/Foto/ Modernizacija tramvajske pruge seli u Strossmayerovu
Završeno 85% trase, nakon 500 dana počinjiu testne vožnje starim tramvajima, mičite automobile s tračnica
Upravo je danas ujutro u sedam sati za promet ponovno otvorena Europska avenija nakon višemjesečne obnove tramvajske pruge i kolnika pa je samim time i smanjen pritisak vozila na okolne ulice koje su do danas služile kao obilazni pravci. Gradonačelnik Ivan Radić bio je na otvorenju zajedno sa zamjenikom Draganom Vulinom i novopostavljenim direktorom GPP-a Darijanom Rudanom na raskrižju Istarske i Avenije.
- Projekt modernizacije tramvajske pruge ide svojim tijekom. To je projekt od 45 milijuna eura, u ovoj je fazi na 85 posto izvršenosti. Jutros smo tu na mjestu gdje su trajali radovi duž cijele Europske avenije od Trpimirove do Lučkog prilaza u dužini od 1470 metara. Ova posljednja dionica radova je bila od Trpimirove do ulaza u Tvrđu, ono što je ovdje novost, i na što smo ponosni, jeste da je ovaj dio Avenije sada četverotračna cesta, u što su se mogli uvjeriti i sugrađani koji su krenuli jutros u sedam sati na posao - kazao je Radić istaknuvši kako je sve ovo preduvjet za dolazak novih niskopodnih tramvaja u sustav gradskog javnog prijevoza.
U prvoj turi ih dolazi deset, očekuju se od ožujka prvi niskopodni tramvaj. Radić je podsjetio kako je nedavno pojačana flota za trinaest autobusa.
- Spremni smo za novi poziv koji će biti, a to je 17 električnih niskopodnih autobusa. Također, nakon deset novih tramvaja spremni smo i za još deset novih pa to znači da će biti 20 novih niskopodnih tramvaja. U ovoj ulici se radi i osam stajališta, sva će biti natkrivena, prilagođena osobama s invaliditetom. Zahvaljujem se sugrađanima na strpljenju s obzirom da su bile i prometne gužve i da su određene ceste bile zatvorene zbog radova. Ali kako vrijeme prolazi, kako sam rekao, više ulica otvaramo nego li zatvaramo. Nedavno smo, nakon par godina, uveli Prometnu jedinicu mladeži koji reguliraju promet na najprometnijim raskrižjima, a otvaranjem Eripske avenije, koja će dobiti sada na još većoj protočnosti nego što je to ikada imala, s obzirom da je četverotračna promet će biti još bolji i protočniji - pojasnio je Radić koji smatra da su ovo projekti koji nisu samo za sadašnjost već i za budućnost.
Gradonačelnik cijeni da će s novim tramvajima Osijek dobiti najudobniji i najsigurniji i ekološli prihvatljiv prijevoz.
Govoreći o tehničkim detaljima Rudan je spomenuo da im je sada fokus na Strossmayerovu ulicu. "To je završni dio, ovih preostalih 15 posto koje moramo dovršiti. Riječ je o dionici D11 i D12 od Rokove crkve do Kanližlićeve ulice. Plan je da se ti radovi završe u drugom kvartalu 2025. godine. S time bi zavšili ovaj cjelokupni projekt modernizacije tramvajske infrastrukture u Osijeku", izjavio je Rudan i apelirao na vozače da ne parkiraju po pruzi jer danas počinju tehničke vožnje tramvaja kojima će testirati sve što je do sada odrađeno.
- Naši tramvaji testiraju i kontaktnu mrežu i tračnice, ono što je do sada odrađeno. Tako se i naši vozač,i koji 500 dana nisu vozili tramvaje, s instruktorima ponovno vraćaju na prugu i na onu rutinu koju su imali dok su tramvaji vozili - pojasnio je Rudan koji smatra da je sve ipak vrijedilo.