Od prosinca 2020. će se, sudeći prema Nacrtu voznog reda 2020./2021. HŽ Infrastrukture, u posjed kojega je došao Glas Slavonije, smanjiti brzina vlaka na relaciji Osijek - Erdut, i to na samo 20 km/h! Konkretno, u Nacrtu stoji da se zbog potpune dotrajalosti pružnog gornjeg ustroja i nemogućnosti održavanja za siguran promet postojećom brzinom, dopuštena infrastrukturna brzina na dionici Dalj - Osijek, Donji grad smanjuje s 30 km/h na 20 km/h za oba vozna smjera.
Ne pretjerujemo kada kažemo da će najavljena vožnja biti sporija od vožnje biciklom. To je jučer dokazao naš urednik Ivica Korman (56) koji je odvezao rutu do Erduta biciklom, za što mu je trebalo sat i 14 minuta. Bude li vlak vozio 20 km/h, kaže Korman, trebat će mu sat i pol, odnosno doći će 16 minuta kasnije nego što će do željezničkoga kolodvora doći biciklist.Nakon najave ukidanja tzv. noćnoga vlaka iz Osijeka za Zagreb, ovo je, rekli bismo, još jedna pljuska HŽ-a Slavoniji, a koja je razljutila i načelnika općine Erdut Jugoslava Vesića, koji kaže da se željeznički promet u ovom dijelu Hrvatske sustavno uništava.
- Naravno da sam ogorčen, kao i stanovnici na ovom području, jer nas HŽ šikanira. Takve se stvari rade sustavno, i to kao dugogodišnji načelnik mogu slobodno reći. Ovo je još jedna potvrda da nitko nije zainteresiran za ulaganje u željeznicu koja je svakako jeftinija od, primjerice, autobusa - kaže Vesić i potkrepljuje svoje tvrdnje činjenicom da je sufinanciranje učenika za željeznički prijevoz jeftinije četiri puta nego za vožnju autobusom.
Štoviše, načelnik Vesić ističe kako je prije Općina mogla dati određene sugestije HŽ-u kad su u pitanju polasci i dolasci vlakova, no vidjevši da ih više nitko ništa ne pita, načelnik kaže da je Općina digla ruke. Za to imaju uporište i u činjenici da je, prema načelnikovim riječima, ukinuta sva veza željeznicom od Erduta do Vinkovaca. Linije koje su, kako kaže, zanimljive učenicima i studentima ukinute su, a na postojećima će se, prema spomenutom nacrtu, voziti još sporije nego do sada.