Naplata parkiranja od Nove godine u rukama Grada: Od 1. siječnja privremeno ukidanje naplate
Prvi put u povijesti grada upravljanje parkingom, od 1. siječnja 2025. godine, preuzet će Grad Osijek, što znači da parkingom u gradu više neće upravljati koncesionar, nego gradska tvrtka Gradski prijevoz putnika (GPP), najavio je u četvrtak na konferenciji za novinare gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.
Također je najavio da, budući da preuzimanje sustava parkiranja podrazumijeva određene pravne procese i postupke kao i određene javne nabave najsuvremenije opreme za upravljanje i naplatu parkinga, nakon isteka koncesije 31. prosinca 2024. godine, odnosno od 1. siječnja 2025. godine, u prijelaznom razdoblju na području grada Osijeka neće biti naplate parkinga.
- To znači da, dok se napravi postupak javne nabave za uređaje i digitalizaciju, građani Osijeka imat će besplatan parking. Siguran sam kako je ova odluka od iznimnog interesa i važnosti za građane kojom ćemo znatno unaprijediti i ovaj dio naše komunalne djelatnosti - rekao je Radić dodajući kako je upravljanje parkiranjem samo dio strategije koju Grad provodi u ovom najvećem razvojnom razdoblju novije povijesti Osijeka.
- Nastavljamo transformaciju grada u pravu slavonsku metropolu kakvu sam i obećao sugrađanima - poručio je gradonačelnik.
Radić se prisjetio da je znao kako je parkiranje u gradu bila tema od iznimne važnosti za građane Osijeka još 2021. godine, kada je postao kandidatom za gradonačelnika i kada je predstavio svoj program za razdoblje 2021. - 2025.
- Danas, nakon sveobuhvatne analize, stav vezan uz temu koncesije parkinga ostao je isti. Bivše gradske vlasti u tri su navrata sklapale ugovore o koncesiji parkinga 1998., 2004. i 2014. godine. Zatekao sam važeći ugovor o koncesiji i mogu reći da je koncesionar u tom razdoblju ispunjavao uredno ranije definirane ugovorne obveze - pojasnio je Radić napominjući da parkiranje smatraju iznimno važnim za promet u gradu, ponajprije za promet u mirovanju, i smatra da je takva odluka bila opravdana kao što je opravdana bila odluka o uvođenju pauk-službe, kao što je i nakon 26 godina javna rasvjeta stavljena pod upravljanje Grada, odnosno Unikom.
Prema njegovim riječima svrha je takve odluke težnja izvrsnosti.
- Naše namjere vidljive su i u Proračunu za 2025. godinu, koji će biti predstavljen na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća i u kojemu postoje stavke o uređenju postojećih parkirališnih mjesta i određeni iznos namijenjen projektiranju javnih garaža. Želimo poboljšati sustav naplate parkiranja u gradu, a sadašnja parkirališna mjesta, koja su bila obveza prema ugovoru Grada Osijeka, urediti jer ne želimo da ljudi kada se parkiraju i izađu iz automobila stanu u blato, ne želimo da su ona neuredna, već, naprotiv, uredna - naglašava Radić. Najavljuje da je jedan od prioriteta Grada u budućnosti želja projektirati i raditi javne garaže.
- Trenutačno provodimo analizu lokacija na kojima ćemo ići s gradnjom javnih garaža. Želimo građanima pojednostaviti sustav naplate parkiranja i pronalaženja najbližeg parkirnog mjesta, zbog čega smo parkiranje i uvrstili u sveobuhvatnu strategiju digitalizacije koju smo dogovorili i potpisali s FERIT-om i tvrtkom Ericson Nikola Tesla - podsjetio je gradonačelnik.
Na upit što će biti s dosadašnjim zaposlenicima koncesionara Radić je kazao da GPP preuzima upravljanje i on će sukladno zakonu morati zapošljavati osobe na radna mjesta.
Ističe kako ova odluka koju su donijeli nije došla preko noći, već je to bila odluka koju smatraju najboljom za građane i Grad Osijek.
- Prijelazno razdoblje bit će bez naplate parkiranja, a nakon što počne naplata, bit će velikih novosti. Od urednosti parkirališta do digitalizacije sustava naplate parkinga. Imamo u brojnim naseljima zahtjeve građana da im se uvede naplata parkiranja i naravno da ćemo to sve poslušati. Problem parkiranja općenito je problem svih velikih gradova u Hrvatskoj jer mnoga naselja, kada su nastajala, imala su puno manje automobila po kućanstvu nego danas, kada se na jedno kućanstvo računaju dva parkirna mjesta, a nekada se na dva kućanstva planiralo jedno parkirno mjesto. Imamo određenu skupinu stručnjaka s kojima surađujemo na projektiranju novih javnih garaža na određenim lokacijama po gradu - zaključio je Radić dodajući da u ovom trenutku razmatraju gradnju nadzemnih garaža na nekoliko katova.