novi tramvaji bit će sigurniji, udobniji i moderniji, čak šest metara dulji nego što su ovi koji sada voze osječkim ulicama, te prilagođeni osobama s invaliditetom", rekao je Radić.
Podsjetio je kako Grad Osijek paralelno s tim projektom provodi i modernizaciju tramvajske infrastrukture, vrijednu 45 milijuna eura, koja obuhvaća modernizaciju deset kilometara tramvajske mreže i 23 postaje, a realizirano je 90 posto radova.
“Za nas u Osijeku tu nema stajanja. Nadamo se proširenju flote s ukupno 20 novih tramvaja. Potpisali smo okvirni sporazum, čekamo raspisivanje poziva Ministarstva. To bi upotpunilo i zadovoljilo potrebe osječkog javnog prijevoza, koji je posljednji novi tramvaj dobio 1982. godine", podsjetio je Ivan Radić.
Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara, kazao je da su osječki tramvaji dugi 20,8 metara, u usporedbi sa zagrebačkima nešto širi, a od noviteta imaju spremnike energije, koji će osigurati autonomiju vožnje u slučaju kvara na tramvajskoj kontaktnoj mreži.
“U završnoj smo etapi montaže svih sustava na tramvaj i taj će tramvaj krajem veljače biti potpuno spreman, a početkom ožujka isporučen Gradu Osijeku na završna testiranja na novoj tramvajskoj infrastrukturi. Tada kreće izuzetno jaka dinamika isporuke ostalih devet tramvaja, koje moramo isporučiti do rujna ove godine", rekao je Kolak.
“Tramvaji su modernizirani, suvremeni, poboljšani u odnosu prema tramvajima koje smo prije radili. Nadamo se da će ovo biti prva serija za Osijek, te da ćemo ugovoriti i seriju od preostalih deset. Iznimno nas veseli što ćemo biti nezaobilazan partner u javnom gradskom prijevozu Zagreba i Osijeka", dodao je Kolak i napomenuo da će uskoro početi obuka vozača i tehničkog osoblja osječkog GPP-a.
Gradonačelnik Radić je podsjetio kako je uz tramvajsku obnovljena i autobusna flota s 13 novih autobusa, a za prijavu je spreman i projekt nabave 17 novih električnih autobusa.
“Tako da ovaj prvi tramvaj koji dolazi nije samo prijevozno sredstvo nego i predstavlja novu eru u osječkom javnom prijevozu. Očekujemo da ćemo time smanjiti i broj automobila na osječkim ulicama", zaključio je gradonačelnik Radić.