Osječko Premium za 360. godišnjicu postojanja: Novo remek-djelo po originalnoj recepturi starih majstora pivara
Zadržana je receptura njemačkog zakona o čistoći piva, u kojoj stoji kako se pivo proizvodi od vode, slada i hmelja
Voda iz vlastitog arteškog bunara, svijetli i karamelni slad, aromatski i gorki hmelj i, naravno, majstori pivari - receptura je to na kojoj je kreiran novi proizvod, novo pivo Osječke pivovare - Osječko Premium!
Bez kompromisa
Osječko Premium - vrhunsko je svijetlo lager pivo iz radionice prve hrvatske pivovare. Bez kompromisa i po originalnoj recepturi iz 17. stoljeća. Premijerno je predstavljeno u srijedu u ugodnom ambijentu Terra Negra Country Cluba, a dotad ni jedna boca ovog novog proizvoda nije napustila prostor Pivovare. To je premijerno predstavljanje Osječka pivovara istovremeno iskoristila i za to kako bi s poslovnim partnerima, kupcima, dobavljačima - riječju, prijateljima - obilježila 360. rođendan i predstojeće blagdane.
Ipak, sve je bilo u znaku novog proizvoda, koji su u Osječkoj pivovari predstavili kao "novo remek-djelo starih majstora".
- Osječko Premium nadgradnja je našeg najstandardnijeg i na tržištu najprisutnijeg piva, Osječkog piva. Zadržana je receptura njemačkog zakona o čistoći piva, u kojoj stoj kako se pivo proizvodi od vode, slada i hmelja. Na taj je način bilo jedino moguće naših 360 godina tradicije pretočiti u ovaj vrhunski proizvod - rekao je za predstavljanja Osječkog Premium piva Petar Paulik, voditelj proizvodnje.
- Ovo se pivo bazira na vodi iz vlastitih arteških bunara. Voda je to iznimne kakvoće, koju mi dodatno filtriramo za naše tehnološke potrebe. Kod ukomljavanja išlo se procesom infuzije, pri kreiranju koristili smo dva slada, svijetli i karamelni, oba su dala punoću, sladni dodatno i aromu, te pjenu i prekrasnu zlatnu boju. Kad je riječ o hmelju, koristili smo aromatski i gorku sortu, kako bismo dali blagu gorčinu. Aromatski je hmelj dodan u kasnijoj fazi kako bi se što više arome zadržalo u finalnom proizvodu. Tu je i kvasac, koji se, istina, ne spominje u zakonu o čistoći, ali zato što tada nije postojao mikroskop. No jasno je kako bez kvasca ne bi bilo fermentacije, ne bi nastao cijeli niz spojeva, pa tako ni onih bitnih, poput alkohola i CO2. CO2 je taj koji daje gaziranost, koja pivu osigurava osvježavajući okus. No sve je ovo - vrhunske sirovine, dobra receprura i dobro vođenje procesa - mrtvo slovo na papiru bez majstora pivara. Naših ljudi, naših djelatnika, koji su sav svoj trud, svu kreativnost uložili u ovaj proizvod. Bez njih ne bi bilo ovog Preumium piva i zato im hvala - rekao je Paulik.
Komak: Novi proizvodi
Nazočne je pozdravio i prvi čovjek Osječke pivovare, Ivan Komak.
- Ako se pogleda da je za Pivovarom tradicija duga 360 godina, usuđujem se reći kako smo mi najstarija osječka tvrtka. Ovime radimo na tome da Osječko pivo ponovno vratimo Osječanima i Slavoncima. Osječko Premium temeljimo na uspjehu našeg crnog radlera. Ovom prigodom najavljujem kako u pripremi imamo pet novih proizvoda, za koje se nadam da će bar jedan postići sličan uspjeh. Premium je prvi od tih proizvoda koji predstavljamo.
Ne kažemo da je najpitkije, ali svakako je najzdravije pivo, jer, kao i dosad, težimo sirovinama bez aditiva. U našoj proizvodnji i poslovanju imali smo i promašaja, ali izdržali smo. U iduće tri godine planiramo napraviti više nego u proteklih dvadeset - otkriva Komak.
Premuim pivo plasirat će se na tržište u boci za Osječku pivovaru prepoznatljiva oblika. Odlučili su se za volumen od 0,33 litre. Etiketu koja svojom prevladavajućom zlatnom bojom naglašava premium vrijednost, kreirao je Pivovarin marketinški tim. Na čepu je pak zadržan postojeći dizajn.
Nakon prvotnog kušanja pomalo provokativno pitamo Paulika i Komaka kako to da su sigurni u kvalitetu Premiuma.
- Mi smo doista ocijenili da smo napravili vrhunski proizvod, ali moramo to i dokazati. Zbog toga smo napravili "test naslijepo", okupili smo poznavatelje piva kojima smo dali da degustiraju dva piva. Prvo je bilo naše Premium pivo, drugo je bilo poznato njemačko pivo, također rađeno prema zakonu o čistoći. I bili smo jako zadovoljni rezultatima tog testiranja, pokazalo se kako je naše pivo daleko bolje prihvaćeno - otkriva Paulik.
Komak pak podsjeća na to da su ukupni kapaciteti proizvodnje na bazi 500-600 tisuća hektolitara, na raspolaganju im je još jedna kuhaona, što kapacitete podiže na 900 tisuća hektolitara, te da u iduće tri godine planiraju raditi punim kapacitetom.
- Ponovno ću osobno biti angažiraniji u samoj procesu organizacije i planiranja proizvodnje. Okupljamo tim s kojim ćemo krenuti prema izvozu, jedan od prozvoda u tom smjeru je bezalkoholni radler. Mogu otkriti kako smo u pregovorima s Lidlom, koji želi da za njih proizvodimo robnu marku - otkriva Komak, no na ovom mjestu tu priču o poslovnim planovima zaustavljamo jer ovo je, prije svega, slavljenički i blagdanski domjenak, valja jednaku pozornost pokloniti svim gostima.
Za dobro raspoloženje pobrinuo se zagrebački glazbenik Martin Kutnar dinamičnim nastupom, sviranjem na violončelu i električnoj harmonici. Za uspomenu na nazočnost ovoj premijeri bila je zadužena osječka obrtnica Martina Kovačević, koja je zaniteresiranima izradila "brze personalizirane crteže".
Dakako, svatko od nazočnih sa sobom je ponio drvenu gajbicu Osječkog Premiuma na dodatno testiranje za blagdanskom trpezom.