Osijek, 17. 07. 2024., Ulica Sv. Leopolda Mandica, Cepinska, podvoznjak, okolica, trava, pokoseno, pruga, slamaSNIMIO BRUNO JOBST

Osije

BRUNO JOBST
19.7.2024., 07:00
ODGOVORNOST NA HŽ-u

Novi je podvožnjak uz prugu bio sav u korovu. Pokošeno!

Neočišćen, neodržavan, zarasli teren mogu prijaviti svi - odgovaraju iz HŽ Infrastrukture

Približava se prva godišnjica otkako se južnim ulazom u grad, iz smjera Čepina, prometuje bez zastajkivanja, odnosno nema više učestalog spuštanja brklje i čekanja dok ne prođe pružno vozilo. U kolovozu prošle godine u promet je pušten novoizgrađeni cestovni podvožnjak u Ulici sv. L. B. Mandića, jedna od najprometnijih prometnica u gradu, ali i državi, a sve do tada presijecala ju je željeznička pruga, što je stvaralo prometne "čepove" na tom potezu. Brklja se, naima, znala spuštati i do 30 puta dnevno!

Novim prometnim rješenjem vrijednim 7,1 milijun eura, od kojih je 85 posto novca došlo iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, ta je priča otišla u zaborav.

No u Gradu Osijeku nisu se zaustavili samo na tome, vrlo su brzo realizirali i svojevrsnu nadogradnju tog projekta, kada je u produžetku, uz prugu, realizirana posve nova prometnica koja je pružila novu mogućnost povezivanja zapadnog dijela grada prema autobusnom kolodvoru i u nastavku na istok, odnosno rasteretila je kružni tok na Đakovštini. Ondje je i nova pješačka i biciklistička staza, uređena su i nova parkirališna mjesta, postavljena javna rasvjeta, ali i zasađena nova stabla. Baš kao i na potezu uz podvožnjak, tako da je sve to postala smislena i prometna i ozelenjena cjelina.

Osijek, 17. 07. 2024., Ulica Sv. Leopolda Mandica, Cepinska, podvoznjak, okolica, trava, pokoseno, uz pruguSNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

No tu sliku "novoga" početkom ovog ljeta naruživao je korov, koji je osvojio pojas uz prugu. To je površina koja nije u nadležnosti lokalnog komunalnog društva koje redovito održava gradske zelena površine, a posebice ove novouređene jer one su uvijek pod posebnom pozornošću naših sugrađana. Spomenuti pojas neposredno uz prugu u nadležnosti je - Hrvatskih željeznica.

Zapitali smo ih kako oni održavaju svoje površine.

- HŽ Infrastruktura d.o.o. preko Zakona o javnoj nabavi ugovara usluge mehaničkog održavanja te kemijskog tretiranja pružnog pojasa. Uređenju se pristupa prema planu redovitog održavanja pružnog pojasa i zemljišta u vlasništvu HŽ Infrastrukture. Tako i za područje Osijeka gdje je ugovorena usluga mehaničkog čišćenja pružnog pojasa - odgovaraju iz odjela Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture.

No kako postupaju ili kako mogu postupiti drugi u situaciji, baš poput ove, kada je intenzivniji rast zelenila koji zahtijeva učestalije intervencije?

- Neočišćen, neodržavan, zarasli teren mogu prijaviti i privatne osobe, pravne osobe, komunalni redari, predstavnici gradova i općina - odgovaraju iz HŽ-a.

Dakle, jasno je što činiti ako ne želimo da zbog nečije inertnosti vizure našeg grada, posebice na njegovim prilazima, izgledaju neodržavano.