Nema više gužve i obilazaka: Europska avenija u punom profilu sa 4 prometna traka
Završeno je 85 % trase, nakon 500 dana počinju testne vožnje starim tramvajima
U srijedu u 7 sati za promet je ponovno otvorena Europska avenija nakon višemjesečne obnove tramvajske pruge i kolnika, pa je samim time i smanjen pritisak vozila na okolne ulice koje su do danas služile kao obilazni pravci. Gradonačelnik Ivan Radić bio je na otvorenju zajedno sa zamjenikom Draganom Vulinom i novopostavljenim direktorom GPP-a Darijanom Rudanom na raskrižju Istarske i Europske avenije.
- Projekt modernizacije tramvajske pruge ide svojim tijekom. To je projekt od 45 milijuna eura, a u ovoj je fazi na 85 posto ostvarenosti. Jutros smo tu na mjestu gdje su trajali radovi duž cijele Europske avenije od Trpimirove do Lučkog prilaza u dužini od 1470 metara. Ova posljednja dionica radova bila je od Trpimirove do ulaza u Tvrđu, a ono što je ovdje novost, i na što smo ponosni, jest da je ovaj dio Avenije sada četverotračna cesta, u što su se mogli uvjeriti i sugrađani koji su krenuli jutros u 7 sati na posao - kazao je Radić istaknuvši kako je sve ovo preduvjet za dolazak novih niskopodnih tramvaja u sustav gradskog javnog prijevoza.
U prvoj ih turi dolazi deset i očekuju se od ožujka. Radić je podsjetio kako je nedavno pojačana flota za trinaest autobusa.
- Spremni smo za novi poziv koji će biti, a to je 17 električnih niskopodnih autobusa. Također, nakon deset novih tramvaja spremni smo i za još deset novih, pa to znači da će biti 20 novih niskopodnih tramvaja. U ovoj ulici radi se i osam stajališta, sva će biti natkrivena, prilagođena osobama s invaliditetom. Zahvaljujem sugrađanima na strpljenju s obzirom na to da su bile i prometne gužve i da su određene ceste bile zatvorene zbog radova. Ali kako vrijeme prolazi, kao što sam rekao, više ulica otvaramo nego što zatvaramo. Nedavno smo, nakon nekoliko godina, uveli prometnu jedinicu mladeži koja regulira promet na najprometnijim raskrižjima, a otvaranjem Europske avenije, koja će dobiti na još većoj protočnosti nego što ju je ikada dosad imala, s obzirom na to da je četverotračna, promet će biti još bolji i protočniji - pojasnio je Radić, koji smatra da su ovo projekti koji nisu samo za sadašnjost već i za budućnost.
Gradonačelnik cijeni da će s novim tramvajima Osijek dobiti najudobniji i najsigurniji i ekološki prihvatljiv prijevoz.
Govoreći o tehničkim detaljima, Rudan je spomenuo da im je sada fokus na Strossmayerovoj ulici. "To je završni dio, ovih preostalih 15 posto koje moramo dovršiti. Riječ je o dionici D11 i D12 od Rokove crkve do Kanližlićeve ulice. Plan je da se ti radovi završe u drugom kvartalu 2025. godine. Time bismo završili ovaj cjelokupni projekt modernizacije tramvajske infrastrukture u Osijeku", izjavio je Rudan i apelirao na vozače da ne parkiraju po pruzi jer od srijede počinju tehničke vožnje tramvaja kojima će testirati sve što je do sada odrađeno.
- Naši tramvaji testiraju i kontaktnu mrežu i tračnice, ono što je do sada odrađeno. Tako se i naši vozači, koji 500 dana nisu vozili tramvaje, s instruktorima ponovno vraćaju na prugu i na onu rutinu koju su imali dok su tramvaji vozili - pojasnio je Rudan, koji smatra da je sve ovo vrijeme radova ipak vrijedilo.
I još jednom se vratimo vozačima automobila koji su mjesecima, zbog radova i “spavanja” tramvaja, parkirali svoja vozila na tramvajsku prugu. Maknite ih od tamo, jer ćete sigurno biti evidentirani u bilježnici komunalnog redara (novčana kazna). Ako ste pak u prekršaju i nema vas u blizini automobila koji priječi prolazak tramvaja, plaćanje kazne će se najmanje udvostručiti jer će vozilo odvesti pauk!