Osijek, 15. 12. 2023., GC; Green Matrix summit; drugi dan; Benjamin Hujavec <br>SNIMIO BRUNO JOBST
Osijek, 15. 12. 2023., GC; Green Matrix summit; drugi dan; Benjamin Hujavec
SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
15.1.2024., 17:12

BENJAMIN KUJAVEC (26) nagrađivani inovator

Odmalena sam volio “šarafati”, sada želim razviti vlastiti model električnog motocikla i automobila

Sa suprugom za tjedan ili dva očekuje prvo dijete. Teško je i zamisliti ljepši ulazak u novu godinu za ovog mladog čovjeka punog ideja

Sa svoja dva inovativna rješenja koja su privlačila najveću pozornost posjetitelja, Benjamin Kujavec, 26-godišnji inženjer elektrotehnike iz Osijeka, bio je zvijezda 1. Green Matrix summita, nesumnjivo najvećeg dvodnevnog skupa održanog prošle godine u Osječko-baranjskoj županiji s ciljem razvoja novih vještina za zelenu i digitalnu tranziciju i transformaciju gospodarstva, koji su u Osijeku zajednički organizirali Osječko-baranjska županija i Gospodarski centar.

Prepoznat još
kao srednjoškolac

Jedno je inovativno rješenje bio Grom, prototip prvog hrvatskog električnog motocikla za koji je ovaj mladić nagrađen i Zlatnom medaljom na sajmu inovacija Inova u Ivanić Gradu 2022. godine, a drugo je rješenje prototip prerađenog električnog skutera.

“Odmalena sam volio šarafati, a posebna su mi strast motocikli", kaže nam Benjamin kojega smo zatekli u hardverskom laboratoriju Biosa dok je radio na završnim detaljima preinake skutera Hrvatske pošte u električno vozilo namijenjeno dostavljačima. "Još kao srednjoškoloac išao sam po sajmovima inovatora diljem Hrvatske i surađivao sam sa Zajednicom tehničke kulture. U srednjoj sam školi imao neke manje inovacije, primjerice Infinity mirror, ambijentalno beskonačno zrcalo koje kada se upali izgleda kao tunel, a na zadnjoj sam godini srednje škole s jednim kolegom napravio Retrobot, arkadnu mašinicu s igricama za koju smo napravili sustav na koji se može staviti 10.000 igrica", prisjeća se svojih inovatorskih početaka.

U prvi projekt s motorom krenuo je na drugoj godini FERIT-a kada se prijavio na projekt Pro-Student namijenjen studentima s projektom koji ima komercijalni potencijal. "Moj je projekt prošao i fakultet mi je s tisuću eura financirao izradu prototipa električnog motocikla. Ja sam još investirao vlastitih dvije-tri tisuće eura i napravio električni motor i poslovni plan za budućeg proizvođača električnih vozila kroz taj projekt. To je bio Grom, prerađena Jawa iz 1974. godine, čija brzina dostiže i 120 kilometara na sat, s punjivom baterijom kojom se može proći do 80 kilometara. Groma sam povezao s aplikacijom na svom mobitelu preko koje mogu pratiti potrošnju baterije, brzinu, lokaciju i zaključavanje", ponosno objašnjava Kujavec dodajući kako je uz zlatnu medalju osvojio i drugo mjesto za pisanje poslovnog plana.

Premda je u završnoj fazi izrade prototipa električnog skutera koji je već imao svoje probne vožnje i slijedi mu testiranja pod opterećenjima Benjamin je fokusiran na otvaranje "j.d.o.o.-a" kao prethodnice buduće tvrtke za proizvodnju električnih vozila. "Radim za sada samo prerade motora na električni pogon, kupujem ćelije, a baterije izrađujem sam. Želim stvoriti bazu za posao s najmom električnih vozila i servisiranjem. Ideja je da dostavljačima omogućim bržu dostavu uz manje troškova, odnosno veću zaradu. Vožnjom mog prerađenog električnog skutera nemaju troškova goriva i servisa, nema kvarova, a domet im je od 100 do 200 kilometara tako da mogu voziti po cijele dane", otkriva nam Benjamin svoje planove.

Za sada je otkupio šest skutera HP-a koje će, kada dobije atest za prototip, također preraditi, a onda i krenuti u izradu cijele serije. “Za protorip skutera moram pripremiti tehničku dokumentaciju, poslije toga napisati elaborat, a onda odvesti skuter na atestiranje u Veliku Goricu gdje rade ispitivanja. Planiram kupiti još dvadesetak benzinskih skutera, preraditi ih po ovom prototipu i njihovim najmom pokriti cijeli grad”, ističe Benjamin.

Međutim, sve navedeno nije i krajnji cilj kojem ovaj mladi stručnjak i inovator teži. Gleda i planira, naime, mnogo dalje u budućnost. Ovo što sada stvara, kaže, samo mu je temelj za stvaranje financijske stabilnosti i prihoda koje će investirati u ono što oduvijek želi - razvoj vlastitih električnih motocikala i vozila.

Spaja retro i novo

“Osim najma i servisiranja električnih skutera, u planu mi je uslužno raditi i preinake automobila. Sve je više vlasnika starijih automobila koji svoje ljubimce žele prevesti u električno vozilo. Vlasnici takvih vozila, old timera, automobila i motocikala, vole u stari dizajn ugraditi nove tehnologije. Spoj retro i novoga sve je popularniji. Prihod od svih tih usluga planiram investirati u razvoj vlastitih prototipova električnih motocikala, a kasnije i ostalih vozila", najavljuje Benjamin ističući kako će mu za to uz vlastite prihode trebati i neki ozbiljan investitor koji sve to može pratiti.

Skromno ističe kako je već i nakon izrade Groma bilo zanimljivih ponuda za komercijalizaciju, no ne želi brzati, nego prije toga želi stvoriti vlastiti stabilan biznis i sigurnost za svoju obitelj. Otkrio nam da sa suprugom za tjedan ili dva očekuje prvo dijete. Teško je i zamisliti ljepši ulazak u novu godinu za ovog mladog čovjeka punog ideja, stoga nam preostaje samo da mu zaželimo puno sreće i u privatnom i u poslovnom životu jer već je pokazao da ima znanja, volje i umijeća.

Spavaš li mirno, Mate Rimče? n