Unikom će osvježiti crvene biciklističke prijelaze na kružnim tokovima
“Nitko ne daje prednost biciklistima jer je boja na prijelazima izblijedjela”, upozorava čitateljica
Javila nam se čitateljica iz Višnjevca koja ima prigovor na slabo ili nikako vidljive biciklističke prijelaze na kružnim tokovima u tom prigradskom naselju, te se pita kome se obratiti s apelom da se oni osvježe novom bojom kako bi bili vidljivi biciklistima, ali i, što je još važnije, vozačima automobila, koji su ih dužni propustiti.
“Prijelazi su posljednji put obojeni kada je staza napravljena, ne sjećam se da su ih ikada obnavljali, za razliku od zebri i druge signalizacije, koja se redovito obnavlja jednom godišnje. Prije nekoliko dana na raskrižju ulica Stjepana Radića i Bana Josipa Jelačića vozač automobila umalo je pokupio troje djece na biciklima jer nije primijetio znak za biciklističku stazu, niti je provjerio nailazi li tko s lijeve i desne strane. Usto je negodovao iako su djeca prolazila preko biciklističkog prijelaza, koji je, kako sam rekla, jedva vidljiv. To se često događa i na kružnom toku kod kioska i mesnice. Nitko ne propušta bicikliste, koji imaju prednost prolaska, jer je boja na prijelazima izblijedjela", upozorava naša čitateljica.
S tom smo se problematikom obratili Gradu Osijeku, a iz njegova Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu stigao je odgovor kako su održavanje i obnova horizontalne signalizacije, uključujući i biciklističke prijelaze, na području Grada Osijeka povjereni trgovačkom društvu Unikom d.o.o., na temelju Ugovora o redovnom i izvanrednom održavanju javnih prometnih površina.
“Radovi na obnovi horizontalne signalizacije počeli su u travnju ove godine, a cilj je obnoviti signalizaciju na cijelom području grada do kraja građevinske sezone. Trenutno su prioritet obnove oznaka u zonama škola i vrtića, nakon čega će se radovi proširiti na ostale zone, prema planu obnove. Oznake na biciklističkim stazama, uključujući crvene prijelaze, također su uključene u taj proces i bit će obnovljene u idućem razdoblju, osim na lokacijama gdje se odvijaju ili su planirani građevinski radovi", poručuju iz Grada Osijeka, uz napomenu kako shvaćaju zabrinutost naše čitateljice te nastoje, u suradnji s gradskim poduzećem Unikom d.o.o. i ostalim službama, osigurati sigurnost svih sudionika u prometu.
Kada je riječ o prednosti prolaska na označenim biciklističkim prijelazima, valja znati kako članak 57., stavak 6. Zakona o sigurnosti prometna na cestama daje prednost vozaču bicikla pred automobilom koji skreće preko biciklističkog prijelaza (Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili trak koji se pruža duž kolnika kojim se kreće dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traku u istom ili suprotnom smjeru.), međutim, članak 112., stavak 6. istog zakona stavlja teret odgovornosti i na vozače bicikala koji se kroz raskrižje kreću ravno (Vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće biciklističkom stazom dužan je pri prelasku kolnika obratiti pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju te kolnik prelaziti nakon što se uvjeri da to može učiniti na siguran način.).