Još malo i promenadom će se spojiti Gornji i Donji grad, sve do vojarne VrbikOsijek, 8. kolovoza 2024.Snimio: Ivan Alilović
Ivan Alilović
9.8.2024., 07:57
JOŠ SAMO “KOMADIĆ” PROMENADE

Donji i Gornji grad samo što se nisu spojili!

Još malo i moći ćemo biciklom ili pješice začas sve do vojarne Vrbik, gdje promenada završava

Jedna od najprepoznatljivijih osječkih veduta, šetnica u Dravu, ili promenada, osim što je savršena za šetnju ili odmor na nekoj od brojnih klupa i terasa kafića na dijelu kod Zimske luke, ona je i odlična prometnica za pješake i bicikliste. Primjerice, samo je desetak minuta lagane vožnje biciklom potrebno kako bismo promenadom stigli od pristaništa kompe do nove luke kod osječkog KBC-a. Suvišno je i govoriti kako bi nam automobilom za putovanje između tih točaka trebalo znatno više, stoga osječki biciklisti i šetači nestrpljivo očekuju trenutak kada će omiljenom šetnicom uz rijeku moći potegnuti i dalje, sve do vojarne Vrbik, gdje promenada završava.

Još malo i promenadom će se spojiti Gornji i Donji grad, sve do vojarne VrbikOsijek, 8. kolovoza 2024.Snimio: Ivan Alilović
Ivan Alilović

Taj je trenutak sve bliže, sudeći po situaciji koju smo u četvrtak zatekli na gradilištu druge poddionice, vozeći se biciklom prema Donjem gradu. Prema službenim najavama, najkasnije do kraja godine bit će ispunjen san generacija Osječana o spajanju Gornjeg i Donjeg grada promenadom, a nakon završetka te poddionice i najavljenog širenja promenade prema Višnjevcu Osijek će se moći podičiti šetnicom uz rijeku u duljini od čak 12 kilometara, što će ju svrstati u najduže takve u Europi.

Ukupna je vrijednost svih poddionica uređenja desne obale Drave oko 13 milijuna eura, a riječ je o zajedničkom projektu Hrvatskih voda i Grada Osijeka. I druga će poddionica imati jednaku infrastrukturu kao i treća, između Kožare i vojarne Vrbik, koja je otvorena u rujnu 2022. u povodu obilježavanja Dana gradske četvrti Donji grad, a uključivat će pješačku i biciklističku stazu, drvored sa 160 stabala, javnu rasvjetu sa 64 rasvjetna stupa, klupe za odmor, stalke za bicikle i drugu opremu. 

PRVI DIO PRIOBALNE ŠETNICE JOŠ 1967.

Izgradnja obaloutvrde s priobalnom šetnicom u Osijeku počela je 1967. godine, nakon katastrofalne poplave 1965., te je postupno dograđivana. Otpočetka čini najatraktivniji dio grada Osijeka i najljepšu gradsku šetnicu uz rijeku u Hrvatskoj. Građevinska dozvola za nastavak izgradnje obaloutvrde prema Višnjevcu, kako je prilikom posljednjeg obilaska radova na drugoj poddionici rekao gradonačelnik Radić, trebala bi biti ishođena već ove godine. Realizacijom tog projekta Osijek će dobiti šetnicu kakvom se može pohvaliti malo koji grad ne samo u Hrvatskoj nego i u cijeloj Europi.