Pauk je u godinu dana rada premjestio 1004 vozila, u Osijeku smanjen prometni nered
Premještanje vozila stoji 100 eura, pokušaj premještanja 50, a ležarina 10 eura po danu
Početkom rujna navršilo se godinu dana otkako je u Osijeku nakon pet godina ponovno počela raditi Služba za premještanje vozila ili tzv. pauk-služba, i to u okviru gradske komunalne tvrtke Unikom (prije su ovu djelatnost obavljali privatni koncesionari). Prilika je to za rekapitulaciju rada Službe, a ona pokazuje kako je zaključno sa srijedom, 28. kolovoza, Unikomov pauk premjestio 1004 vozila na lokaciju na Biljskoj cesti (kod Kompostane), a bila su i 203 pokušaja podizanja vozila, otkrio nam je direktor Unikoma Igor Pandžić.
U istom je razdoblju naplaćeno i 30 dana ležarina (dnevni trošak čuvanja vozila) na 15 vozila. Cijena te usluge iznosi 10 eura po danu, komunalna usluga premještanja vozila iznosi 100 eura, a pokušaj premještanja vozila 50 eura. Svijest o prisutnosti pauka u gradu i cijena usluge premještanja nepropisno parkiranih vozila nedvojbeno su utjecali na nesavjesne vozače, koji su dotad često blokirali tramvajski promet ili pak parkirali na zelenim površinama, nogostupima i sl., što je stvaralo priličan prometni nered na osječkim ulicama.
- S obzirom na to da je do dolaska pauka postojao veći prometni nered u gradu, možemo biti zadovoljni jer se broj prekršaja smanjio. Evidentno je da je čak i u ovom otežanom prometovanju porasla razina prometne higijene i svijesti građana pri parkiranju i zaustavljanju vozila - mišljenja je direktor Unikoma Pandžić, koji dodaje kako ta tvrtka raspolaže jednim pauk-vozilom, što se za sada pokazuje dostatnim.
Kako je iz gradske uprave istaknuto u kolovozu prošle godine, uvođenjem pauk-službe Grad Osijek želio je osigurati i stabilno poslovanje svoje komunalne tvrtke i dobru uslugu gradu kako se više ne bi događati prekidi u radu pauka, kao što je to bio slučaj prijašnjih godina, kada su tu djelatnost obavljali privatni koncesionari.
Podsjetimo, automobili se premještaju po nalogu Prometnog redarstva Grada Osijeka i MUP-a, a nepropisno zaustavljena ili parkirana vozila ovim službama mogu prijaviti i građani. Nakon premještanja, vozila odlaze na lokaciju na Biljskoj cesti u Podravlju, u neposrednu blizinu Kompostane, gdje dnevna ležarina iznosi 10 eura, a u slučaju da vlasnik dođe po automobil u roku 24 sata, ona se ne naplaćuje. Važno je istaknuti kako su vozila na ovoj lokaciji na otvorenom, pod videonadzorom te zaštićena od leda, pa se vlasnici ne moraju brinuti da će se nešto dogoditi njihovim vozilima.
Unikom je za ovu namjenu formirao poseban tim od sedam djelatnika, od koji su četvorica djelatnici na kamionu. Riječ je o kamionu MAN s hidrauličnom dizalicom na vozilu (pauk) marke FASSI. Unikomovi zaposlenici koji rade u pauk-službi raspolažu specijaliziranim uređajima i imaju kamere priključene na radno odijelo. Svako se vozilo fotografira prije nego što počne fizički postupak premještanja vozila.
Procedura je detaljno opisana u Odluci o komunalnom redu u Gradu Osijeku. Osječka pauk-služba radi svakog dana, a automobili se mogu podići od 0 do 24. Na terenu ima situacija kad vlasnik nepropisno zaustavljenog i parkiranog vozila stigne na mjesto događaja i zatekne djelatnike pauk-službe kako namjeravaju premjestiti njegovo vozilo. U tom se slučaju naplaćuje pokušaj premještanja nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila. Nesavjesni vozači koji se u određenom trenutku ipak suoče s pauk-službom ne moraju nužno imati gotovinu kod sebe. U svakom će slučaju dobiti uplatnicu koju trebaju platiti u određenom roku i na način koji im odgovara.
Kada je riječ o prometnoj (ne)kulturi u gradu Osijeku, možemo reći kako smo se nagledali uistinu svega, od učestalog parkiranja vozila na tramvajskim tračnicama, za što, valja podsjetiti, vozače ne sljeduje samo kazna policije (60 eura) nego i naknada Gradskom prijevozu putnika za izgubljenu dobit (oko 150 eura po satu) te naknada za premještanje vozila (100 eura), do bizarnih situacija kao što je parkiranje na Retfalačkom groblju, čemu smo posvjedočili u veljači ove godine, ali i česta uzurpacija zelenih površina u gradu. Svemu tome, uz pauk-službu, nastoje stati nakraj i prometni i komunalni redari, čiji se broj znatno povećao te ih je sada ukupno 15 (prije je sve gradske četvrti i mjesne odbore pokrivalo upola manje redara), ali i nova Odluka o komunalnom redu kojom su znatno povećane kazne za parkiranje na zelenim površinama i druge komunalne prekršaje.