Dio Istarske ulice, onaj od Kašićeve do Vukovarske, desetljećima vapi za cjelovitom obnovom, jer znakove još predratnog zamora pokazuje cesta, a ni instalacije nisu u boljem stanju. Rupa na rupi u kolniku, svako malo otvori se provalija koja prijeti progutati ili parkirani automobil ili vozilo u pokretu, a posebice je opasno za vozače motocikala. Riječ je o ispiranju podloge ispod konstrukcije, zbog čega nastaju rupe velikog promjera i dubine.
Opasnost je prije nekoliko dana vrebala i pješake na pješačkoj stazi, a razlog je, otkrili su djelatnici PJ Odvodnja Vodovoda Osijek, bio u priključivanju kuće na kanalizaciju. No, samo koji metar dalje još bi se jedna rupa mogla otvoriti na mjestu pokraj parkinga i pločnika, a susjedi strahuju kako bi se pod težinom vozila svašta moglo dogoditi. Naizgled nema problema, samo manja rupa u asfaltu, ali ispod asfalta nema više ničega, pa bilo što teže na na površini može dovesti do urušavanja. Takvih je slučajeva bilo u Osijeku, a spomenimo, osim slučaja u Istarskoj, i slučaj ispred ulaza u pothodnik, u Županijskoj ulici, a valja se prisjetiti i onoga na parkiralištu u Trpimirovoj.No, vratimo se na Istarsku ulicu, odnosno jedan njezin dio koji ljubomorno gleda na ostatak istoimene ulice i obnovljenu cestu uz Eurodom. Opći je dojam da je bolje ništa ne dirati, jer, prema riječima onih koji imaju poprilično iskustva u građevini, svaka pojedinačna sanacija otvara novi problem. U to su s uvjerili i stanovnici koji ističu kako je ova posljednja sanirana rupa već tko zna koja po redu na samo dvadesetak metara razmaka u proteklih nekoliko godina. Vodovodova ekipa sanirala je kvar efikasno i brzo, a o sanaciji cijele ulice govori se kao o top-prioritetu, ali je popravak zbog nečega svaki put mimoiđe. Ulica je vrlo frekventna i stanari poručuju nadležnima da se i to razriješi u sklopu obnove. Jer, kaže nam stanar, automobili jure uskom cestom hvatajući zeleno, pa se pribojavaju da će netko na kraju i stradati pod kotačima. Bilo bi zato jako dobro da se postave usporivači prometa.
U probleme u Istarskoj došao se uvjeriti i porazgovarati sa stanarima i predsjednik Vijeća Gradske četvrti Tvrđa Zoran Batnožić. I sam se, kaže, zauzima na više strana da se ulica rekonstruira primjereno 21. stoljeću i središtu grada. Usta su nam puna priča o ljepoti Tvrđe i njezinim turističkim potencijalima, a Istarska ulica, koja vodi do gradske povijesne jezgre, izgleda gore nego u doba Turaka.
- I sam radim u Vodovodu, i s direktorom sam razgovarao o toj investiciji. I on se slaže da bi trebalo što prije rekonstruirati ovu ulicu, a u razgovoru sa mnom s tim se složio i gradonačelnik Vrkić. Podsjetit ću kako već godinama guram ovaj projekt te da se osigura novac za cestu, u čemu sam uspio. Dogovorio sam to u Vodovodu s direktorom, i oni su na to pristali, pa su u svoj plan ubacili i Istarsku. Trebalo je sve krenuti krajem prošle godine, međutim, nije, onda je trebalo krenuti početkom ove godine kao sigurno, ali zbog pandemije i nedostatka novca opet nije. Ponovno sam bio prije nekoliko dana u gradskoj upravi, gdje mi je obećano da rekonstrukcija ide do kraja ove godine. Tada bi trebale biti riješene i instalacije, znači, kompletno bi se obnovila cesta, parkirališta, nogostup, kanalizacija i vodovod. Koliko znam, parkinzi bi trebali biti uzdužni i popločani. Upoznat sam s količinom rupa i od nekoliko metara, dao sam snimiti kanalizaciju, jer kad padne kiša voda nema kamo otjecati. Od kada sam došao u GČ Tvrđa prije šest godina želim to riješiti, to je moj projekt. Mislim da se može riješiti i problem jurnjave, ali i nepropisno parkiranih automobila koji zauzimaju nogostupe, kao i izlazak automobila s privatnog parkirališta zgrade, gdje se također pojavila pukotina. Mogu se postaviti barijere, a već sam nekoliko puta tražio da komunalni redari češće izlaze na ovu lokaciju - nabraja Zoran Batnožić.