
snimio GOJKO MITIĆ
GRGUR MARKO IVANKOVIĆ ODRŽAO PREDAVANJE O ZBIRCI SKULPTURA I NATPISA
O pozadini nastanka djela, izvornim vlasnicima i njihovim sudbinama...
U sklopu Muzejskog četvrtka viši kustos Muzeja Slavonije Grgur Marko Ivanković održao je uistinu zanimljivo predavanje u povodu aktualne izložbe “Zbirka skulptura i natpisa: Izbor iz fundusa Muzeja Slavonije”, koju je moguće pogledati do kraja ovog mjeseca.
Zbirka skulptura i natpisa jedna je od stotinjak zbirki Muzeja Slavonije, broji 245 predmeta razvrstanih u pet zbirki: biste, skulpture, mala plastika, reljefi i spomen-ploče. Ivanković je istaknuo kako svaka od njih ima svoje specifične predmete, a na izložbi se može vidjeti 100 odabranih primjeraka.
“Nastojali smo napraviti nekoliko cjelina. Jedna je mala plastika, to su skulpture, plakete i reljefi manjega formata koje smo smjestili u muzejske vitrine. Zatim slijedi sakralna cjelina u kojoj se nalazi najstarija sakralna skulptura - Golubica Duha Svetoga iz 1729. godine, koja je krasila najveću baroknu skulpturu u Hrvatskoj, a to je kip Svetoga Trojstva u Tvrđi. Imamo i glavu Bude iz Azije, iz 18. stoljeća, te Mojsija, kojeg je radio nekadašnji gradonačelnik Osijeka Vladimir Malin. Slijedi cjelina skulptura u građanskom domu, gdje smo na originalne drvene postamente postavili raznolike brončane skulpture koje su nekada ukrašavale domove građana. Jedna je mala cjelina posvećena bistama osječkih muzealaca, a imamo raspoređene biste i reljefe vladara od kralja Tomislava preko Franje Josipa do Aleksandra Karađorđevića, Ante Pavelića i Josipa Broza Tita. Posebnu cjelinu čine skulpture iz javnih prostora, u prvom redu to je spomen-lipa iz Prvog svjetskog rata, koja je još uvijek sačuvana, a koju je dizajnirao Dragan Melkus. Slijede dvije brončane biste koje su krasile osječke ulice u vrijeme komunizma, a to su biste Ive Marinkovića, djelo Vanje Radauša, i Božidara Maslarića. Tu su i vrtne keramičke figure i cjelina portreta poznatih Osječana”, uputio nas je u izložbu Ivanković.
Publiku je upoznao i s pozadinom nastanka pojedinih djela, s njihovim izvornim vlasnicima i njihovim sudbinama, kao i o sudbinama samih skulptura, od kojih je jedna prešla Atlantik prije nego što se skrasila u Osijeku.