Martina Buček: Pankerica s puf-rukavima svojom kozmetikom želi dodati svijetu malo boje
Svako malo netko mi kaže da moram odvojiti emocije od posla, ali meni je sve u životu emocija. Boolab je moje treće dijete
Jednina - gramatički oblik suprotan množini. Osječanka Martina Buček, poznata po nadimku Buč, daje vlastitu definiciju jednine. Glasi: Jedina kći svoje mame, koju je prerano izgubila. Razvedena majka dvaju dječaka. Jedina vlasnica svog obrta Boolab. Jedina kreatorica kozmetike koju u njemu nepokolebljivo ručno proizvodi. Jedina proizvođačica u svom "malom labosu na kraju svemira". Jedina prodavačica. Jedina promotorica... Ponekad joj se čini kako je i jedina koja ne gubi vjeru u to da su čuda u ženskom mikropoduzetništvu moguća.
I spektakl i anksioznost
Jednom je Martina Karalić bila pozvana na Ekonomski fakultet kako bi sa studenticama i studentima podijelila svoja poduzetnička iskustva. Znate kako kažu na treninzima govorništva, "Privuci pozornost!". "Teška vremena, prijatelju moj/đavo ih odnio/Teška vremena, prijatelju moj/nisam prebolio", zapjevala je na sav glas Martina staru uspješnicu benda Neki to vole vruće pozivajući publiku da joj se pridruži. Nekonvencionalna kakva jest, bome je trgnula iz letargije i one iz zadnjeg reda koji su namjeravali cijelo njezino predavanje zuriti u mobitel. Kako bi to rekla jedna influencerica, Martina je spektakl!
Četrdeset jedna joj je godina, ima dva sina, Samuelu je jedanaest, Vigi osam godina, koliko ima i njezin obrt za proizvodnju kozmetike, koji je i otvorila "jer je željela najbolje kremice za svoje klince". "Bez uvijanja rečeno, dosta mi je bilo sranja koja stavljam na lice, kosu i tijelo, željela sam sebi i svojoj obitelji ponuditi pošteno zdravi proizvod za svakodnevnu primjenu", govori o početcima.
Dala je otkaz u bolnici, uzela poticaje na Zavodu za zapošljavanje i otvorila Boolab. "Nije taj novac bio ni približno dovoljan, milijun je uvjeta koje moraš ispuniti u proizvodnji i sve to košta, no uspjela sam krenuti u posao koji sam jedino željela raditi. Kad sve radiš sam kao ja, nemaš koga okriviti za neuspjeh, ali ni dovoljno vremena da se pošteno veseliš uspjesima. Nije to lako breme, nekada, priznajem, i pokleknem, nisam baš svaki dan na visini zadatka i znaju me zbog toga kritizirati. No, znaš kako kažu, digni se, namjesti krunu i nastavi. Bilo je teže neko vrijeme nakon što sam se razvela, zbog djece, koja ne mogu i ne trebaju čekati samo zato što si ti u stisci s rokovima na poslu. Znala sam imati problema s kupcima kad bih kasnila s isporukom. Netko će imati razumijevanja, ali ne zamjeram ni onima kojima se živo fućka za to što moje dijete ima temperaturu. Ne postoji čarobni štapić koji će ti pomoći da postane lakše, samo se navikneš funkcionirati stalno se utrkujući s vremenom", ne pojednostavljuje poduzetničku stvarnost Martina. No zato poziva kupce svoj prirodne kozmetike sloganom: "Pojednostavite si ljepotu uz Boolab!"
“Rebrendingom nisam promijenila samo izgled proizvoda, nego su dignuti na još višu razinu kvalitete. Na tržištu su se pojavile i nove sirovine koje su još učinkovitije pa sam ih uklopila u svoje proizvode koji su beskompromisne kvalitete. Željela sam postići jednostavnost, efektnost, multifunkcionalnost. Bez ikakve zadrške mogu reći da sam u tome uspjela. Na tržištu je puno svega i neka je tako, poštujem svačiji izbor, samo moram naglasiti kako smo nekada preplavljeni stalnim, preagresivnim nutkanjem novog. Ne treba vjerovati baš svemu, ali ako vam nešto paše, držite se toga. Srećom za proizvođače poput mene, danas su ljudi bolje educirani i obaviješteni i znaju što žele, tako da je moj posao zapravo lakši. Samo poručujem da vjerujte svojoj procjeni i budete pametni u svom izboru. Nije Boolab ogromna firma koja posjeduje milijarde i nećete me vidjeti na billboardu ili u plaćenoj reklami, jednostavno za to nemam financijskih sredstava, ali imam nešto bolje, svoju riječ i svoje proizvode, po svim EU standardima, koji će ispričati svoju priču", naglašava Martina na čijem web-shopu piše sljedeće: "Najveću će razliku učiniti osnovni element prisutan u svakom Boolabovu proizvodu, a to sam JA!"
Bome ja tako! Obraća mi se sa sestro slatka, osebujna je izgleda, prekrivena živopisnim pin up tetovažama, originalnog imidža i načina izražavanja što na umu, to na drumu. Martina nekima ide na živce. Ah, znate kako je s drukčijima, njih ili vole ili mrze. Provela je nedavno rebrending proizvoda i dojma je da je rame u rame sa svjetskim brendovima, no nema novca za agresivni marketing i poznata "zaštitna lica". Ipak, kaže, i bez skupih marketinških strategija njezin je brend prepoznat kao kvalitetan na prezasićenom i visokokompetitivnom tržištu. Gotovo svaki dan snimi reels prikazujući kako se njeguje i šminka kozmetikom koju je sama proizvela. Jednim je lips & cheekom u stanju učiniti da zablista i krene u novi dan. Prikazuje se kao žena koja se mora nabrzinu našminkati kako bi stigla odvesti klince u školu ili na trening, odjuriti na posao, vratiti se skuhati ručak, petkom, kad su klinci zbrinuti, izići i čagati. Na društvenim mrežama govori otvoreno o svojim usponima i padovima, priznaje da je bila anksiozna i da joj je trebala pomoć kako bi naučila složiti životne prioritete.
Energičnost i autentičnost
“Većinu dana prštim od energije, zato sam i ušla u privatno poduzetništvo kako bih ju upogonila u nešto korisno. Kad vidim da neki slavni brendovi nude kao inovativne proizvode one koje ja imam u ponudi već godinama, primjerice šminku iz skincarea, jasno mi je da to moje izgaranje nije uzaludno. Doduše, bilo bi sjajno kada bih se od toga i ja mogla obogatiti poput njih", kaže uz široki osmijeh. Naglašava, ne prati trendove, nego ih stvara, nije ljubomorna, samo ju živcira kada mora opravdavati svoju originalnost. "Svako malo netko mi kaže da moram odvojiti emocije od posla, ali meni je sve u životu emocija. Boolab mi je kao treće dijete", iskrena je. Jako drži do autentičnosti, zato nikome nije prepustila čak ni vođenje društvenih mreža. Ma i tko bi to mogao bolje od te pankerice s puf-rukavima, sestro slatka! n