Poroci im nisu strani, škola im dosadna
Mladima u dobi od 11 do 17 godina lako su dostupni duhanski proizvodi i alkohol, prema kojima ujedno imaju vrlo liberalan stav i učestalo ih konzumiraju. Skloni su neopravdano izostajati s nastave, izloženi su vršnjačkom nasilju, bilo da su u poziciji žrtve, zlostavljača ili promatrača. Školsko gradivo smatraju dosadnim i skloni su neopravdanim izostancima s nastave.
Ovi i drugi rezultati istraživanja "Procjena potreba djece i mladih za preventivnim intervencijama", koje je na uzorku od 1508 učenika 6. i 8. razreda osnovnih i 2. i 4. razreda srednjih škola s područja OBŽ-a u listopadu ove godine proveo Nastavni zavod za javno zdravstvo OBŽ-a, prezentirani su u petak na Filozofskom fakultetu Osijek, uz sudjelovanje struke i učenika.
“Iako je u istraživanju sudjelovao reprezentativan broj od 1508 ispitanika, kao nedostatak bih istaknula da su većina njih osnovnoškolci, međutim, i ovi podatci jesu slika trenutačne situacije na području OBŽ-a. Činjenica je da u školi postižu vrlo dobar do odličan uspjeh, i škola im, kako su se izjasnili, pruža mogućnosti za zadovoljavanje različitih interesa, no u isto im je vrijeme nastava dosadna", rekla je mr. sc. Marija Kribl, dr. med., te dodala da učenici imaju negativne stavove prema asocijalnom ponašanju, no u isto vrijeme i vrlo liberalan stav prema konzumaciji alkohola, cigaretama i marihuani.
“Sve se više primjećuje da djeca promatrači ne reagiraju na nasilje, njih se ono naprosto ne tiče. I upuštanje u romantične veze je smanjeno, što je čudno jer je riječ o dobi kada se ljudi zaljubljuju, a i ovo malo njih koji su u romantičnim vezama iskazuje da ima iskustvo nasilja, što je poprilično zabrinjavajuće", dodaje dr. Kribl.
O problemima s kojima se susreću na okruglom su stolu govorili i učenici. Bilo je tu svega, od konzumacije cigareta i alkohola do nasilja svih oblika na koje u školama često ne reagiraju na vrijeme ili uopće ne reagiraju. Sara, osječka gimnazijalka, osvrnula se na problem neprimjerenog ponašanja u školi.
“U osnovnoj školi koju sam pohađala imali smo učenika s ADHD-om koji je imao ispade bijesa za vrijeme nastave, znao je verbalno i fizički napadati druge učenike, a naš je razrednik sve to gurao pod tepih, jer bi na svaki njegov pokušaj da nešto o tom pitanju učini od ravnatelja i roditelja dobivao poruke kako to s njegove strane nije u redu, jer učenik ima takvu dijagnozu. Smatram da bi se trebale podrobnije ispitati dijagnoze kod učenika takvog ponašanja i jasno definirati što je prihvatljivo, a što nije", mišljenja je ova gimnazijalka.