Matematika se može utkati u zlatovez, svirati, slikati...
Škola matematike namijenjena učenicima od četvrtog do osmog razreda
U Osnovnoj školi Mladost održana je u četvrtak poslijepodne 32. Zimska matematička škola za učenike od četvrtog do osmog razreda. Ovogodišnja je tema bila Matematika i umjetnost, za neke dva nespojiva pojma, no jedna od organizatorica, Ana Martinčević, pojasnila je kako su matematika i umjetnost zapravo usko povezane. I sam je talijanski matematičar Fibonacci, kaže, promatrao prirodu i tako došao do određenih zakonitosti koje se i danas primjenjuju u matematici. Martinčević je istaknula da im je u organizaciji događaja bilo važno da djeca na radionicama dobiju nešto drukčije od onoga što dobivaju na nastavi matematike.
“Željeli smo da bude kreativno i metodički orijentirano, odnosno da dječja fina motorika dođe do izražaja. Primijetili smo da se djeca jako slabo koriste šestarom i ravnalom, da to sve bude nekako nepravilno. Nisu to lijepi uradci koje smo naučili dobivati od djece, jer jednostavno nema ni upornosti ni strpljenja, a ni te fine motorike koja je za to potrebna. Stoga smo im ovim radionicama htjeli pomoći da napreduju u tome", rekla je organizatorica, a inače učiteljica predmetne nastave Martinčević. Uz nju, Zimsku matematičku školu organizirala je i učiteljica razredne nastave Anđa Puljević.
Na deset je radionica sudjelovalo 150 djece iz Slavonije i Baranje, baš kao što su i radionice pripremali učitelji iz svih krajeva, a najviše ih je ove godine s područja Baranje i grada Osijeka. Na otvorenju djeci i svima prisutnima obratila se ravnateljica Osnovne škole Mladost Nikolina Mandić Gregić, koja je polaznicima poželjela puno novih znanja i prijateljstava te da iz škole odu s novim uspomenama. Prisutnima su se obratili i pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Josip Jukić te predsjednica Udruge matematičara Osijek Mihaela Ribičić Penava, koja je istaknula koliko je važno da djeca od najranije dobi shvate koliko je matematika bitna i prisutna posvuda oko nas.
Svaka radionica nosila je neko zanimljivo ime. Od Ornamentne geometrije, Fibonaccijevog niza u slikama i Čarobnih kvadrata i njihove umjetničke primjene do Izrade rozete, Simetrije kao inspiracije i Veselih razlomaka na klavijaturi. Neke od radionica smo i posjetili, a na svakoj je vladala pozitivna atmosfera. Prvo smo provjerili što se krije iza naziva radionice Matematički zlatovez pripremljene za učenike sedmih razreda. Vodile su je učiteljice Marija Kušić i Ivana Marinić, a fokus je bio na pravilnim mnogokutima. Djeca su dobila ploče na kojima su iglom i zlatnim koncem vezla dijagonale i stranice mnogokuta, a kroz ovu su kreativnu aktivnost učila o svojstvima mnogokuta te vezenju. Svoje su radove mogla zadržati i ponijeti kući za uspomenu.
Učiteljice Željka Krizmanić i Katarina Tomić vodile su radionicu Remek-djela geometrije pripremljenu za šeste razrede. Polaznici su izrađivali wig jig rangoli, rombikuboktaedar i origami zvijezdu. Primjerice, s paus-papirom različitih boja oblikovali su geometrijske likove, a potom ih spajali i slagali jednog na drugi i tako je nastajala origami zvijezda. Wig jig rangoli i rombikuboktaedar izrađivali su s pomoću 3D olovke i tako testirali svoju preciznost.
Na radionici naziva Ne dirajte moje krugove pod vodstvom učiteljica Jasmine Alilović i Ivane Čolaković učenici sedmih razreda okušali su se u izradi Fibonaccijeve spirale i umjetničkih djela od krugova koji su nastali kao Fibonaccijev niz. Također, okušali su se u izradi slika koje su nastale isključivo od krugova i gdje ni jedan element nije smio biti nešto drugo. Nešto starija djeca, osmaši, sudjelovala su na radionici Fraktali i umjetnost prirode pod vodstvom Veronike Antal Horvat i Ivane Antal. Fraktali su, naime, svuda oko nas. Možemo ih primijetiti u biljkama, prirodi, umjetnosti, arhitekturi... Riječ je o uzorcima koji se stalno ponavljaju. Učenici su sami pokušali izrađivati fraktale na primjeru trokuta Sierpinskog.
Ovogodišnje će izdanje Zimske matematičke škole, nada se organizatorica Ana Martinčević, motivirati učenike da počnu drukčije gledati na matematiku te da povećaju svoju zainteresiranost na redovitim satima tog predmeta.