Prvi puta u povijesti grada upravljanje parkingom od 1. siječnja 2025. godine će preuzeti Grad Osijek što znači da više neće parkingom u gradu upravljati koncesionar već gradska tvrtka Gradski prijevoz putnika (GPP), najavio je u četvrtak na konferenciji za novinare gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.
Tomislav Prusina
28.11.2024., 17:18
GPP UMJESTO KONCESIONARA

Naplata parkiranja od Nove godine u rukama Grada: Od 1. siječnja privremeno ukidanje naplate

Prvi put u povijesti grada upravljanje parkingom, od 1. siječnja 2025. godine, preuzet će Grad Osijek, što znači da parkingom u gradu više neće upravljati koncesionar, nego gradska tvrtka Gradski prijevoz putnika (GPP), najavio je u četvrtak na konferenciji za novinare gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.

Također je najavio da, budući da preuzimanje sustava parkiranja podrazumijeva određene pravne procese i postupke kao i određene javne nabave najsuvremenije opreme za upravljanje i naplatu parkinga, nakon isteka koncesije 31. prosinca 2024. godine, odnosno od 1. siječnja 2025. godine, u prijelaznom razdoblju na području grada Osijeka neće biti naplate parkinga.

Prvi puta u povijesti grada upravljanje parkingom od 1. siječnja 2025. godine će preuzeti Grad Osijek što znači da više neće parkingom u gradu upravljati koncesionar već gradska tvrtka Gradski prijevoz putnika (GPP), najavio je u četvrtak na konferenciji za novinare gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.
Tomislav Prusina

- To znači da, dok se napravi postupak javne nabave za uređaje i digitalizaciju, građani Osijeka imat će besplatan parking. Siguran sam kako je ova odluka od iznimnog interesa i važnosti za građane kojom ćemo znatno unaprijediti i ovaj dio naše komunalne djelatnosti - rekao je Radić dodajući kako je upravljanje parkiranjem samo dio strategije koju Grad provodi u ovom najvećem razvojnom razdoblju novije povijesti Osijeka.

- Nastavljamo transformaciju grada u pravu slavonsku metropolu kakvu sam i obećao sugrađanima - poručio je gradonačelnik.

Radić se prisjetio da je znao kako je parkiranje u gradu bila tema od iznimne važnosti za građane Osijeka još 2021. godine, kada je postao kandidatom za gradonačelnika i kada je predstavio svoj program za razdoblje 2021. - 2025.

- Danas, nakon sveobuhvatne analize, stav vezan uz temu koncesije parkinga ostao je isti. Bivše gradske vlasti u tri su navrata sklapale ugovore o koncesiji parkinga 1998., 2004. i 2014. godine. Zatekao sam važeći ugovor o koncesiji i mogu reći da je koncesionar u tom razdoblju ispunjavao uredno ranije definirane ugovorne obveze - pojasnio je Radić napominjući da parkiranje smatraju iznimno važnim za promet u gradu, ponajprije za promet u mirovanju, i smatra da je takva odluka bila opravdana kao što je opravdana bila odluka o uvođenju pauk-službe, kao što je i nakon 26 godina javna rasvjeta stavljena pod upravljanje Grada, odnosno Unikom.

Prema njegovim riječima svrha je takve odluke težnja izvrsnosti.

Osijek, 27. 01. 2022, Elektromodul Osijek. Nova satnica naplate parkiranja od 1. veljace. Naplata parkiranja od 07:00 - 20:00 sati, radnim danom i subotom od 07:00 - 15:00 sati. Zvonimirova, Dom zdravlja, Zagrebacka.... Kontrolori stavljaju obavjesti vozacima o novoj satnici naplate.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

- Naše namjere vidljive su i u Proračunu za 2025. godinu, koji će biti predstavljen na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća i u kojemu postoje stavke o uređenju postojećih parkirališnih mjesta i određeni iznos namijenjen projektiranju javnih garaža. Želimo poboljšati sustav naplate parkiranja u gradu, a sadašnja parkirališna mjesta, koja su bila obveza prema ugovoru Grada Osijeka, urediti jer ne želimo da ljudi kada se parkiraju i izađu iz automobila stanu u blato, ne želimo da su ona neuredna, već, naprotiv, uredna - naglašava Radić. Najavljuje da je jedan od prioriteta Grada u budućnosti želja projektirati i raditi javne garaže.

- Trenutačno provodimo analizu lokacija na kojima ćemo ići s gradnjom javnih garaža. Želimo građanima pojednostaviti sustav naplate parkiranja i pronalaženja najbližeg parkirnog mjesta, zbog čega smo parkiranje i uvrstili u sveobuhvatnu strategiju digitalizacije koju smo dogovorili i potpisali s FERIT-om i tvrtkom Ericson Nikola Tesla - podsjetio je gradonačelnik.

Na upit što će biti s dosadašnjim zaposlenicima koncesionara Radić je kazao da GPP preuzima upravljanje i on će sukladno zakonu morati zapošljavati osobe na radna mjesta.

Ističe kako ova odluka koju su donijeli nije došla preko noći, već je to bila odluka koju smatraju najboljom za građane i Grad Osijek.

osijek, 12 siječnja 2020, 9,30 sati, elektromodul, parkiranje, plaćanje euro, novinar dario kuštrosnimio zdenko pušić
Zdenko Pušić

- Prijelazno razdoblje bit će bez naplate parkiranja, a nakon što počne naplata, bit će velikih novosti. Od urednosti parkirališta do digitalizacije sustava naplate parkinga. Imamo u brojnim naseljima zahtjeve građana da im se uvede naplata parkiranja i naravno da ćemo to sve poslušati. Problem parkiranja općenito je problem svih velikih gradova u Hrvatskoj jer mnoga naselja, kada su nastajala, imala su puno manje automobila po kućanstvu nego danas, kada se na jedno kućanstvo računaju dva parkirna mjesta, a nekada se na dva kućanstva planiralo jedno parkirno mjesto. Imamo određenu skupinu stručnjaka s kojima surađujemo na projektiranju novih javnih garaža na određenim lokacijama po gradu - zaključio je Radić dodajući da u ovom trenutku razmatraju gradnju nadzemnih garaža na nekoliko katova. 

O cijenama nakon postupka javne nabave

Na upit hoće li zbog najavljenih velikih ulaganja doći i do povećanja cijena parkirnih mjesta u Osijeku gradonačelnik Ivan Radić najavio je da će s tim djelom izići kada bude gotova cijela javna nabava.

- Težit ćemo tome da stanarske karte svakako ostanu i njih ćemo poticati jer ima dijelova grada gdje se stanari žale da ne mogu parkirati na parkirališna mjesta s obzirom na to da se u tim dijelovima ne provodi naplata parkiranja. Želimo poticati stanarske parkirne karte, i to ćemo učiniti - poručio je Radić.

Inače, prema ugovoru s koncesionarom, godišnji iznos koncesije parkinga Grad Osijek je stajao malo više od 300.000 eura.