MARIO MILOLOŽA
29.4.2022., 00:00
POPULARIZACIJSKI SIMPOZIJ KREATIVNA RIZNICA
Mladi kreativci otvoreno o
radu u kreativnoj industriji
radu u kreativnoj industriji
Osmo je izdanje popularizacijskog simpozija Kreativna riznica, s temom Vodikova kreativost, u organizaciji Ekonomskog fakulteta u Osijeku i Andizeta - Instituta za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji, otvoreno u srijedu u EFOS-ovoj Auli glagoljice.
Znanstvenica, producentica i teoretičarka Josipa Mijoč, dekan Ekonomskog fakulteta u Osijeku Boris Crnković, prodekanica Marina Stanić i profesorica Filozofskog fakulteta u Osijeku Milica Lukić te predsjednica uprave i kreativna direktorica Kreativne riznice Jasna Horvat istaknuli su kako je cilj Kreativne riznice propitivanje kreativnih obrazaca kojima se jednostavne forme kombiniraju u složene, autorski potpisane, neponovljive. Pri takvom se propitivanju polazi od vodika i njegove uloge na planetu i u svemiru. Vodik je najrasprostranjeniji, a njegova brojna povezivanja predložak su kreativnim rješenjima za dostignuća svih 12 sektora kreativne industrije.
Na panel-raspravi Povjerljivi razgovori - Era mladih kreativaca sudionici su razgovarali o prednostima i nedostatcima rada u sektorima kreativnih industrija na vlastitim primjerima. Također, objasnili su kako mladi u vlastitoj kreativnosti pronalaze motive za dodatno učenje. Govorili su Mirjam Milas, Osječanka koja je diplomirala vizualne komunikacije i bavi se brandingom i rebrandingom; diplomirana producentica i asistentica na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku Iris Tomić, koja se bavi produkcijom, izvedbenom umjetnosti, organizacijom evenata i festivala; Luka Mitar, student prve godine diplomskog studija na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, koji radi u sektoru glazbe (hip-hop) i na HRT-u Radiju Osijek; Antun Ivanković, samouki orguljaš, inače odgovoran za animacije kreativnih industrija u prostorijama Ekonomskog fakulteta. Na upit što im otežava posao u njihovim područjima djelovanjima, istaknuli su odljev mladih umjetnika s ovih prostora, upravljanje financijama i činjenicu da ljudi nemaju razumijevanja za umjetnike. S druge strane, posao im uljepšava pljesak na kraju, komunikacija i druženje s ljudima.
Panelisti su se složili kako je za sve što je kreativno i što podrazumijeva inovaciju primarno potreban talent, a među ostale osobine koje preporučuju u bavljenju ovim poslovima naveli su upravljanje vremenom, komunikaciju s ljudima, spremnost na bilo koji mogući ishod, snalažljivost, spremnost prihvatiti i priznati pogrešku te strpljivost. I.R.G.{embed_infobox_gray}249622{/embed_infobox_gray}