/Foto/ Od danas promet ponovno regulira i prometna jedinica mladeži
Prometne jedinica mladeži promet će regulirati u vrijeme njegova vršnog opterećenja u prijepodnevnim i poslijepodnevnim satima
Kako bi se smanjile prometne gužve na najfrekventnijim raskrižjima, Grad Osijek nakon 2020. godine ponovno uvodi Prometnu jedinicu mladeži te je za tu namjenu u proračunu za ovu godinu odigurao 20.000, a u proračunu za iduću 65.000 eura.
Prometna jedinica mladeži ima šest članova koji su prošli temeljitu obuku u Policijskoj upravi osječko-baranjskoj i AMK Slavonac, a s radom je započela u subotu prijepodne na raskrižju Vukovarske i Trpimirove ulice, a ondje je njihov prvi izlazak na osječke ulice popratio i gradonačelnik Ivan Radić.
"Na području Grada Osijeka provodimo brojne infrastrukturne projekte, a samim time određene se ulice zatvaraju i otvaraju. Kako bi protočnost bila što bolja uveli smo prometnu jedinicu mladeži koja će svima olakšati funkcioniranje i kretanje po gradu. Želio bih se zahvaliti PU osječko-baranjskoj s kojom surađujemo na mnogobrojnim projektima, a jedan od njih je i ustrojavanje Prometne jedinice mladeži", rekao je gradonačelnik te potom odgovorio na novinarsko pitanje kada bismo mogli očekivati završetak projekata čija realizacija već duže vrijeme uzrokuje gužve u prometu.
"Što se tiče projekata, oni su nikada veći i brojniji. To je dobro jer Osijek stasava u istinsku slavonsku metropolu, što sve brojke i pokazuju. Podsjetit ću da su gužve postojale i nakon zatvaranja podvožnjaka u Ulici sv. L.B. Mandića, što su Osječani čekali 50 i više godina, a danas smo svi zaboravili da su ondje bile gužve. Što se tiče projekta obnove tramvajske infrastrukture, on ide prema svome kraju te vrlo brzo očekujemo početak prometovanja tramvaja od Zelenog polja do Trga A. Starčevića, a jedna od novina na tom potezu bit će četverotračna Europska avenija od Trpimirove prema središtu grada. Projekt "Osijek 4" također ide planiranom dinamikom te očekujemo da će oba projekta biti privedna kraju do sredine iduće godine. Zahvaljujem našim sugrađanima na strpljenju, uz napomenu kako je riječ o odvojenim projektima koji su financirani iz fondova Europske unije čija se realizacija mora provesti unutar strogo zadanih rokova", rekao je.
Dario Premec, zamjenik načelnika PU osječko-baranjske, napomenuo je kako će uz Prometnu jedinicu mladeži na frekventnim mjestima promet regulirati i djelatnici ove PU, te je upozorio kako pripadnici Prometne jedinice mladeži imaju jednake ovlasti prilikom reguliranja prometa kao i policijski službenici, tako da građani trebaju ozbiljno shvatiti njihovu prisutnost i naredbe.
Više o edukaciji pripadnika Prometne jedinice mladeži govorio je Ivan Svitlanović, pomoćnik načelnika Postaje prometne policije Osijek.
"Selekcijski proces obavljen je u suradnji s Odsjekom za promet Grada Osijeka. Imali smo ukupno 18 kandidata kod kojih smo provjeravali dostojnost za obavljanje ovog posla. Obavili smo intervjue sa svakim od njih, pribavili medicinsku dokumnetaciju koja jamči da su zdravstveno sposobni obavljati taj posao te je na kraju šest kandidata uspješno prošlo teorijski i praktični dio nastave. Osposobljeni su za tjelesno upravljanje prometnom na svim tipovima raskrižja, ali i na kružnim tokovima. Osim tog posla, oni mogu i u zonama osnovnih škola omogućavati siguran prijelaz djece preko pješačkih prijalaza, a u određenim situacijama i nadzor vozila i vozača, ali samo uz prisutnost policijskih službenika", rekao je Svitlanović.
Jedina ženska pripadnica Prometne jedinici mladeži Iva Lovaković otkrila nam je kako je zadovoljna obukom i potpuno spremna za početak rada.
"Sve je super prošlo, predavači su bili maksimalno pristupačni i zabavni, i mislim da smo svi maksimalno spremni, jer smo prošli obuku za sve moguće situacije koje bi se mogli naći pred nama", rekla je ova pripadnica Prometne jedinice mladeži, koja će s kolegama regulirati promet u vrijeme njegova vršnog opterećenja u prijepodnevnim i poslijepodnevnim satima.
Svi sudionici u prometu mole se da poštuju upute i naredbe Prometne jedinice mladeži, jer će se u suprotnom suočiti s novčanim kaznama u iznosu do 920 eura, tri negativna boda ili zaštitnom mjerom zabrane upravljanja vozilom do 12 mjeseci.